سکه وکیوم مسیر همواری برای تقلب

چکیده

به دلیل افزایش مالیات ها بسیاری از طلافروشی های استان که سرمایه کمتری دارند مجبور به ابطال پروانه و جمع کردن مغازه شده اند و در حال حاضر ماهیانه 5 تا 6 درخواست ابطال پروانه به دست اتحادیه البرز میرسد.

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ آذر
360
سکه وکیوم مسیر همواری برای تقلب

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ؛ ابوالحسنی رییس اتحادیه طلا ، جواهر ، نقره و ساعت استان البرز بیان داشت: تعدد سامانه های الکترونیکی باعث شده که گاهی به دلیل ناواردی در ثبت اطلاعات در این سامانه ها و سایت ها، برای صاحبان صنف طلا و جواهر مالیات های کلانی محاسبه شود که از پرداخت آن عاجز هستند.

وی افزود: به دلیل افزایش مالیات ها بسیاری از طلافروشی های استان که سرمایه کمتری دارند مجبور به ابطال پروانه و جمع کردن مغازه شده اند و در حال حاضر ماهیانه 5 تا 6 درخواست ابطال پروانه در اتحادیه انجام می شود.

ابوالحسنی یکی دیگر از مشکلات صنف طلا فروش سکه های وکیوم عنوان کرد و بیان داشت: فروش سکه های وکیوم راه و مسیر برای تقلب را راحت میکند و به دلیل اینکه روز به روز ارزش فلز طلا بالا می رود تخلف های فروش سکه های غیربانکی در قالب سکه های وکیوم افزایش می یابد.

رییس اتحادیه طلا،جواهر،نقره و ساعت استان البرز تصریح کرد: اینکه سکه نباید باز شود باعث می شود که خریدار متوجه نشود که سکه اصلی نیست و با فروش سکه های غیر اصل وکیوم شده خریداران متضرر می شوند که برای این مهم بایستی تدبیر ویژه اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات صنف تمایل اغلب مردم به خرید طلای آب شده است که به دلیل اینکه برای فروش سکه و آب شده فاکتور صادر نمی شود و اغلب نیز عیار طلای آب شده کمتر از 750 است مردم ضرر می کنند.

فروش طلای دست دوم غده سرطانی صنف طلا

رئیس اتحادیه طلا،جواهر،نقره و ساعت استان البرز اذعان داشت: متاسفانه با افزایش قیمت طلا درسال های اخیر فروش طلای دست دوم بسیار افزایش یافته است که این روند رو به رشد باعث از بین رفتن تولید شده و بسیاری از کارگاه های ساخت طلا تعطیل و کارگران بیکار شده و به سمت مشاغل کاذب رفته اند.

وی ادامه داد: فروش طلای دست دوم مانند غده سرطانی روز به روز زیاد می شود و تمام کارگاه های طلاسازی رو به نابودی و تعطیلی است و نیروی بازدارنده ای برای جلوگیری  از فروش طلای دست دوم وجود ندارد مگر اینکه دولت جرایم بازدارنده در نظر بگیرد.

الزام طلافروشی های دارای پروانه کسب به نصب لوگو اتحادیه

ابوالحسنی در ادامه فعالیت واحدهای فاقد پروانه کسب را از دیگر مشکلات صنف عنوان کرد و بیان داشت: واحدهای بدون پروانه و مجوز کسب زیر نظر اتحادیه فعالیت نمی کنند راه گریز و خطای بسیاردارند لذا اتحادیه طلا و جواهر استان البرز برای جلوگیری از تخلفات و فعالیت واحدهای بدون پروانه اقدام به طراحی و چاپ لگویی برای مغازه های طلا فروشی سطح استان کرده که بایستی طلافروشی های زیر نظر اتحادیه لوگو « این مغازه زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر استان البرز است» را نصب کنند تا مردم در موقع خرید مصنوعات طلا از این مغازه ها خرید کنند تا متضرر نشوند.

وی اظهار داشت: اتحادیه به مردم توصیه دارد از واحدهای صنفی دارای پروانه که لگو اتحادیه طلا و جواهر استان البرز را نصب کرده اند خرید کنند تا در صورت هرگونه تخلف و یا شکایت اتحادیه امکان بررسی داشته باشد.

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: کمیسیون بازرسی اتحادیه در هر ماه  4 بار از واحد های صنفی نظارت و بازرسی دارد و کمیسیون شکایت نیز به صورت هفتگی  به شکایات مردمی رسیدگی می کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد صنفی متخلف به تعزیرات معرفی می شود.

15 درصد طلا فروشی های کرج بانوان هستند

رئیس اتحادیه طلا،جواهر،نقره و ساعت استان البرز با بیان اینکه  طلافروشی های استان البرز در 10 منطقه شهید بهشتی، المهدی، محمدشهر کمال شهر، درختی، مصباح، برج میلاد، مهستان و .. فعالیت دارند گفت: در سطح استان البرز 600 واحد صنفی طلا و جواهر و سکه و 200 واحد ساعت فروشی وجود دارد.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه 90 درصد مشتری طلا فروشی ها خانم ها هستند ورود زنان به صنف طلا رشد بسیار خوبی داشته و در حال حاضر 15 درصد از فروشندگان و پروانه داران صنف طلای استان البرز زنان هستند.

ابوالحسنی بیان داشت: در گذشته زنان در موقع درخواست پروانه  طلا فروشی بایستی یک مرد را به عنوان  مباشر معرفی می کردند که معرفی مباشر امین برای بانوان مشکل بود، ولی اکنون بر اساس  بخشنامه های جدید نیاز به معرفی مباشر برای دریافت پروانه توسط بانوان نیست و این معضل هم رفع شده است.  

رئیس اتحادیه طلا،جواهر،نقره و ساعت استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه استان البرز خوابگاه تهران است و اغلب مردم ساکن کرج، در کارخانه ها و شرکت های تهران فعالیت دارند و قشر کارگری هستندکه  به خاطر ارزان تر بودن هزینه های زندگی در کرج ساکن شده اند بیان داشت: طلافروشی های البرز به دلیل نزدیکی به تهران اغلب طلای مورد نیاز خود را از تهران تهیه می کنند و به دلیل اینکه از قومیت های زیادی در کرج ساکن هستند سلیقه مردم در خرید طلا متفاوت است ولی النگو بیشتر فروش دارد.

ابوالحسنی تصریح کرد: با توجه به گران شدن طلا قدرت خرید مردم کم شده است و طلافروشان استان البرز هم مانند  اغلب سرمایه گذاران و افرادی که درآمد خوبی دارند وارد حرفه ساخت و ساز شده اند

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر به دلیل گرانی قیمت طلا و کاهش قدرت مالی مردم علاوه بر اینکه ازدواج ها بسیار افت کرده، خرید طلا نیز کاهش شدیدی دارد و فقط در مراسم های روز مادر، یلدا، روز زن و … بازار فروش طلا رونق می یابد.

ابوالحسنی در ادامه با اشاره به اینکه اتحادیه طلا و جواهر استان البرز 32 سال پیش راه اندازی شده است بیان داشت: در هیات مدیره فعلی اتحادیه طلا،جواهر،نقره و ساعت استان البرز؛ حبیب ابوالحسنی به عنوان  رئیس هیات مدیره، رضا توکل نایب رئیس اول، محمود بیات نایب رئیس دوم، حسن فرجی دبیر هیات مدیره، حمید احمدوند خزانه دار و مهرداد رستمی به عنوان بازرس فعالیت دارند. 

اخبار اتحادیه طلا را هر روز از سایت بازار طلا دنبال کنید