نهاوند در انتظار بهره برداری از معادن طلا

چکیده

آبایی عنوان کرد:‌ با اجرای قوانین غیر کارشناسی و سیاست های غلط می خواهند صنف طلا و جواهر جمع شود.

۱۴۰۲ شنبه ۱۷ تير
358
نهاوند در انتظار بهره برداری از معادن طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا ( گلدنیوز ) آبایی ، رئیس اتحادیه طلا وجواهر نقره و ساعت شهرستان نهاوند بیان داشت: صنف طلا و جواهر به واسطه تصمیمات و قوانین اشتباهی مانند مالیات بر ارزش افزوده و سامانه جامع تجارت متضرر شده و در معرض نابودی قرار دارد.

وی افزود:‌اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تقریبا صنف طلا و جواهر را نابود کرد و همه رو به دست دوم فروشی آوردند و خریدان طلا اصلا به ویترین ها نگاه نمی کنند و تمایل به خرید طلای دست دوم دارند که این امر به تولید و فروش طلا صدمه زده است.

 با سیاست های غلط صنف طلا به زودی جمع می شود

 

آبایی با تاکید بر ضرورت اصلاح سیاست ها از بنیان تصریح کرد: در حال حاضر نیز  ابلاغ الزام ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت لطمه و ضربه دیگری به صنف طلا و جواهر و خرده فروشان طلا است.

وی گفت:‌ فروش طلای دست دوم معضلی است که صنف طلا و جواهر را از بین می برد و باعث می شود که درآمد مغازه دار یک سوم شود چرا که فروشنده طلا و جواهر تنها 7 درصد سود دریافت می کند که اگر بخواهد سالم کار کند 2 درصد بابت اجرت می دهد و از این سود باید مالیات هم بپردازد که برای مغازه داران صرفه اقتصادی ندارد و این شغل هم مانند برخی مشاغل دیگر مثل مسگرها و فرش دستباف به مرور زمان جمع و از بین می رود.

بیشتر بخوانید:

تشکیل خوشه طلا و جواهر در همدان

زائران خارجی از بازار زرگران قم طلا نمی خرند

   طلافروشی شغلی که درآینده از بین می رود

راه مقابل با توزیع طلای عیار پایین

آبایی که سابقه 18 سال ریاست اتحادیه طلا و جواهر نهاوند را دارد بیان اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 60واحد طلا فروشی ، 2 واحد سکه فروشی ، 12 واحد تعمیرات ، 2 واحد آب شده فروشی ، 15 نقره فروشی 20 واحد صنفی ساعت و عینک فعالیت دارند.

وی گفت: در 18 سال فعالیت اتحادیه نهاوند تلاش شده نرخ ها هماهنگ و تابلو ها به روز شود و برای جلوگیری از توزیع طلا های عیار پایین و بدون استاندارد ، کیفی ها قبل از توزیع طلا در شهر طلاهای خود را به اتحادیه آورده تا محک زده شود.

رییس اتحادیه طلا وجواهر نقره و ساعت نهاوند بیان داشت: اتحادیه در سال های اخیر نیز تلاش داشته جلوی دست دوم فروشی گرفته شود ولی متاسفانه در سراسر ایران دست دوم فروشی رواج گرفته است.

 حضور بانوان در صنف طلا را باید به فال نیک گرفت

وی ادامه داد:‌در گذشته به دلیل اینکه تعداد طلا فروشان کم بود و مردم طلای بیشتری خرید می کردند بازار طلا و جواهر رونق خوبی داشت و معاملات اغلب از روی صداقت و اعتماد بود و دزدی در صنف وجود نداشت ولی متاسفانه امروزه ریکاری در صنف زیاد شده و دست دوم فروشی موجب ایجاد هرج و مرج در صنف شده است  که امید می رود صداقت در صنف رواج پیدا کند و کسب و تجارت بدون ریا و دروغ انجام  شود تا شب ها از عملکرد خود احساس خوبی داشته باشیم.

 آبایی در ادامه با بیان اینکه  اولین طلا فروشی در شهرستان نهاوند سال 1320 تاسیس شده و اتحادیه طلا و جواهر نیز در سال 1360 در این شهرستان راه اندازی شده است بیان داشت:‌خاندان های جواهریان ، هادیان و  آبایی از قدیمی های صنف طلا و جواهر نهاوند هستند.

وی با بیان اینکه آموزش حرفه طلا فروشی در نهاوند همچنان به شکل سینه به سینه و شاگرد و استادی است و تمایل و استقبالی برای آموزش دانشگاهی و آکادمیک نشده است تا اتحادیه بستر های را در این زمینه فراهم و حمایت کند گفت:‌ ‌اغلب واحدهای طلافروشی نهاوند در راسته زرگران واقع در خیابان 17 شهریور و میدان ابوذر فعالیت دارند.

آبایی در ادامه با بیان اینکه شغل طلا فروشی به دلیل مخاطرات دزدی و نبود امنیت شغل مردانه است و حضور مردان در کنار زنان ضروری است افزود:‌ امروزه تعدای از بانوان وارد این حرفه شده اند که حضور بانوان به عنوان فروشنده باعث می شود زنان در خرید طلا و جواهر راحت تر باشند.

معادن طلای نهاوند بدون بهره برداری

رئیس اتحادیه طلا وجواهر نقره و ساعت نهاوند با بیان اینکه عمده طلای مورد نیاز نهاوند از تهران تامین می شود بیان داشت:‌  80درصد مردم نهاوند کشاورز بوده و درآمدها پایین است و بازار طلا و جواهر نهاوند وضعیت خوبی ندارد و 99 درصد مردم برای خرید طلا  نگاه سرمایه گذاری دارند و برای حفظ ارزش پول و ضرر نکردن طلاهای اجرت پایین ، دست دوم و آب شده می خرند و خرید طلای زینتی در نهاوند از بین رفته است.

آبایی با بیان اینکه اغلب بانوان نهاوندی به خرید النگو علاقمند هستند و  فروش النگو به دلیل تنوع زیادی که دارد در طلا فروشی های نهاوند بیشتر از دیگر مصنوعات است افزود: در نهاوند معادن طلا اکتشاف شده ولی به بهره برداری نرسیده که اگر این مهم محقق شود در رونق صنف طلا و جواهر موثر است.

به گزارش گلدنیوز ، در حالی آذرماه سال ۹۷ انعکاس اولین خبرها از کشف یک معدن طلا در روستای «عشوند» نهاوند در رسانه های همدان و کشور بازتاب قابل توجهی داشت اما اکنون پس از گذشت حدود 5 سال در حالی که تصور می شد سرمایه گذاران برای استخراج مواد معدنی این منطقه اکتشافی پای کار باشند حرف از ناتمام ماندن اکتشافات این معدن است و هنوز پروانه بهره برداری برای این معدن صادر نشده است. بیشتر بخوانید:

منطقه آزاد ماکو، ظرفیت برگزاری نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر را دارد

سخمه کُردی رو به نابودی

افت 50 درصدی فروش طلا در بازار سنندج / مراودات طلایی با عراق به صفر رسیده

  انتهای پیام/