هیچ تخلفی در انجمن تولید کنندگان طلا و جواهر اصفهان رخ نداده است

چکیده

بازرس انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر اصفهان: تا کنون هیچ تخلفی در انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر اصفهان رخ نداده است.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۱ مرداد
292
هیچ تخلفی در انجمن تولید کنندگان طلا و جواهر اصفهان رخ نداده است

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلد نیوز) ؛ علیرضا حقیقی ، بازرس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان بیان داشت: هر ساله بازرسین در مجمع عمومی گزارشی از عملکرد هیات مدیره انجمن ارائه می کنند که بر اساس گزارش های سنوات گذشته گزارش تخلفی در مورد این انجمن دیده  نشده و از زمان تصدی  بنده در سمت بازرسی انجمن طبق روال  هرساله گزارش سالانه در مجمع ارائه شده است. وی افزود: وظیفه بررسی و تهیه گزارش از عملکرد هیات مدیره انجمن در حوزه وظایف محول شده به بازرسی انجمن است و در این باب بازرس انجمن تخلفاتی از جمله غیبت های زیاد اعضا هیات مدیره، مشکلات اسناد مالی و تراز ها و بیلان های مادی را بررسی و در گزارشی شرح کامل می دهند. حقیقی تصریح کرد: یکی از وظایف بازرس انجمن بررسی اسناد مالی تشکل است که به  صورت ماهیانه اسناد مالی انجمن میزان ورودی و خروجی، کمک های مردمی و حمایت های سازمانی و نحوه ورود و محل هزینه آن بررسی می شود. بازرس انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه بازرسان انجمن زیر نظر اتاق بازرگانی هستند بازرس انجمن باید گزارش خود را به اتاق بازرگانی نیز ارائه دهد. وی افزود: در شهر اصفهان دو تشکل اصلی «اتحادیه طلا و جواهر اصفهان» و «انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان» فعالیت دارند که هر کدام به طور جداگانه بازرس مخصوص خود را دارند. حقیقی اظهار داشت: بازرسان کمیسیون بازرسی وظیفه دارند که بر عملکرد صنوف دارای جواز نظارت و بازرسی کنند ولی  برخی از بازرسان نیز وظیفه نظارت بر عملکرد هیات مدیره انتخابی را دارند که در انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان وظیفه اصلی بازرس نظارت بر عملکرد اعضای هیات مدیره برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه است. وی تصریح کرد:  بر اساس قانون ،  اعضای هیات مدیره انجمن باید بدون دریافتی و حقوق در انجمن فعالیت کنند که بازرسین در این مورد نظارت دارند تا تخلفی صورت نگیرد و همچنین پرداخت  اضافه کاری، بیمه و مالیات کارمندان و پرسنل به موقع و درست و طبق مصوبات و قوانین انجام شود.

ضرورت انتخاب بازرس از بدنه همان صنف

حقیقی در ادامه با تاکید بر اینکه به منظور انجام نظارت دقیق تر بهتر است بازرس از بدنه همان صنف  و عضو صنف بوده و جواز فعال در همان صنف را داشته و اطلاعات کافی و تسلط بر روند صنف داشته باشد گفت: اگر بازرس بر فرآیند صنف  تسلط نداشته باشد در روند نظارت دچار مشکل می شود . بازرس انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر اصفهان بیان داشت: به طور مثال در صنف طلا و جواهر اگر بازرس نسبت به کار و تفاوت کار بنکدار، کیفی، ویترین دار و شرایط تولید کننده  اطلاعات کافی و شناخت نداشته باشد نمی تواند نظارت خوبی را اجرا کند.

 شرط داشتن کارت عضویت اتاق بازرگانی برای کاندیداتوری بازرسی انجمن ها

وی خاطر نشان کرد: البته عضو بدنه صنف بودن الزام نیست و بر اساس آیین نامه اتاق بازرگانی هر فردی که کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشد می تواند کاندیدای بازرسی هر انجمنی بشود و ممانعت قانونی خاصی در این مورد وجود  ندارد. حقیقی با بیان اینکه انجمن  تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان 5 عضو هیات مدیره و یک بازرس دارد بیان داشت: انجمن در مورد تمام نمایشگاه ها و سمینارهایی که سراسر جهان برگزار شده به کلیه اعضا اطلاع رسانی کرده و در نمایشگاه هایی ویچنزا ایتالیا  و نمایشگاه طلا و جواهر هندوستان و هنگ کنگ با اعضا شرکت کرده است.

 وجود کمترین اختلاف عیار در کارگاه های تولیدی طلا و جواهر اصفهان

وی در تشریح ویژگی تولیدکنندگان اصفهان بیان داشت: تولیدکنندگان اصفهان وجدان خوبی دارند و کمترین اختلاف عیار در کارگاه های تولیدی اصفهان دیده می شود و در شهر اصفهان فروش اجناس خارجی بسیار کم است در صورتی که در شهرهای دیگر متاسفانه  فروش مصنوعات خارجی زیاد بوده و اغلب کارهای ویترین ها و صفحه های فروش مجازی، کارهای خارجی است ولی در مغازه های اصفهان کارهای خارجی وجود ندارد.

اخبار تشکل های صنفی طلاوجواهر را در گلدنیوز بخوانید.