هدف گذاری اتحادیه طلافروشان فیروزآباد برای احداث واحدهای کوچک ساخت طلا

چکیده

رییس اتحادیه صنف طلا فروشان شهرستان فیروزآباد عنوان کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی های روز به راه اندازی واحدهای کوچک ساخت طلا کمک می کند اتحادیه طلافروشان فیروزآباد تلاش دارد با توسعه اتحادیه، جذب نیرو و وارد کردن سرمایه گذار به این بخش در جهت  تولید طلا در شهرستان گام بردارد.

۱۴۰۲ سه شنبه ۹ آبان
350
هدف گذاری اتحادیه طلافروشان فیروزآباد برای احداث واحدهای کوچک ساخت طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز) فرهنگ تمدن، رییس اتحادیه صنف طلا فروشان شهرستان فیروزآباد بیان داشت: برای راه اندازی و فعال کردن واحدهای ساخت طلا تعیین و شناسایی بازار های هدف امری ضروری است.

اتحادیه طلا فروشان تنها اتحادیه صنفی مستقل در فیروزآباد

وی در تشریح فعالیت های اتحادیه،  قوام دادن و مستقل شدن اتحادیه طلافروشان را از مهمترین فعالیت های اتحادیه طلا فروشان فیروزآباد عنوان کرد و بیان داشت: در شهرستان های کوچک مانند فیروزآباد، اتحادیه های تمام اصناف زیر نظر اتاق اصناف اداره می شوند و اتحادیه طلا فروشان تنها اتحادیه صنفی مستقل در فیروزآباد است که به صورت مستقل از اتاق اصناف و در یک مکان مستقل اداره می شود. رییس اتحادیه طلافروشان فیروزآباد گفت: 20 سال از تاسیس اتحادیه طلا فیروزآباد می گذرد ولی حدود 4 سال است که اتحادیه طلافروشان فیروز آباد به طور مستقل فعالیت دارد و صنف عینک و ساعت نیز زیر مجموعه این اتحادیه  قرار دارند و آقایان فرشاد تمدن (نایب رییس اول)، علیرضا بلندگرایی (نایب رییس دوم) محمد بهبودی(دبیر) رسول حقیقت (خزانه دار) غلامرضا اسلامی (بازرس) اعضای هیات رییسه اتحادیه را تشکیل می دهند. وی افزود: در حال حاضر 40 واحد طلافروشی در شهرستان فیروزآباد فعالیت دارند که نسبت به گذشته تعداد واحدهای طلافروشی فیروز آباد به دلیل مشکلات مالیاتی و کاهش سود سرمایه گذاری در  طلا،  کاهش یافته است. تمدن با تاکید بر اینکه مالیات مشکل اساسی صنف طلافروش فیروزآباد است بیان داشت: اولین طلا فروشی در فیروز آباد توسط بنده در سال 1361 تاسیس شده است و در طی این سال ها بیشترین رونق طلا به دهه 80 و اوج  رونق بازار طلا به سال 86 همزمان با ریاست جمهوری احمدی نژاد برمی گردد.

 نبود نقدینگی موجب رکود و نزول بازار طلا

رییس اتحادیه طلافروشان فیروزآباد تصریح کرد: در آن زمان ریاست جمهوری وام ها و نقدینگی زیادی به بازار طلا وارد  کرد که آن نقدینگی باعث گردش مالی و رونق بازار طلا شد و از سال 86 به بعد رونق بازار طلا روند نزولی داشت. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نبود نقدینگی مشکل اصلی بازار است که این امر موجب رکود و کسادی بازار شده است. تمدن اظهار داشت: اقتصاد شهر فیروز آباد دامداری و کشاورزی است و در ماه های تولید محصولات کشاورزی و فصل فروش دام و محصولات دامی کمی بازار طلا رونق می گیرد.

بازار طلای فیروز آباد در ایام و مراسمات تقویمی هم رونق ندارد

وی اذعان داشت: به دلیل اینکه اغلب بافت شهرستان دارای مردم سنتی است ایام و مراسماتی چون روز مادر و روز زن و .. هم در فیروز آباد ضعیف است و رونقی در بازار طلا حاصل نمی شود. رییس اتحادیه طلافروشان فیروزآباد بیان داشت: بانوان شهرستان بیشتر تمایل به خرید النگو و مصنوعات خرده ریزی چون مدال، انگشتر و گوشواره دارند و خرید سرویس طلا نیز در شهرستان بسیار ضعیف و کم است. تمدن با بیان اینکه  طلافروش های فیروز آباد در خیابان روزبه بازارچه تمدن و پاساز روزبه متمرکز هستند ادامه داد: به لحاظ سطح بندی در میزان خرید و فروش طلا می توان فیروز آباد را پس از شهرهای لار، کازرون، فسا، جهرم، آباده و … در رتبه هشتم شهرهای استان فارس دانست.

 بهره برداری از ظرفیت های گردشگری فیروزآباد سبب توسعه و رونق بازار

وی در ادامه بیان داشت:  فیروز آباد به لحاظ ظرفیت های گردشگری و جذب توریست پتانسیل بالایی دارد ولی متاسفانه در این بخش سرمایه گذاری صورت نگرفته است گفت: اگر بهره برداری از ظرفیت های گردشگری تاریخی و طبیعی فیروزآباد انجام شود اثرات زیادی بر رونق شهر و بازار خواهد داشت. تمدن اذعان داشت: در گذشته فیروز آباد به طور متوسط  میزبان هفته ای دو اتوبوس توریست خارجی بود ولی با اتفاقات سیاسی که اخیرا در کشور رخ داد توریست های خارجی را از دست داده است.

رییس اتحادیه طلافروشان فیروزآباد افزود: فیروزآباد دارای آثار تاریخی بسیاری است که تعدادی از آنها ثبت و شهرت جهانی دارد بیان داشت: آثار تاریخی چون شهر گور (شهر دایره ای شکل با یک برج 10 متری در وسط آن که سال هاست در زیر خاک مدفون شده است)، قلعه دختر، کاخ اردشیر بابکان و سنگ‌نگاره پادشاهی اردشیر بابکان و … و اماکن سیاحتی چون سد و رودخانه تنگاب، تنگ هایقر، چشمه ها و گردشگاه‌های طبیعی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری فیروزآباد است. وی اظهار کرد: مهمترین صنایع دستی این شهر فرش هایی است که زنان عشایر قشقایی می بافند  و از این رو شهر فیروزآباد به عنوان شهر ملی دست‌ بافت ‌های عشایری ثبت شده است و شهر میمند فیروزآباد نیز مرکز تولید انواع گل و عرقیات گیاهی است.