تشکیل خوشه طلا و جواهر در همدان

چکیده

غلامی  عنوان کرد:‌ اتحادیه طلا و جواهر همدان به منظور حمایت از تولید طلا و جواهر در همدان پیگیری هایی برای ایجاد خوشه طلا در این شهرستان داشته است.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۴ تير
220
تشکیل خوشه طلا و جواهر در همدان

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ مهدی غلامی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر همدان با توجه به موفقت خوشه چرم و فرش در همدان  تشکیل خوشه طلا و جواهر در همدان را در اولویت  برنامه های اتحادیه قرار داده است. وی افزود:اتحادیه طلا و جواهر با توجه به اینکه به دلیل برخی مشکلات و مسائل کبسیاری از کارگاه های تولیدی صنف طلا و جواهر همدان تعطیل شده است،  با شرکت شهرک ها و اتاق بازرگانی طرح ها و برنامه هایی را برای تشکیل خوشه طلا و جواهر همدان  مد نظر قرار داده است. غلامی اظهار داشت:‌ با تشکیل خوشه طلا و جواهر همدان بر اساس مقرررات به واحد های تولیدی در خوشه مکان و تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ 4 تا 12 درصد اختصاص داده می شود. تشکیل خوشه طلا و جواهر در همدان

 فعالیت بهترین طراحان و سازندگان طلا و جواهر ایران در ترکیه

  رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان تصریح کرد: در سال های اخیر با افزایش قیمت طلا در کل کشور بسیاری از کارگاه های تولیدی طلا و جواهر تعطیل شدند و در حال حاضر درصد قابل توجه و تعداد چشمگیری از  بهترین طراحان طلا و سازندگان  زیورآلات کشور، در استانبول ترکیه مشغول به کار شده اند به دلیل اینکه کشور ترکیه وام، تجهیزات و سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار می دهد. غلامی باتاکید بر اینکه صنعت طلا و جواهر در بحث صادرات بسیار ضعیف بوده و خوب کار نکرده است بیان داشت: یکی از دلایل این امر   عدم حمایت دولت از صنعت طلا و جواهر و در نظر نگرفتن بسته های حمایتی برای صنعت طلا و جواهر  است که باعث شده اکنون کور ما  به نوعی وارد کننده طلا باشد و طلا به صورت قاچاق و در بازار به فروش می رود و متاسفانه تولید دستخوش این تهدید قرار گرفته و این مهم  به نفع سازنده و صنعت طلا نیست. وی تاکید کرد: اگر دولت بسته های حمایتی را برای صنعت طلا و جواهر در نظر بگیرد در بحث تولید می توانیم به عنوان صادر کننده محصولات خود را به کشور های خلیج فارس صادر کنیم. غلامی با بیان اینکه صادرات و ارزآوری در صنعت طلا بسیار مهم است و کشور های حاشیه خلیج فارس به دلیل  علاقه زیادی که به طلا دارند فرصت خوبی برای بازار طلا و جواهر هستند. وی با بیان اینکه در گذشته 57 واحد تولیدی در همدان فعالیت داشته  که با تعطیلی کارگاه های تولیدی در حال حاضر 28 واحد تولیدی در همدان  فعال هستند و تولیدات آنها مختص واحدهای صنفی همدان است بیان داشت: برای توسعه تولید در همدان  باید از کارگاه های تولیدی حمایت شود و با توجه به گران بودن قیمت دستگاه ها با تخصیص بسته های حمایتی و تسهیلاتی به تولید کنندگان، از آن ها حمایت شود. رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان  افزود:‌ متاسفانه ازتولید طلا و جواهر در همدان حمایت نشده است و اتحادیه برای تحقق این مهم  رایزنی های بسیاری  با ادارات داشته ولی نتیجه ای حاصل نشده گفت: نه تنها راهکار باقی مانده  تولید طلا در قالب خوشه و به صورت شهرک است.   بیشتر بخوانید:

زائران خارجی از بازار زرگران قم طلا نمی خرند

منطقه آزاد ماکو، ظرفیت برگزاری نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر را دارد

سخمه کُردی رو به نابودی

تولید طلا حمایت نمی شود

  غلامی اذعان داشت:‌ در وضعیت موجود برخی سازندگان طلا به دلیل نداشتن سرمایه مجبورند تولیدات خود را با اجرت های بسیار کم مانند  2 درصد بسازند ولی بنکداران با 8 درصد طلا را به کیفی ها می دهند که این کار برای بنکداران  6 درصد سود دارد و با توجه به کسری هایی که در فرایند تولید طلا در ذوب، ساخت، پرداخت وجود دارد در واقع در حق سازده ظلم می شود. وی با تاکید بر اینکه به دلیل عدم حمایت از تولید و سازندگان طلا سرمایه گذار از تولید طلا سود می برد گفت:‌ اگر سرمایه برای خود سازنده باشد، تولید کننده علاوه بر سود می تواند اشتغال هم ایجاد کند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان تصریح کرد:‌ صنعت طلا، صنعتی است که ارزش افزوده بالایی به خصوص در بخش تولید دارد و زمینه ساز مشاغل زیادی است.
تولید طلا و جواهرهمدان با 28 واحد تولیدی  قابل قیاس با شهرهای تبریز با 1200 واحد تولیدی ، اصفهان با 2 هزار کارگاه تولیدی ، شیراز  و تهران نیست و شکوفایی تولید همدان نیازمند حمایت دولت و اصلاح سیاست های بانکی بانک مرکزی برای تخصیص تسهیلات به تولید طلا است.
وی خاطر نشان کرد:‌ سبقه طلا فروشی در همدان به 50 سال پیش برمی گیرد و طلایی ترین دوان صنف طلا و جواهر در همدان  مربوط به سال های 83 و 84  است که تسهیلاتی در اختیار کارگاه های تولیدی قرار  گرفت، ولی مدیریت نشد و وام های اختصاص داده شده به تولید به جای سرمایه گذاری در  چرخه تولید، توسط برخی از تولید کنندگان و سازنندگان  برای خرید ملک و ماشین  هزینه شد. بیشتر بخوانید:

