مخالفت با سامانه جامع تجارت به منزله فرار مالیاتی نیست

چکیده

حسین حافظی عنوان کرد: مهمترین مشکل صنف طلا و جواهر الزام به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت است و متاسفانه اینگونه برداشت شده که مخالفت صنف طلا به ثبت معاملات در این سامانه به دلیل فرار مالیاتی است.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۹ آذر
315
 مخالفت  با سامانه جامع تجارت به منزله فرار مالیاتی نیست

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوزحسین حافظی، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در حاشیه نمایشگاه طلا و جواهر مشهد  بیان داشت: فعالان صنف طلا هیچ بحثی در اجرای قانون ندارند، ولی زیر ساخت های مورد نیاز برای انجام این قانون باید فراهم شود.

وی افزود: یکی از این زیر ساخت های مورد نیاز برای اجرای سامانه جامع تجارت ثبت آنی است که این امر خطرات زیادی برای صنف دارد.

حسین حافظی تصریح کرد:  امکان هک شدن این سامانه هم وجود دارد  که ممکن است ثبت آنی برای تولید کننده یا توزیع کننده یا حمل کننده مصنوعات طلا خطر زیادی دارد.

حسین حافظی

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اظهار داشت: براساس این قانون اگر در قیمت مغایرتی وجود داشته باشد آن کالا قاچاق محسوب می شود که این امر هم برای فعالان صنف طلا و جواهر مسئله ساز شده که امید می رود این مشکلات سامانه حل شود  تا آنچه که از فعالان صنف در ثبت معاملات و اجرای قانون انتظار دارند انجام شود.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

فعالان صنف طلا و جواهر از اجرای قانون روی برگردان نیستند

وی ادامه داد: فعالان صنف طلا و جواهر از اجرای قانون روی برگردان نیستند ولی اعلام سرمایه در سامانه جامع تجارت کار بسیار سختی است و خطر زیادی برای مغازه دار و بنکدار و دارد و این سرمایه طی 40 تا 50 سال جمع شده که امید می رود این مشکل هم حل شود.

حافظی اذعان داشت: درخواست فعالان صنف طلا و جواهر بر این است که تا فراهم شدن زیر ساخت ها در اجرای این قانون تعویق بیفتد تا در این مدت زمان  زیر مجموعه صنف طلا نیز برای اجرای قانون آماده شود.

تعطیلی و بیکاری کارگاه های تولیدی طلا در شرایط رکود

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که خرید طلا در اولویت مردم نیست و همه اذعان دارند که شرایط کسب و کار آن گونه که باید نیست بیان داشت:  در هر کدام از کارگاه های تولیدی صنف طلا و جواهر ، زیر مجموعه  50 تا 100 نفری فعالیت دارند که در زمان رکود بازار، این کارگران بیکار شده اند و ضروری است برای بهبود و رونق فضای کسب و کار مشکلات صنف رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های میز طلا بیان داشت: در این نشست ها دو طیف شرکت کننده دولتی ها و تولید کنندگان و همکاران صنفی حضور و خواسته های خود را مطرح و راهکارهایی برای رفع مشکلات صنف ارائه می شود که امید می رود با حمایت مسئولین مشکلات حوزه تولید و صادرات  طلا تسهیل شود.

حافظی خاطر نشان کرد: اصفهان قطب تولید طلا و جواهر کشور است و 60 تا 70 درصد النگو کشور در اصفهان تولید می شود و به همین جهت در نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان بیشتر تولید کنندگان  ابزار آلات و ماشین آلات شرکت می کنند.

انتهای پیام/