توقف موقت رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی

چکیده

رشد طلا متوقف می شود زیرا سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو هستند.

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور
50
توقف موقت رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی

به گزارش سایت طلا گلدنیوز به نقل از کیتکو ، افزایش اخیر قیمت طلا در حالی متوقف شده است که سرمایه گذاران و معامله گران مشتاقانه منتظر تصمیم سیاست پولی آتی فدرال رزرو هستند. این توقف موقت در مسیر صعودی این فلز گرانبها در پی رکورد جدیدی است که نشان دهنده موضع محتاطانه بازار قبل از این اعلامیه مهم است.

شاخص های اقتصادی اخیر تصویری از اقتصاد انعطاف پذیر ایالات متحده را ترسیم کرده اند که به طور بالقوه بر روند تصمیم گیری فدرال رزرو تأثیر می گذارد. آخرین گزارش خرده‌فروشی وزارت بازرگانی نشان می‌دهد که در ماه آگوست 0.1 درصد افزایش یافته است که فراتر از انتظارات قبلی است. این داده‌ها همراه با کاهش نرخ بیکاری و تجدیدنظر رو به بالا در برآورد تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم به نرخ سالانه 3 درصد، نشان می‌دهد که اقتصاد ممکن است قوی‌تر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، باشد.

این سیگنال‌های اقتصادی مثبت منجر به این گمانه‌زنی شده است که فدرال رزرو ممکن است رویکردی کمتر تهاجمی نسبت به کاهش نرخ بهره اتخاذ کند. با وجود این، بازار همچنان کاهش نرخ در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را یک قطعیت مجازی در نظر می گیرد. این انتظار با بیانیه رئیس پاول در نشست سالانه فدرال رزرو در جکسون هول، وایومینگ، تثبیت شد، جایی که او اشاره کرد که "زمان برای تعدیل سیاست فرا رسیده است."

نمودار قیمت طلای جهانی در 24 ساعت گذشته

پیش بینی ها در خصوص کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

ابزار FedWatch CME در حال حاضر احتمال 100 درصد کاهش نرخ را در ماه سپتامبر، با 63 درصد احتمال کاهش 50 امتیازی و 37 درصد احتمال کاهش متوسط ​​25 امتیازی را پیش بینی می کند. این تصمیم قریب الوقوع نشان دهنده تغییر قابل توجهی در سیاست پولی فدرال رزرو است که نشان دهنده اولین کاهش نرخ بهره از زمان آغاز چرخه انقباض بانک مرکزی در مارس 2022 است.

انتظار می رود اعلام فردا بیش از یک رویداد منحصر به فرد باشد. این نشان دهنده آغاز روند عادی سازی نرخ بهره فدرال رزرو است. بانک مرکزی قصد دارد تا پایان سال آینده نرخ بهره را از سطح فعلی 5.25 تا 5.5 درصد به تدریج به 3.50 درصد کاهش دهد. اجماع بازار حاکی از آن است که فدرال رزرو در سه جلسه باقیمانده FOMC در سال جاری تقریباً 1 درصد کاهش نرخ بهره را اعمال خواهد کرد.

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار این تصمیم محوری هستند، معامله گران برای پیش بینی قیمت طلا از گزارش خرده فروشی امروز به عنوان دلیلی برای کسب سود از رکورد جدید قیمت طلا در هفته گذشته استفاده کرده اند. از ساعت 5:30 بعد از ظهر EDT بر اساس معاملات آتی طلا، فعال ترین قرارداد دسامبر در 2596.40 دلار پس از در نظر گرفتن کاهش قیمت 13.60 دلار امروز ثابت شد.

در حالی که یک جزء جزئی از کاهش امروز را می توان به قدرت دلار نسبت داد، اما بیشتر کاهش امروز نتیجه آن است که معامله گران فعالانه قیمت فلز زرد گرانبها را کاهش داده اند.