اجرت پایین طلاهای هند نسبت به تولیدات ایرانی

چکیده

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان طلا و جواهر اصفهان عنوان کرد: در نمایشگاه طلا و جواهر بمبئی 2024 ، اجرت تولیدات کشور هند نسبت به اجرت تولیدات داخل کشور بسیار پایین تر بود.

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۵ شهريور
52
اجرت پایین طلاهای هند نسبت به تولیدات ایرانی

به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ؛ چهلمین دوره نمایشگاه بین المللی جواهرات هند (IIJS) GJEPC در سال 2024 از تاریخ 8 تا 12 آگوست مصادف با 18 تا 22 مرداد 1403 در مرکز نمایشگاه بمبئی هند برگزار شد.

در نمایشگاه طلا و جواهر هند ، 3600 غرفه در فضایی به وسعت 135000 متر مربع حضور داشتند و بیش از 50هزار مشتری از کشورهای مختلف دنیا از این نمایشگاه بازدید کردند.

15 هیئت بین المللی از 13 کشور : کامبوج، ایران، ژاپن، مالزی، نپال، روسیه، عربستان سعودی، سریلانکا، تایلند، ترکیه، امارات و ازبکستان به نمایشگاه طلا و جواهرات بمبئی 2024 آمده بودند تا از نزدیک با هنر طلاسازی هند آشنا شوند.

افتتاحیه نمایشگاه طلا و جواهر هند 2024:

افتتاحیه نمایشگاه طلاوجواهر هند 2024

تلاش تولیدکنندگان دنیا برای کاهش وزن مصنوعات طلا

حمید فروتن نژاد ، یکی از اعضاء هیات ایرانی بازدید کننده از نمایشگاه بین المللی جواهرات هند 2024 در بیان موارد جالب توجه در این نمایشگاه گفت: یکی از نکات جالب در نمایشگاه طلا و جواهر بمبئی 2024 رواج طراحی‌های طلا و جواهر با سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در بازار جهانی بود.

وی افزود: کاهش وزن کارهای تولیدی از دیگر نکات جالب این نمایشگاه بود، که  هر چه پیش می رود وزن طلاها کاهش می یابد و اکنون نیز پایین بودن وزن کار برای تولید کنندگان طلا در سراسر دنیا اعم از هند ، ایالیا ، ترکیه و... مهم شده است و تلاش دارند با استفاده از تکنولوژی به این هدف دست یابند.

فروتن نژاد تصریح کرد: ورودی های الکترونیک به سالن نمایشگاه از دیگر نکات جالب نمایشگاه بمبئی بود که با دیجیتال شدن و استفاده از تکنولوژی دیگر برای بازدید کنندگان کارت ورود به نمایشگاه صادر نمی شد و ورود به سالن از طریق ورودی های الکترونیک انجام می گرفت.

 بنک طلا

ضرورت آشنایی با عملکرد پیشتازان صنعت طلا و اتصال به بازارهای دنیا

وی در بیان اهمیت بازدید از این نمایشگاه بیان داشت: در صنعت طلا و جواهر به لحاظ تولید و فروش هر چه بیشتر بتوان به بازارهای دنیا متصل شد و نحوه کار و عملکرد پیشتازان صنعت طلا و جواهر را پیدا کرد مفید فایده خواهد بود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی استان اصفهان با بیان اینکه چندین روند مهم در صنعت طلا و جواهر در حال شکل‌گیری است گفت: یکی از این پارامترها، کیفیت و تنوع در دیزاین و طراحی طلا و جواهر است و همچنین رشد ماشین افزار و استفاده از سنگ ها، مرواردیدها، صدف ها و اکسسوری های دیگر که تلفیق آن با طلا مشهود است.

 نمایشگاه بین المللی جواهرات هند

حمایت دولت از صنعت طلای هند با حذف تعرفه گمرکی طلا

وی خاطر نشان کرد: در جلسه‌ ای که با حضور محسن طلائی مینایی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان و مجری نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر هند برگزار شد تفاهم نامه بسیار خوبی برای مشارکت بیشتر دو کشور منعقد گردید.

فروتن نژاد تصریح کرد:  کشور هند با استفاده از نیروی کار ارزان و همچنین استفاده از تکنولوژی روز که سهل و آسان به کشور وارد کرده است و دریافت مهارت در تولید، توانسته است صنعت طلا وجواهر خود را بهبود بخشد.

 عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی استان اصفهان گفت: سیاست گذار در حمایت از صنعت طلا در هند تعرفه گمرکی طلا را از گردونه خارج کرده است.