فروش بدل با فاکتور جعلی طلا

چکیده

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان رابُر استان کرمان بیان داشت: در جریان بازرسی از واحدهای طلافروشی شهرستان رابر به کسبه طلا فروش توصیه هایی مبنی بر ضرورت دقت در خرید طلا های بدلی شد که در سنجش طلاها دقت کنند و با توجه به اینکه زنجیرهایی در بازار فروخته می شود که فقط دو سر آن طلا است و وسط زنجیرها بدل هستند در هنگام خرید، به منظور پیشگیری از ضرر و کلاهبرداری، همه زنجیر را محک بزنند.

۱۴۰۲ سه شنبه ۷ آذر
436
 فروش بدل با فاکتور جعلی طلا

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز) ؛ خواجه حسنی، رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان رابُر استان کرمان بیان داشت: در جریان بازرسی از واحدهای طلافروشی شهرستان رابر به کسبه طلا فروش توصیه هایی مبنی بر ضرورت دقت در خرید طلا های بدلی شد که در سنجش طلاها دقت کنند و با توجه به اینکه زنجیرهایی در بازار فروخته می شود که فقط دو سر آن طلا است و وسط زنجیرها بدل هستند در هنگام خرید، به منظور پیشگیری از ضرر و کلاهبرداری، همه زنجیر را محک بزنند.

وی افزود: در بازرسی های انجام شده مشکلات مالیاتی طلافروشان در مورد شیوه محاسبه مالیات و فاکتور نویسی با ارائه راهکاری رفع و تذکراتی در مورد رعایت قیمت و اجرت طلا داده شد.

خواجه حسنی در بیان مشکلات صنف طلا و جواهر شهرستان رابر بیان داشت: در حال حاضر  فروش طلای دست دوم معضلی شده برای همه طلافروشان سطح کشور است که متاسفانه این مشکل حل شدنی نیست.

تمایل افراد پولدار برای خرید طلای دست دوم  بیشتر است

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان رابر اذعان داشت: در شهرستان رابر اغلب افرادی که ضعیف تر هستند درصد خرید طلای نو توسط آنها بیشتر است و افراد پولدار بیشتر دنبال خرید  طلای آب شده و سکه هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم تمایل عجیبی به خرید طلای دست دوم دارند بیان داشت: این مشکل صنف با توجه به تمایل مردم و بالابودن اجرت ها هیچ راه حلی ندارد.

خواجه حسنی در ادامه اذعان داشت: مشتری در هنگام خرید طلا نو تقریبا  بابت هر گرم طلا 20 درصد (10 تا 12 درصد اجرت، 2 درصد مالیات و 7 درصد سود طلافروش) اضافه بر قیمت طلا پرداخت می کند در حالی که در خرید طلای دست دوم فقط درصد کمی بابت سود طلا فروش می پردازد به همین جهت رغبت بیشتری به خرید طلای دست دوم دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رابُر بیان داشت: تمامی طلافروشی های شهر در خیابان اصلی شهر متمرکز هستند و طلای مورد نیاز آنها توسط کیفی ها از شهرهای یزد، اصفهان و تهران تامین می شود.

قیمت منصفانه و درصد پایین طلا فروشی های رابر نسبت به شهرهای بندری جنوب

وی با بیان اینکه اغلب مردم شهرستان رابر برای خرید طلا سعی می کنند به مغازه آشنایان خود بروند بیان داشت: برخی از طلافروشی های رابر  مشتریانی از شهرهای جنوبی و بندرعباس دارند که اغلب به دلیل قیمت منصفانه و درصدهای پایین تر نسبت به طلافروشی های بندر، از رابُر خرید می کنند.

خواجه حسنی در ادامه با اشاره به سابقه راه اندازی  طلافروشی در رابر بیان داشت: اولین طلا فروشی 35 سال پیش توسط «حاج تیمور فرخ رو» در رابر آغاز به فعالیت کرده است و اغلب آموزش طلافروشان این شهر به شیوه سنتی و استاد شاگردی بوده است ولی اخیرا آموزش ها در مرکز استان(کرمان) برگزار می شود.  

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد طلا فروشان رابر کم است اتحادیه طلا و جواهر با  صنف فرش، موبایل، خرازی ادغام شده و تحت عنوان اتحادیه لوازم خانگی و طلا و جواهر فعالیت دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رابُر گفت:  اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رابر  9 سال  است که تشکیل شده است که انتخابات هیات مدیره فعلی اتحادیه در اسفند 1400 برگزار شده و فقط رئیس اتحادیه از صنف طلا فروشان است.

شهرستان رابُر دارای ذخایر غنی مس و طلا

وی در ادامه بیان داشت: شهرستان رابر دارای یک معدن مس به نام درآلو است و به تازگی پهنه های زیادی از معادن طلا در این منطقه شناسایی شده که هنوز کار استخراج آن آغاز نشده ولی این معادن ذخیره طلای بسیار زیادی دارد که البته تاثیر چندانی بر صنف طلا و جواهر شهرستان نداشته است.

خواجه حسنی در ادامه گفت: شهرستان رابر به لحاظ گردشگری دارای اماکن تاریخی و طبیعی زیادی از جمله  هتل سیتی پلاس، روستای ننوک، تل کوشک و … است  که در فصل تابستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران می باشد، که اغلب از شهرهای جیرفت و بندر عباس برای تفریح به رابر می آیند و از محصولات طبیعی شهرستان اعم از کشک و روغن و عسل خرید می کنند.

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.