صنعت طلا دیگر وابسته نیست

چکیده

قلمیان عنوان کرد: صنعت طلا و جواهر کشور در گذشته وابسته به ایتالیا بود و همه مصنوعات طلا از ایتالیا به ایران می آمد ولی اکنون صنعت طلا آنقدر پیشرفت کرده که همه دستگاه های ساخت و تولید مصنوعات طلا در ایران ساخته و اغلب محصولات تولید ایران به کشورهای خارجی صادر می شود.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۹ آذر
335
صنعت طلا دیگر وابسته نیست

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ محمد قلمیان،پیشکسوت صنف طلا و جواهر مشهد بیان داشت: در گذشته اغلب کارها به صورت سنتی و دستی ساخته می شد ولی اکنون ساخت اغلب مصنوعات طلا و جواهر ماشینی شده و صنعت طلا و زرگری به توسعه در حد اعلی رسیده است.

وی افزود: در گذشته مصنوعات طلا و جواهر ساخت ایران ساده و محدود بود ولی اکنون فعالیت صنعت طلا بسیار گسترده شده و اصلا قابل قیاس با گذشته نیست.

قلمیان تصریح کرد: در گذشته تعداد زرگران کشور به 100 نفر هم نمی رسید ولی اکنون بیش از 2 هزار نفر در این حرفه مشغول فعالیت هستند و بازار فروش مصنوعات طلای ساخت ایران خوب و فروش خوبی دارند.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را ار سایت بازارطلا(گلدنیوز)، دنبال کنید.

از گسترده شدن سفره تولید صنعت طلا همه بهره خواهند برند  

پیشکسوت صنف طلا و جواهر و نقره مشهد با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید صنعت طلا مزایا و منفعت بیشتری دارد بیان داشت: با توسعه فعالیت ها در بخش تولید سفره ای گسترده می شود که هم صاحب سرمایه و هم افراد شاغل در خط تولید از آن سفره بهره می برند.

قلمیان در ادامه با بیان کرد که در گذشته مردم در خرید طلا اطمینان داشتند و  در صنف طلا و جواهر اعتماد متقابل وجود داشت و در خرید و فروش طلا بنکداران چک یا سفته نمی گرفتند و با اعتماد متقابل معاملات انجام می شد.

وی که یکی از قدیمی ترین فعالان صنف طلا و جواهر مشهد است و ریشه کل خانواده وی در شغل طلا و جواهر بوده است و پدر بزرگوارشان از پیشکسوتان صاحب نام و شهره صنف طلا و جواهر است و حدود 20 سال سابقه شاگردی پدر را داشته و بعد از 20 سال شاگردی نزد پدر وارد رسته بنکداری شده است درستی و صداقت را مهمترین آموزه و سرمایه به ارث رسیده از بزرگان صنف عنوان کرد.

قلمیان با تاکید بر اهمیت احترام به بزرگان و پیشکسوتان اظهار داشت: حاج مجاور رضا، حاج آقا آل رضا و حاج قلمیان از بزرگان صنف طلا و جواهر بودند که برای رشد و اعتلای این صنف و صنعت زحمات زیادی کشیدند.

گالری های طلا و جواهر در هتل ها رونق چندانی ندارند

پیشکسوت صنف طلا و جواهر و نقره مشهد که در کنار کار طلافروشی به دلیل  محدود شدن فروش طلا در شغل هتلداری هم فعالیت دارد به روز بودن را عامل پیشرفت هتل ها و جذب بیشتر مشتری دانست.

وی در مورد ادامه داد: استقرار برند ها و طلافروشی ها در گالری هتل ها متاسفانه به لحاظ فروش چندان رونقی ندارند و بیشتر جنبه دکور دارند چرا که مردم فکر می کنند جواهرات این گالری ها گران تر هستند و خریدی نمی کنند.

انتهای پیام/