کلاهبرداری میلیاردی در نجف آباد

چکیده

رییس اتحادیه طلا و جواهر نجف آباد با انتقاد از روند صدور مجوز ها از طریق سامانه و درگاه ملی مجوزها عنوان کرد: متاسفانه تسهیل در صدور مجوز ها و صدور مجوز به افراد بدون تجربه و سابقه فعالیت برای اتحادیه های صنفی مشکلاتی ایجاد کرده و صدور پروانه کسب بدون اطلاع اتحادیه باعث انجام کلاهبرداری در صنف می شود.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ آذر
623
کلاهبرداری میلیاردی در نجف آباد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ داوود شریف ، رییس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و ساعت شهرستان نجف آباد بیان داشت: در هیات مدیره قبلی اتحادیه طلا و جواهر نجف آباد با صدور مجوز برای یک فرد با توجه به سابقه اش در بازار ، مخالفت شد، ولی متاسفانه این فرد از طریق صنعت و معدن به راحتی توانست پروانه کسب دریافت کند و  با حدود 12 تا 13 میلیارد تومان پول مردم از بازار ناپدید شود.

وی افزود: متاسفانه  پس از این کلاهبرداری بنا به درخواست خودش و باز هم بدون اطلاع به اتحادیه و استعلام از بدهی ها، صنعت و معدن پروانه وی را باطل کرده است که با این کار بدهی های وی به همکاران و اتحادیه هم پرداخت نشده ماند.

شریف با تاکید بر ضرورت ایجاد هماهنگی با اتحادیه ها در صدور مجوز های کسب و کار بیان داشت: اینکه فردی بدون سابقه و سررشته در فقط صرفا با بارگذاری مدارک و اطلاعات در درگاه و ثبت درخواست مجوز دریافت کند درست نیست.

حمایت از تولیدکننده فقط شعار است

شریف در ادامه با بیان اینکه در کشور ما حمایت از مصرف کننده وجود دارد و بخش حمایت از تولید کننده بسیار ضعیف عمل می کند و رعایت منزلت تولید کننده و صنعتگر نمی شود و حتی یک  تولید کننده برای دریافت وام مشکلات بسیاری  خواهد داشت و هیچ همکاری برای حمایت از تولید نمی شود.

وی اظهار داشت: بانک مرکزی می تواند رصد کند که تولید کننده دستگاه و تجهیزات را از کشورهای مبدا  وارد می کند و در واردات تجهیزات و دستگاه ها تولید کننده را حمایت کند و حتی وام هایی با سود کم به تولید کننده اعطا کند و همچنین می تواند از صادر کننده در قبال فروش طلا و ارزآوری به کشور حمایت کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ، نقره و ساعت شهرستان نجف آباد ادامه داد: در فضا و وضعیت موجود که  اتحادیه ها قدرت  و جایگاهی ندارند، حمایت های دولتی  می تواند گره مشکلات تولید و صادرات را باز کند.

مافیایی شدن برند سازی در صنف طلا و جواهر

رییس اتحادیه طلا و جواهر ، نقره و ساعت شهرستان نجف آباد در ادامه با تاکید بر اینکه در صنف و صنعت طلا  با توجه به اینکه طلا جذابیت خاص خود را در ایران و جهان دارد، برند سازی مسئله مهمی است  بیان داشت: برند سازی از اثر گذار ترین امتیازات روی طلا است که متاسفانه برای این مهم در کشور ما ارزش قائل نیستند و به گونه ای  می توان گفت که برند سازی مافیایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: «گروه طلا سازی تاج» در نجف آباد (که بامدیریت وی راه اندازی شده است) مصنوعات و تولیدات زیبایی را تولید می کند ولی مافیا اجازه شناخته شدن این برند را نمی دهد.

شریف خاطر نشان کرد: خط آبکاری گروه طلاسازی تاج از ترکیه وارد شده که 12 رنگ را  با کیفیت عالی و پوشش نانو آبکاری می کند.

وقت طلاست، مزایای خرید آنلاین طلا

وی که  اولین واحد فروش آنلاین طلا و جواهر در نجف آباد را حدود 12 تا 13 سال پیش راه اندازی کرده معتقد است که وقت طلاست و افراد با خرید آنلاین طلا و جواهر از طریق سایت بدون اینکه وقت مغازه دار و خود را تلف کنند خرید راحتی را تجربه می کنند.

شریف اذعان داشت:  افراد برای فروش طلا به صورت آنلاین باید پروانه کسب از اتحادیه دریافت کنند و حتما مکان مشخص و کد پستی و نماد تجارت الکترونیک داشته باشند.

وی در تشریح عملکرد هیات مدیره فعلی اتحادیه طلا و جواهر نجف آباد بیان داشت: انسجام بخشی و تکمیل و رفع نقص پرونده های اعضا، تعریف تعرفه و نرخ نامه برای ساعت و نقره به منظور رفع هرج و مرج در قیمت ها، برخورد جدی با برخی تداخلات صنفی، الزام واحدهای تولیدی نجف آباد به دریافت کد استاندارد و ساماندهی پروانه های خرده فروشی و سکه و آب شده و الزام به تغییر رفتار و دریافت کد آسیک، گزارش تخلف متخلفین هم به اداره تعزیرات و استاندارد، ساماندهی و تعرفه گذاری برای سکه های گرمی و رفع ناهنجاری هایی که در خرید و فروش سکه ، موظف شدن کیفی ها به تشکیل پرنده در اتحادیه و ارائه معرفی نامه ،برگزاری  آموزش هایی در فاکتور نویسی و آموزش محاسبه اجرت و مالیات و  امور مالیاتی به اعضا و الزام  مغازه داران به  اعلام ترک کار شاگردان برای جلوگیری از سوء استفاده ها و … از جمله اقدامات اعضای هیات مدیره فعلی اتحادیه بوده است.

درخواست جدا شدن دو رسته سکه و آب شده فروشی

شریف ادامه داد: به منظور رفع مشکل مالیاتی رسته سکه و آب شده فروشی نیز اتحادیه درخواست جدا شدن این دو رسته داده است چرا که در مباحث مالیاتی برای سکه فروشی 1.2 دهم سود حساب می شود ولی برای آب شده فروشی 6 دهم و با هم بودن این دو رسته مجموعا 12 درصد حساب می شود که با جدا شدن دو رسته مشکل مالیاتی این دو رسته رفع خواهد شد.

اخبار تشکل های صنفی مربوط به صنف و صنعت طلاوجواهر را میتوانید در گلدنیوز بخوانید.