ضرورت تسهیل صادرات طلا از دروازه ارومیه به کشورهای همسایه

چکیده

داننده عنوان کرد: فرهنگ و سلیقه مشترک مردم همسایه های مرزی شهرستان ارومیه فرصتی برای توسعه صادرات طلا و جواهر است.

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ آذر
657
ضرورت تسهیل صادرات طلا از دروازه ارومیه به کشورهای همسایه

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ حسین داننده، رئیس اتحادیه طلاوجواهر ارومیه در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر مشهد بیان داشت: مصنوعات طلا و جواهری که در مشهد ساخته می شود با سلیقه مردمان ارومیه همخوانی دارد و سالهاست که طلا فروشان ارومیه مشتری طلا های مشهد هستند.

وی افزود:  بسیاری از کارهایی سبک هندی ساخت مشهد نیز  با تولیدات خارجی همسایه های ارومیه اعم از اربیل، وان، آذربایجان همخوانی دارد که این فرهنگ و سلیقه مشترک می تواند زمینه صادرات طلا از این شهرستان را بهبود ببخشد.

داننده تصریح کرد: طلافروشان شهرستان ارومیه چندین و چند سال است که طلاهای شهر مشهد را می فروشند و با توجه به اینکه همسایه های مرزی تولیداتی در این زمینه ندارند، می توان در زمینه صادرات این نوع مصنوعات به کشور های مرزی همسایه اقداماتی را انجام داد و با فراهم کردن زمینه صادرات مصنوعات طلا به همسایه های مرزی از تولیدکننده داخلی حمایت کرد.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز)، دنبال کنید

ایجاد خوشه طلا و کنسرسیوم صادرات طلا در ارومیه

رئیس اتحادیه طلا جواهر ارومیه اظهار داشت: اتحادیه طلا و جواهر ارومیه با تعامل با شهرک فناوری در مورد ایجاد خوشه طلا و کنسرسیوم صادرات طلا در ارومیه پیگیری هایی را انجام داده که در صورت تحقق این مهم می توان از طلا فروشان حمایت کرد.

داننده اذعان داشت: در دنیا مهمترین مولفه تولید با کیفیت رقابت است و در تولید طلا و جواهر طرح ها و ایده های خلاقانه و به روز نقش مهمی دارند که در این راستا شناسایی طراحان به منظور ارتقاء صنعت طلا و جواهر امری ضروری است.   

تشکیل کارگروه طراحان در اتحادیه ارومیه و شناسایی طراحان

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش طراحان در پیشرفت صنعت طلا و جواهر اتحادیه طلا و جواهر ارومیه بنا دارد کارگروهی تحت عنوان کارگروه طراحان در اتحادیه تشکیل و طراحان  فعال در صنعت  را شناسایی کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ارومیه در ادامه برگزاری نمایشگاه ها را اتفاق خوبی دانست که موجب ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر می شود.

برتری نمایشگاه مشهد نسبت به تبریز

وی اذعان داشت: هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر مشهد نسبت به نمایشگاه اصفهان و تبریز تنوع کالایی بهتر و سنگ های متنوع تری داشت.

داننده ادامه داد: روز به روز به کیفیت نمایشگاه ها اضافه می شود و در یک جریان رقابتی نمایشگاه تبریز نسبت به نمایشگاه اصفهان از کیفیت بهتری برخوردار بود و نمایشگاه مشهد از نمایشگاه تبریز به مراتب بهتر برگزار شد.

انتهای پیام/