برگریزان طلایی در «بهار»

چکیده

در سال 90 شهر بهار 22 واحد طلافروشی فعال داشت ولی اکنون به دلیل افزایش مشکلات مالیاتی و موانع اداری فقط 7 واحد طلافروشی های در شهر فعال است.

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۳ مهر
233
برگریزان طلایی در «بهار»

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ عباس صادقی، رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی و طلافروشان شهرستان بهار بیان داشت: عمده مشکلات صنف طلا از یک جهت؛ رکود اقتصادی، تورم، کاهش قدرت خرید مردم، افزایش اجرت ها و قیمت طلا است و از جهت دیگر افزایش مالیات و 10 برابر شدن مالیات ها در شهرستان است که باعث شده رغبت به شغل طلا فروشی کاهش یابد. وی افزود: صنف زرگران به دید اداره مالیات اسرائیل است و متاسفانه مالیات های سنگینی را برای طلافروشان وضع می کند که این نگاه ها باعث می شود که روز به روز طلا فروشان از شغل طلا فروشی زده شوند و رو به دست دوم فروشی و فروش طلای آب شده بیاورند که این امر هم موجب از بین رفتن تولید می شود. صادقی با بیان اینکه هیچ حمایتی از صنف طلا نمی شود و برخی قوانین و روند های اداری مشکلاتی را برای صنف رقم می زند گفت: اجرایی شدن قانون سامانه تجارت نیز سبب می شود که صنف طلا نابود شود. وی اظهار داشت: شهرستان بهار شامل سه بخش بهار، لالجین و صالح آباد است که تعداد طلا فروشی های این سه شهر در مجموع 38 طلا فروشی بود ولی اکنون 22 واحد طلافروشی فعال دارد و به دلیل این عوامل و طلا فروشان که عمر و سرمایه خود را در این شغل بی ثمر می بیند رغبتی به ادامه کار در این حرفه نداشته و به سمت مشاغلی مانند ساخت و ساز ملک می روند.  

کسادی بازار طلا در شهر جهانی منبت ایران

درخواست تبدیل کارگاه های کوچک طلا به کارخانه در فلاورجان

 

 بیشتر بودن سود ساخت و ساز از فروش طلا

صادقی گفت: در شهرستان بهار برای راه اندازی یک طلافروشی با سرمایه دو کیلو گرم طلا و خرید یک باب مغازه 10 میلیارد تومان سرمایه نیاز است که دریافت سالیانه 450 تا 500 میلیون مالیات انگیزه ای برای کار باقی نمی گذارد در حالی که در شغل ساخت و ساز می توان با هزینه همین 10 میلیارد تومان و خرید یک قطعه زمین در مدت یکسال بدون درگیری با مالیات صاحب 4 تا 5 واحد مسکونی شد و سرمایه خود را افزایش داد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بهار تصریح کرد: در چند سال اخیر با نوسان قیمت طلا مردم سرمایه های خود را به بازار طلا آورده و شمش و طلای آب شده خرید کردند و از فروش آب شده و شمش تنها درصدی سود نصیب طلا فروشان می شود ولی نمی تواند این موضوع را به اداره مالیات اثبات کنند که این مبالغ دریافتی بابت فروش طلای نو نیست.

رونق بازار طلا وابسته به اقتصاد مردم است.

