سر در گمی در صدور کارت تردد حمل و نقل طلا مشکل اتحادیه کهنوج

چکیده

سمندری عنوان کرد: مهمترین مشکل اتحادیه طلا شهرستان کهنوج سردرگمی و بی اطلاعی جهت صدور کارت حمل و نقل طلا است.

۱۴۰۲ شنبه ۱۱ آذر
417
سر در گمی در صدور کارت تردد حمل و نقل طلا مشکل اتحادیه کهنوج

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ یاسر سمندری، رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و عکاسان شهرستان کهنوج بیان داشت: در سالهای قبل کارتهای تردد و حمل و نقل طلا توسط کمیسیون تخصصی اتحادیه طلا و جواهر تهران در خیابان فجر صادر می شد اما اکنون یکسال است که نمی دانیم  برای صدور کارت تردد چه باید کرد.

وی افزود: در حال حاضر همکاران برای حمل تردد در پرواز با مشکل مواجه اند و اتحادیه مجبور است که نامه های 24 ساعته، 48 ساعته و یک هفته ای برای حمل طلا صادر کند.

سمندری تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات صنف طلا در شهرستان کهنوج استقرار طلافروشان بود که دو سال است به منظور تامین امنیت طلافروشان در دو پاساژ قدیم و جدید شهر و مجهز به نگهبان و سیستم های امنیتی و شیشه های ضد سرقت  متمرکز شده اند.

90 درصد طلا فروشان کهنوج یزدی هستند

رییس اتحادیه طلا و جواهر و عکاسان شهرستان کهنوج با بیان اینکه در حال حاضر 35 واحد طلا فروشی در شهرستان فعالیت دارد  بیان داشت: 90 درصد رسته طلافروش شهرستان کهنوج اهل یزد هستند و طلای مورد نیاز خود را به طور مستقیم و یا به واسطه آشنایی با بنکداران و یا کیفی های یزدی از شهر یزد تامین می کنند.

وی تصریح کرد: شهرستان کهنوج به لحاظ جمعیت و ظرفیت اقتصادی و صنایع نسبت به شهرهای دیگر استان کرمان اعم از جیرفت، رفسنجان، سیرجان، در سطوح پایین تری قرار دارد و جز شهرهای کم برخوردار و محروم محسوب می شود.

سمندری در بیان وضعیت بازار طلا و جواهر کهنوج نیز بیان داشت: در حال حاضر به دلیل وضعیت اقتصادی مردم و اینکه اغلب مردم کهنوج کشاورز هستند و شغل کشاورزی هم فصلی است، بازار فروش طلا و جواهر رونق چندانی ندارد.

بیشترین خرید  طلا در شهرستان کهنوج در ماه های 10 و 11 سال به بعد و همزمان با برداشت  محصولات کشاورزی انجام می گیرد.  

پرفروشی بازار کهنوج به خاطر مواد مخدر  

رییس اتحادیه طلا و جواهر و عکاسان شهرستان کهنوج ادامه داد: در حال حاضر اتحادیه طلا با 14 صنف دیگر از جمله نقره، بدلیجات، کافی نت، عکاسی، چاپخانه و.. ادغام شده است و تنها رییس اتحادیه از صنف طلا و جواهر است.

در  دو دوره قبل ریاست اتحادیه با صنف چاپخانه ها بود که با توجه به احساس خلایی که در صنف طلا ایجاد شد اعضای صنف طلا به صورت در انتخابات این دوره شرکت و نسبت به انتخاب رییس اتحادیه از صنف طلا حمایت کردند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر و عکاسان شهرستان کهنوج با بیان اینکه اولین طلا فروشی در کهنوج در دهه 50 و اتحادیه هم در دهه 60 راه اندازی شده است بیان داشت: حاج آقا عطا قاسمی، حاج آقا سهروردی، سید حسین انتظار قائم و آقایان توحیدی، دهقان، خرایی، قاسمی از پیشکسوتان و قدیمی های صنف طلا در کهنوج هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان کهنوج یک مجتمع معدنی تیتانیوم وجود دارد که این مجتمع تاثیری برای شهرستان ندارد و فقط اشتغال تعدادی کارگر از منطقه را داشته است.

سمندری در ادامه بیان داشت: ضروری است شهرهای برخوردار به فکر مناطق محروم باشند.

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از گلدنیوز دنبال کنید.

انتهای پیام/