شرایط دشوار ادامه کار برای صنف طلا در خرم‌دره

با سرمایه گذاری در بازار خودرو فروش طلا زیاد شد

منطقه آزاد اروند ، فرصت طلایی برای رونق تجارت طلا

 

فروش طلا به شیوه سنتی در حال منسوخ شدن

  رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان  در ادامه بیان داشت:‌ صنف طلا و جواهر بیشتر ترجیح می دهند به شیوه های سنتی کار کنند ولی در حال حاضر با وجود اپلیکیشن ها و اینستاگرام  واتساپ  و ... در حوزه فروش بعد از مدتی مغازه داری و شیوه فروش سنتی منسوخ می شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از  افراد در حوزه فروش آنلاین طلا و جواهر  فعالیت داشته و فروش بالایی  هم دارند  گفت:‌ بسیاری از همکاران ما نسبت به فروش آنلاین طلا و جواهر  مقاومت می کنند در حالی که  مقاومت در برابر تغییر باعث ضرر می شود. غلامی با تاکید بر اینکه  باید تهدیدها به فرصت تبدیل شود و  ضروری است که با توجه به تغییرات و نیاز جامعه به روز بوده و تغییر متناسب با نیاز جامعه را در شیوه کار اعمال کرد بیان داشت:‌ بایستی اعضای صنف طلا و جواهر مشکلات و چالش های مربوط به این حوزه را با همفکری و هماهنگی بررسی و رفع کنند. وی با تاکید بر اینکه  همه مشکلات را با اتحاد می شود اظهار داشت:‌  همانگونه که صنف طلا و جواهردر مورد مالیات بر ارزش افزوده در قالب کمپین بسیار خوب عمل کرد و توانست چالش صنف را حل کند بایستی در دیگر مسائل صنفی مانند سامانه جامع تجارت هم اقدام لازم را انجام دهند. غلامی با تاکید بر ضرورت داشتن خروجی و بازخورد جلسات  تصریح کرد:‌ باید اجتماع یا  هیات اندیشورز  بین اتحادیه طلا وجواهر کشور با متولی تهران و به صورت دوره ای در استان ها برگزار و چالش ها و مشکلات صنف بررسی، بازگو و حل شود. . رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان ادامه داد:  امسال با توجه به توافقات مالیاتی و اینکه واحد های صنفی می توانند از مبلغ 6میلیارد و 720 میلیون تومان  معافیت مالیاتی استفاده کنند و با توجه به  بحث داغ روز، ارسال  اظهار نامه های مالیاتی بایستی همکاران صنف طلا و جواهر تلاش کنند که اظهار نامه غلط نباشد و مبلغ اظهار شده در اظهار نامه با مبلغ گردش دستگاه کارت خوان (پز) یکسان باشد چرا که اگر خلاف باشد در بحث کتمان مالیاتی قرار می گیرد و  جریمه سنگین حدود  9 درصد ارزش فروش اعمال میشود. وی گفت:‌ همچنین به همکاران توصیه می شود با توجه به  الزام نصب بارکد و کیو آر کد بر روی واحد صنفی و در نظر گرفته شدن 10 میلیون جریمه عدم نصب و تابلو نرخ، توجه لازم را داشته باشند.  

ضرورت برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر در سطح وسیع و بین المللی

  وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه طلا و جواهر در رشد و شکوفایی این صنعت می تواند موثر باشد بیان داشت:‌ باید نمایشگاه ها جذاب تر و گسترده تر برگزار شود و در بحث تبلیغات نمایشگاه ها تمهیداتی اندیشیده شود تا بازدید کنندگان بیشتری از داخل و خارج از کشور داشته باشد. غلامی اظهار داشت:‌ بازار تهران به طور کامل  در بحث فروش و تولید طلا سیطره دارد و باید نمایشگاه در سطح وسیع تری (خاورمیانه، منطقه، بین المللی) برگزار شود تا بازدید کنندگان خارجی بیشتری داشته باشد. وی اذعان داشت:‌ نمایشگاه های خارجی با ایران قابل قیاس نیست و متاسفانه سالانه حضور و تعداد غرفه داران  در نمایشگاه های داخلی کم می شود که این مهم نیازمند توجه بیشتر مسئولین است چرا که با برگزاری نمایشگاه های طلا و جواهر و در دست گرفتن بازار های خارجی این صنعت می تواند ارز آوری بیشتری برای کشور داشته باشد  و به جای وارد کردن طلاهای ساخته شده ، صادرات مصنوعات زیورآلات ساخت ایران  انجام شود. بیشتر بخوانید:

کاهش 50درصدی فروش طلای ویترینی در رشت

افت 50 درصدی فروش طلا در بازار سنندج / مراودات طلایی با عراق به صفر رسیده

ارائه‌ پیشنهاد ایجاد بانک طلا در کرمان/ بازار طلای کرمان در دل بافت تاریخی شهر

  انتهای پیام/