فروش طلای آب شده به مردم در سراسر کشور ممنوع شود

چکیده

تقی زادگان خواستار ممنوعیت فروش آب شده به خانواده ها در سراسر کشور شد و عنوان کرد: فروش آب شده به خانواده ها عملا پولشویی است.

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۲ آذر
283
فروش طلای آب شده به مردم در سراسر کشور ممنوع شود

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا ( گلدنیوز ) ؛ یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد در نشست میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات، در مشهد بیان داشت:  تولید کنندگان صنف طلا و جواهر از مسئولین خواهش دارند همانطور که  اتحادیه مشهد این ممنوعیت را اعمال کرده، ممنوعیت فروش طلای آب شده به مردم به صورت سراسری در کشور اعمال شود.

وی افزود:  فروش طلای مستعمل که امروز رواج یافته آنقدر به تولید ضربه نمی زند و چیزی که کمر صنف را می شکند فروش طلای آب شده به مردم است و اگر این امر ادامه پیدا کند مطمئنا در زمان کوتاهی صنعت طلا دچار چالش خواهد شد.

تقی زادگان تصریح کرد: یکی از مشکلات صنف طلا در حال حاضر سامانه صدور مجوز هاست که به راحتی به هر فردی بدون تخصص مجوز می دهد و  اکنون نیز در سامانه مجوزها  تعداد زیادی درخواست آب شده فروشی ثبت شده ولی در مشهد پذیرش آب شده فروشی وجود ندارد.

وی گفت: از مسئولین درخواست می شود با توجه به اینکه شغل طلا تخصصی است در صدور مجوز ها تدبیری شود تا با شناسایی و بررسی مجوز صادر و افرادی که سابقه فعالیت در صنف ندارند و برای پولشویی درخواست مجوز آب شده دارند مجوز  صادر نشود.

درخواست افزایش سقف نقره همراه مسافر از 3 به 10 کیلوگرم

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد افزایش سقف صادرات مصنوعات نقره از 3 کیلو به 10 کیلو همراه مسافر را خواستار شد و بیان داشت: معادل صادرات 10 کیلو نقره به همان میزان یعنی 10 کیلوبابت اجرت برمی گردد که با این برگشت ارز تولید کننده رغبت می کند تولید و برنامه ریزی خود را در این حوزه وسیع کند.

وی در ادامه یکی از مهمترین خواسته های تولید کنندگان مشهد را ایجاد شهرکهای تخصصی طلا و نقره عنوان کرد و بیان داشت: برای راه اندازی شهرک طلا در مشهد سالهاست پیگیری هایی انجام و زمین شناسایی شده ولی واقعا برخی کاغذ و کاغذ بازی ها خسته کننده شده و برای فعال شدن باید عمل کرد و نباید خود تحریمی را نپذیرفت.

رواج سکه های غیربانکی و جعلی در بازار مشهد

تقی زادگان با اشاره به اینکه اجرای قانون 6 در هزار استاندارد طی سال های گذشته باعث شده بسیاری از تولید کنندگان طلا از صنف خارج شوند بیان داشت: در سال 90 تعداد کد های استاندارد مشهد 320 واحد بود که به 55 واحد کاهش یافت بود ولی در 14 ماه گذشته با آغاز فعالیت هیات مدیره جدید اتحادیه تعداد واحدهای تولیدی مشهد از 55 واحد به 130 واحد افزایش یافته که بعد از برگزاری این نمایشگاه ظرف ماه آینده یقینا افزایش دو برابری خواهد یافت.

وی اذعان داشت: خرید و فروش سکه تا سال 90 زیر نظر اتحادیه بود و بعد از سال 90 از اتحادیه صنف طلا نقره و جواهر مشهد جدا شده است و به دلیل اینکه تشخیص سکه کار کارشناسی است ، سکه های غیربانکی  و جعلی زیادی در بازار رواج یافته که تعیین تکلیف در حوزه سکه به منزله حمایت از حقوق مصرف کننده است.

ایجاد کد آیسیک برای نقره ذوب شده

تقی زادگان همچنین در نظر گرفتن کد آیسیک برای نقره ذوب شده را نیز از سوی مسئولان دولتی خواستار شد و از مسئولان دارایی درخواست کرد: برای افرادی که در نمایشگاه مشهد  با توجه به وضعیت رکود حاکم بر بازار شرکت کرده اند تدبیری شود تا هزینه های حضور در نمایشگاه از مالیاتی که باید پرداخت کنند کسر شود.

اخبار چهارمین میز طلای کشور :

برای تسهیل صادرات طلا در بازنگری استانداردها هیچ مانعی وجود ندارد

حل  تمام مشکلات صنعت طلا با رفع موانع صادراتی

چهارمین میز طلای کشور در مشهد

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.