وی با تاکید بر اینکه رونق بازار طلا بستگی به اقتصاد مردم دارد بیان داشت: در شهرهایی که اقتصاد مردم به کشاورزی است اگر محصول کشاورزی خوب باشد بازار طلا رونق دارد و در شهرهایی مانند لالجین که شهر صنعتی و تولیدی است نیز اگر وضعیت فروش و تولید خوب باشد وضع بازار طلا خوب می شود ولی امسال متاسفانه این رکود اقتصادی در همه حوزه ها رکود ایجاد کرده است. صادقی با اشاره به اینکه در شهرستان بهار اقتصاد مردم بسته به کشاورزی و تولید سیب زمینی صادراتی و در لالجین اقتصاد تولید سفال و سرامیک است و روستای «لتگا» از روستا‌های شهرستان بهار با بیش از 1500 دستگاه جوراب بافی قطب جوراب بافی کشور و روستای دستجرد قطب خیاطی و تولید منسوجات جین کشور است بیان داشت: در شهرهایی که اقتصاد به کشاورزی است، بازار طلا همزمان با فروش محصولات و فصل پاییز رونق دارد و در شهرهای صنعتی در تمام ایام سال ممکن است طلا فروشان فروش داشته باشند.

بازنشستگی طلایی غیر متخصص ها 

درخشش بازار طلا در سایه لوازم خانگی

سنگ اندازی هایی که موجب تعطیلی کارخانه ها می شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بهار با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید و صنعت بیان داشت: در شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال بیش از 200 کارخانه تولید سفال و سرامیک وجود دارد که تولیدات این کارخانه ها به کل دنیا صادر می شود و بیکاری در این شهر صفر است ولی متاسفانه ادارات بیمه، مالیات، کار کارخانه داران را آنقدر اذیت می کند که در دو سال گذشته حدود 15 تولید کننده، کارخانه خود را فروخته و در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند که تعطیلی کارخانه ها در لالجین با توجه به اینکه در نرخ بیکاری صفر درصد دارد نگران کننده خواهد بود. وی در ادامه با بیان اینکه طلا فروشی های شهرستان بهار در خیابان 30 متری شهید بهشتی متمرکز هستند و 90 تا 95 درصد طلای شهر از تهران تامین می شود بیان داشت: در برخی از شهرها عمده طلای ویترین طلا فروشی ها فقط حلقه نامزدی یا النگو است ولی در شهرستان بهار همه نوع مصنوعات طلا از پلاک 200 تا 300 صوتی تا سرویس های 80 تا 100 گرمی وجود دارد چون مردم شهر مصنوعات جور و ست خرید می کنند.

استقبال مردم قم از جدیدترین طلاهای بازار

عراقی ها مشتری طلاهای سنگین طلا فروشی های روانسر

رسم خرید همه نوع طلا برای عروس ها

صادقی افزود: در شهرستان بهار از قدیم الایام رسم بوده که برای عروس ها از همه نوع طلا از جمله حلقه عروسی، انگشتر نشان، سرویس طلا،النگو، زنجیر شمایل حتما باید بخرند.

چشم و هم چشمی هایی که با گرانی طلا کم نشد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بهار تصریح کرد: در شهرهای کوچک به دلیل چشم و هم چشمی و کم نیاوردن از فامیل علیرغم پر هزینه شدن مراسم ازدواج رسم است که از همه نوع طلا برای عروسان خرید کنند.
استان همدان و شهرستان بهار از شهرهای توریستی و دارای دشت های زیبا است و که هر ساله گردشگران خارجی از کشورهای ایتالیا و اسپانیا برای بازدید مناطق گردشگری استان همدان سفر می کنند ولی به دلیل اینکه تولیدات طلای این کشورها بسیار ظریف و شکیل تر است از زرگران ما خرید نمی کنند.
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه طلا شهرستان بهار در سال 88 تاسیس شده و اکنون با اتحادیه لوازم خانگی ، فرش و موکت و چینی ادغام هستند و آقایان شاه محمدی(نایب رئیس)، طیبی(دبیر)، صالحی(خزانه دار) و صادقی(رییس) اعضای هیات مدیره فعلی اتحادیه هستند. بیشتر بخوانید:

جلوی تقلب و تخلف در صنف طلا را بگیرید!

استقلال اتحادیه طلا جویبار دغدغه اصلی صنف طلای جویبار

ضرر 34 درصدی برای خرید هر گرم طلا

  انتهای پیام/