تمایل مردم به خرید طلا در زمان گرانی

چکیده

در حال حاضر طلا در رکود قیمتی به سر می‌برد و تجربه نشان داده که با افزایش قیمت طلا تمایل مردم به خرید طلا افزایش می یابد.

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۳ آبان
242
تمایل مردم به خرید طلا در زمان گرانی

به گزارش گلدنیوز علی قهرمانیان، رییس اتحادیه طلا و جواهر و ساعت شهرستان ابهر بیان داشت: متاسفانه در زمان هایی که قیمت طلا در ثبات قرار دارد و پایین است مردم طلا نمیخرند ولی به محض اینکه قیمت طلا افزایش یابد با این اندیشه که طلا گرانتر می شود به سمت بازار طلا می روند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم ثبات اقتصادی مردم اعتماد به بازار ندارد و با تجربه های تلخی چون نوسانات قیمت طلا و یا بورس اعتمادشان کم شده است.

آرامش و رونق بازار در گرو ثبات قیمت ها

قهرمانیان افزود:‌ ثبات قیمت مهمترین عامل اطمینان مردم در خرید است که برای این مهم بایستی دولت و مسئولین افزایش قیمت کالاهای اساسی را مدیریت کنند و اعتماد مردم را به بازار برگرداند.

 رییس اتحادیه طلا و جواهر و ساعت شهرستان ابهر تصریح کرد:‌ در حال حاضر مهمترین مشکل صنف طلا مالیات است که 23 نامه برای حل مشکلات مالیات به مجلس داده ایم.

وی با تاکید بر ضرورت درست انجام شدن مالیات ستانی از صنف گفت: متاسفانه اکنون کارشناسان مالیاتی در محاسبه مالیات ها سلیقه ای عمل می کنند.

قهرمانیان اظهار داشت: در گذشته کارشناسان مالیاتی برای نوشتن مالیات تحقیق می کردند و وضعیت مغازه، درآمدها و سیستم و سرمایه  هر کسبه را بررسی می کرند ولی اکنون زیر کولر نشسته اند و مالیات را می نویسند  که اگر درست نبود خود مودی اعلام اعتراض کند.

طلای کهنه بلای جان تولیدکنندگان

وی ادامه داد: در سالهای اخیر به دلیل عدم ثبات بازار و تورم و گرانی ها توان خرید طلای مردم کم شده و به سمت خرید بدلیجات و نقره رفتند که این امر باعث کم شدن تولید کارخانه های ساخت طلا و کاهش فروش طلا در طلا فروشی ها شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر و ساعت شهرستان ابهر اضافه کرد: از طرف دیگر نیز فروش طلای کهنه در کشور رواج یافت و این امر باعث شد که کارخانه های ساخت و تولید طلا  واقعا بیکار شدند.  

قهرمانیان  بیان داشت: به واسطه  کم شدن تولید در کارخانه ها، کارخانه های تولیدی میزان  اجرت ها را افزایش دادند که با این اقدام مردم به سمت خرید طلا کهنه رفته و خود به خود تولید کارخانه ها خوابید و اکنون اگر کارخانه تولیدی پشتوانه نداشته باشند ورشکسته می شوند.

انتهای پیام/