تاثیر بازار ضعیف چین بر نمایشگاه هنگ کنگ

چکیده

ارقام رسمی حضور در نمایشگاه طلا و جواهر هنگ کنگ 2024 هفته آینده اعلام خواهد شد ، اما میزان حضور خریداران در سطح نمایشگاه حرف غرفه داران را تایید کرد که می گویند: فروش در نمایشگاه سپتامبر هنگ کنگ ضعیف بود و حضور خریداران چینی کم تعداد بود.

۱۴۰۳ شنبه ۷ مهر
94
تاثیر بازار ضعیف چین بر نمایشگاه هنگ کنگ

به گزارش سایت طلا گلدنیوز،به نقل از وبسایت راپاپورت، تجار چینی معمولاً فروش خود را در نمایشگاه جهانی جواهرات و گوهر هنگ کنگ - که در اکسپوی آسیا جهان (AWE) از 16 تا 20 سپتامبر و در مرکز همایش و نمایشگاه هنگ کنگ از 18 تا 22 سپتامبر 2024 برگزار شد - انجام می دهند اما یک سری از وقایع باعث شد بسیاری از شرکت کنندگان به نمایشگاه نرسند.

بنک طلاچرا چینی ها از نمایشگاه جواهرات هنگ کنگ استقبال نکردند؟

بحران املاک و مستغلات، طوفان در شانگهای که بسیاری از پروازها را به تأخیر انداخت، یک جشنواره ملی که با چند روز اول نمایشگاه همپوشانی داشت، و مقررات گمرکی جدید در چین که بسیاری را از انجام هرگونه خرید منصرف کرد.

لویک ویارت، مدیر شرکت پو بلک پرل، عمده‌فروش مروارید تاهیتی مستقر در تاهیتی، می‌گوید: «خریداران چینی از وارد کردن مروارید به چین می‌ترسیدند – از این می‌ترسیدند که مبادا آن را دریافت نکنند– بنابراین از خرید منصرف شدند. گمرک {حالا} کنترل بسیار بیشتری بر کسب و کارها اعمال می کند.»

 

فروش سبک، قیمت بالا

جواهرات سوترا مستقر در هیوستون، تگزاس، جواهرات تکمیلی بزرگتر خود را در سطح کوتور به نمایشگاه آورد. دیویانشو ناولاخا که به همراه همسرش آرپیتا مالک این برند است، توضیح داد: «(شرق) آسیا جایی است که جواهرات زیباتر و کیفیت های برتر به فروش می رسد.» در حالی که آنها به اندازه سال گذشته قرار ملاقات با مشتریان داشتند، اما مطمئن نبودند که مشتریان حضور پیدا کنند. ناولاخا افزود: «این یک بازار چالش برانگیز و بسیار دشوارتر برای فروش است.»

در بخش الماس رشد یافته در آزمایشگاه، کشور محمود از«اسمایلینگ راکس» تجربه مثبتی داشت. کارفرمای محمود جواهرات الماس مصنوعی می سازد و او شاهد شلوغی و فروش سریع بود. خریدارانی که از سرتاسر آسیا از نمایشگاه بازدید می‌کردند، می‌توانستند اندازه‌های بزرگ‌تر، ترکیب‌های مصنوعی رنگی، و گزینه های گسترده‌ای از طرح‌های مد روز را انتخاب کنند.

کشور محمود گفت: «قیمت‌ها واقعاً مهم نبودند. مردم به طرح های ما علاقه مند بودند. برندینگ برای خریداران نیز مهم بود.»

در همین حال، قیمت سنگ های قیمتی رنگی و مروارید پرورشی همچنان بالا بود. آلن کلیمن از شرکت «A. Kleiman and Company» گفت که یافتن یاقوت‌های باکیفیت بزرگ‌تر چالش برانگیز بود و قیمت یاقوت‌ها و یاقوت‌های کبود گرم نشده همچنان به‌طور تکان‌دهنده بالا بود.

او ادامه داد: «قیمت‌های یاقوت های آبی گرم نشده در حال حاضر دیوانه‌کننده هستند. دیگر جایی برای بالا رفتن آنها وجود ندارد.»

در بخش مرواریدهای پرورشی، قیمت‌ مرواریدهای سفید دریای جنوب و تاهیتی‌ها افت جزئی داشت، اما قیمت‌ مرواریدهای مرغوب آکویا ژاپنی تکان نمی‌خورد. آخرین حراج مروارید آکویا در ژاپن از ژانویه تا آوریل 2024 برگزار شد و این کالاهایی بودند که در نمایشگاه آسیاجهان برای فروش گذاشته شده بودند. یویچی ناکامورا، مدیر عامل «پی جِی ناکامورا اینترنشنال» در ژاپن، به طور مکرر با پرورش دهندگان ژاپنی در تماس است و می داند که هزینه های آنها افزایش یافته است.

او در غرفه خود توضیح داد: «قیمت مروارید آکویا بین 20 تا 30 درصد افزایش یافته است. خریداران سال گذشته در نمایشگاه مروارید می‌ خریدند، اما امسال بیشتر مراقب بودند.»

 

صحبت های مدیر اجرایی دی بیرز

مدیران دی بیرز مانند آنچه در نمایشگاه لاس وگاس امسال انجام دادند، یکی دیگر از جلسات «صبحانه نورافکن بر دی بیرز» را برگزار کردند. این رویداد در 19 سپتامبر در مرکز نمایشگاه و کنوانسیون هنگ کنگ برگزار شد و سخنرانان دیدگاه‌هایی درباره استراتژی‌های شرکت ارائه کردند - اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد فروش قریب‌الوقوع آن فاش نکردند.

مدیرعامل آن «آل کوک» در مورد کاهش ارزش مواد مصنوعی صحبت کرد و اظهار داشت که بازار در حال فروپاشی است و تصمیم خود را برای استفاده از این الماس ها فقط در فناوری تقویت می کند.

کوک گفت: «استفاده از الماس های آزمایشگاهی در جواهرات باعث از دست رفتن پول ما شد. اکنون ما الماس هایی را برای فناوری می سازیم، و بعید است که دوباره الماس های مصنوعی برای جواهرات بسازیم.»

این نکته تشویق تماشاگران را برانگیخت.

سخنرانان دیگر سخنرانی کوک را تقویت کردند و اظهار داشتند که دی بیرز تنها شرکت الماس طبیعی است که به هر بخش در صنعت الماس، از اکتشاف گرفته تا فروشگاه‌های خرده‌فروشی متعهد است و بازاریابی مقوله‌ای در اولویت باقی مانده است.

کوک اضافه کرد: «ما در حال بازطراحی هر بخش از دی بیرز برای افزودن ارزش هستیم.»

گلدنیوز

انتهای پیام/

منبع: