تکذیب خبر توقف ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت

چکیده

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره صمت خراسان رضوی گفت: توقف طرح ضوابط اختصاصی ماده ۱۸ ویژه فلزات گرانبها در خراسان رضوی صحت ندارد.

۱۴۰۲ سه شنبه ۵ دي
334
تکذیب خبر توقف ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ضوابط اختصاصی ذیل ماده ۲ قانون الحاقی تبصره ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان، ویژه فلزات گرانبها و گوهرسنگها در دست اجرا است و توقف آن صحت ندارد.

بخشعلی بیاتی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به انتشار اطلاعیه ای در خصوص توقف اجرای طرح ضوابط اختصاصی قانون مذکور در خصوص گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها از سوی اتحادیه صنف طلا، جواهر ونقره مشهد در شبکه های اجتماعی، خبر دستور توقف اجرای طرح مذکور تکذیب می‌ شود.

وی بیان کرد: افزون بر این دوره های آموزشی چگونگی ثبت نام در سامانه جامع تجارت برای متصدیان واحدهای صنفی مشمول طرح مذکور در دستور کار اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی قرار داشته و در حال برگزاری است.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگها در راستای اجرای ماده ٢ الحاقی ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز بوده و در حکم قانون است و گروه فلزات گرانبها و گوهرسنگها هفتمین گروه کالایی مشمول این ضوابط است، لذا اجرای این قانون برای همگان اجباری بوده و فقط مرجع صادرکننده می تواند قانون را لغو یا متوقف نماید.

بیاتی تاکید کرد: تاکنون در خراسان رضوی هزار و ٨٩٧ کد از طریق سامانه جامع تجارت در حوزه ماده قانونی مزبور گرفته شده است و ٤٩ کد فعال تعداد ٢٧۰ سند را به ثبت رسانده اند.

وی اضافه کرد: مطابق ماده ١٦ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرجع هرگونه خبر و اطلاع رسانی در خصوص طرحهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان خراسان رضوی، کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان است.

پیش از این اتحادیه طلاوجواهر مشهد در اطلاعیه ای خبر از توقف ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت داده بود.