محرومیت صنف طلاوجواهر خدابنده

چکیده

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروشان شهرستان خدابنده بیان داشت: به دلیل عدم وجود پاساژ در این شهرستان و اینکه اغلب طلا فروشی های شهر در خیابان اصلی شهر(خیابان امام خمینی ) متمرکز هستند، دسترسی سارقین به طلا فروشی های شهرستان راحت است.

۱۴۰۲ يکشنبه ۵ آذر
504
محرومیت صنف طلاوجواهر خدابنده

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ فیاض دین محمدی، رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروشان شهرستان خدابنده بیان داشت: به دلیل عدم وجود پاساژ در این شهرستان و اینکه اغلب طلا فروشی های شهر در خیابان اصلی شهر(خیابان امام خمینی ) متمرکز هستند، دسترسی سارقین به طلا فروشی های شهرستان راحت است.

وی افزود: شهرستان خدابنده شهرستانی است که اغلب زمین های اوقافی است و اگر اعضای اتحادیه همکاری کنند و یک زمین از شهرداری خریداری و پاساژ طلا و جواهر احداث شود مشکل امنیت صنف رفع خواهد شود.

دین محمدی با بیان اینکه  در شهرستان خدا بنده 40 واحد طلافروشی و 3 واحد تعمیرات طلا و جواهر فعالیت دارند بیان داشت: صنف طلا و جواهر فروشان، ساعت فروشان و گل فروشی ها ی شهرستان زیر نظر اتحادیه ها طلا و جواهرهستند.

وی در بیان دیگر مشکلات صنف اذعان داشت: یکی از مشکلات مشترکی که در سطح کشور وجود دارد مالیات بر ارزش افزوده است که طلا فروشان از مشتریان خود مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی کنند ولی اداره مالیات این مالیات را از طلا فروشان دریافت می کند.

النگوی دامله در خدابنده بیشترین مشتری را دارد

رییس  اتحادیه صنف طلا و جواهر فروشان شهرستان خدابنده در ادامه با بیان اینکه شهرستان خدابنده دارای 360 روستا است و بیشترین روستاهای این شهرستان در شمال غرب شهرستان قرار دارد اذعان داشت: این شهرستان یک شهر مذهبی و روستایی است که به خاطر پیشه کشاورزی بازار فروش طلا در فصل برداشت محصولات کشاورزی رونق دارد ولی در بهار فروش طلا ضعیف است.

وی بیان داشت: در گذشته در ماه های محرم و صفر نیز فروش طلا بسیار ضعیف بود ولی اکنون سنت نخریدن طلا در محرم و صفر برچیده شده است و مردم حتی در ماه های محرم و صفر هم برای سرمایه گذاری طلا می خرند.

دین محمدی اظهار داشت: در شهرستان خدابنده 99 درصد فروش طلا به صورت  حضوری است و خرید و فروش آنلاین طلا در شهرستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 95 درصد طلای شهرستان از تهران و کیفی های تبریز تامین می شود بیان داشت:  بیشترین فروش طلا فروشی های خدابنده مربوط به النگو  است و 80 درصد ویترین های طلافروشی های شهرستان النگو است و فروش النگو دامله در شهرستان زیاد است.  

قانون جدید نظام صنفی مزایای خوبی دارد

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروشان شهرستان خدابنده در ادامه با بیان اینکه آموزش طلا و جواهر فروشی در شهرستان به صورت سنتی بوده است بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر خدابنده حدود 32 سال پیش راه اندازی شده و آذرماه 402 انتخابات هیات مدیره جدید برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون جدید نظام صنفی با توجه به اینکه بنده 3 دوره ریاست اتحادیه را بر عهده داشته ام امکان حضور در انتخابات را ندارم  بیان داشت: قانون جدید مزایای خوبی دارد و فرصت را برای جوانان تحصیلکرده ایجاد می کند و در شهرهای بزرگ که خلاف بیشتری رخ می دهد میتواند از خلاف جلوگیری کند.

سیاست های حاکمیتی در تولید و واردات طلا صنف را از ترکیه عقب انداخته است

دین محمدی در ادامه بیان داشت: سیاست های حاکمیتی در تولید و واردات طلا بسیار تاثیر گذار است و این سیاستها  صنف طلا را از ترکیه عقب انداخته است.

وی اذعان داشت:  با دلیل اینکه واردات اجناس خارجی  انجام نمی شود کارگاه های تولیدی نیز نمیتوانند در تولید محصول با مصنوعات خارجی رقابت کنند.

وی اظهار داشت: حکومت برای صنف و صنعت طلا و جواهر  ارزش قائل نمی شود و گویی به نظر می آید از صنف طلا عقده دارد و می خواهند  این صنف را ضعیف کنند ولی با توجه به همین بسته بودن رفت و آمد ها صنف طلا فعالیت خود را دارد و سازندگان در ساخت النگو موفق هستند.

 اخبار تشکل های صنفی در صنعت طلاوجواهر ایران را در گلدنیوز بخوانید.