رونق از بازار طلای درود افتاده است، خرید طلا آخرین اولویت مردم

چکیده

با تعطیلی کارخانجات در درود درآمد مردم نسبت به قبل کاهش یافته و بازار خرید و فروش طلا از رونق افتاده است.

۱۴۰۲ شنبه ۲۰ خرداد
280
رونق از بازار طلای درود افتاده است، خرید طلا آخرین اولویت مردم

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ مجید لشنی، رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان درود بیان داشت: در شهرستان درود کارخانجات زیادی اعم از سیمان، کفش غزال، ماشین سازی، ذوب آهن  فعالیت داشتند و این شهرستان قطب صنعت سنگ ایران بود و از صادرات محصولات این کارخانجات درآمد خوبی کسب و شرایط اقتصادی مردم مطلوب بود ولی اکنون با انجام نشدن صادرات اکثر کارخانجات ورشکست و تعطیل شده اند.وی افزود: مردم شهرستان درود اغلب خرید طلا را به عنوان سرمایه و پس انداز انجام میدهند که امروزه با  با توجه به شرایط اقتصادی کشور وکاهش درآمد ها خرید طلا کاهش یافته است. مجید لشنی رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان درود

 خرید طلا آخرین اولویت مردم

لشنی تصریح کرد: در سال های اخیر با افزایش تورم، همه اجناس افزایش قیمت داشته اند ولی متاسفانه میزان درآمد مردم  نسبت به هزینه ها افزایشی نداشته و در شرایط فعلی اولویت مردم سیر کردن شکم و خرید پوشاک است و هزینه های دیگر در اولویت های بعدی قرار دارد و خرید طلا در آخرین اولویت مردم است. وی اظهار داشت: در آن زمان که درآمد ها بسیار خوب بود و اجرت طلا و جواهر پایین بود  اغلب بانوان درود طلاهای خود را تعویض می و طلاهای جدید خریداری می کردند. رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان درود بیان داشت: در زمان ریاست جمهوری خاتمی(دهه 80) دوره رونق بازار درود بود به دلیل گشایش ها و روابط خوب اقتصادی که با دنیا ایجاد شده بود مردم درآمد خوبی داشتند. وی اذعان داشت: به طور مثال حقوق یک معلم در سال 85 حدود 185 هزار تومان بوده که با تبدیل آن به طلا نسبت به امروز معادل 65 میلیون تومان است.

ضرورت رونق تولید طلای کم اجرت در درود

لشنی در مورد توسعه صنعت طلا و جواهر در شهرستان درود بیان داشت: اگر کارگاه های کوچک تولید و ساخت طلا و جواهر را در شهرستان راه اندازی شود و طلا با اجرت پایین در شهر تولید شود دیگر نیاز نیست همکاران برای تهیه طلا به شهرهای تهران و اصفهان بروند. رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان درود ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی، اغلب مردم تمایل به خرید طلای دست دوم و کم اجرت دارند و بیشتر برای سرمایه گذاری از خرید طلاهای دست دوم و شمش استقبال می کنند تولید طلا با اجرت پایین در شهرستان درود حایز اهمیت است که امید می رود این مهم محقق شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان درود حدود 150هزار نفر جمعیت دارد گفت: اغلب مشتریان طلا در شهرستان درود از روستاییان بوده و بیشتر تمایل به خرید طلای زرد و النگو دارند. لشنی گفت: در طلا فروشی های درود بعد از النگو، مصنوعاتی مانند انگشتر، گوشواره و گردنبند مشتری بیشتری داشته  و جوانان  نیز بیشتر طالب خرید طلای سفید هستند.
 حمایت از سرمایه گذاران  برای تجمیع طلافروشی های درود  در مجتمع های تجاری خاص
وی در ادامه با بیان اینکه اغلب طلا فروشان درود در خیابان شریعتی فعالیت دارند بیان داشت: تجمیع طلافروشان شهر در یک مجتمع و پاساژ به لخاظ امنیتی مطلوب بوده و دارای مزایایی است که انجام این مهم نیاز به سرمایه گذاری دارد. لشنی اذعان داشت: اتحادیه طلا فروشان درود از سرمایه گذاران  جهت احداث پاساژ یا مجتمع طبقاتی طلا و جواهر در شهرستان درود حمایت می کند. رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان درود  با تاکید بر اهمیت و تاثیر به سزایی ورود ارز و پول به  کشور و ایجاد گردش مالی گفت: ورود پول و گردش مالی در یک شهر می تواند موجب رونق کسب و کار و توسعه تولید و تجارت شود.

 کاهش خرید طلا در بازار؛ با الزام درج کد ملی خریدار در سامانه جامع تجارت

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرایی شدن سامانه جامع تجارت را برای طلا فروشان مشکل ساز عنوان کرد و بیان داشت: با اجرای این سامانه و الزام به ثبت مبادلات در سامانه و ضرورت ثبت کد ملی خریدار، میزان خرید طلا کاهش خواهد یافت. لشنی اظهار داشت: یکی دیگر از ایراداتی که این سامانه دارداین است که  با هک سامانه به راحتی می توانند از زمان ورود و خروج صراف ها به هر شهر اطلاع حاصل کنند که این امر خطراتی برای این رسته خواهد داشت.

اعتبار صندلی رئیس اتحادیه 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در بیان اهمیت اتحادیه ها صنف طلا و جواهر گفت: اتحادیه ها در راستای وظایف نطارتی خود می توانند منشا کارهای خوبی باشند ودر رفع  و پیگری مشکلات صنف نقش موثری دارند. لشنی گفت: صندلی ریاست اتحادیه در شهرستان ها منفعتی ندارد و اعضای هیات مدیره و اتحادیه های صنفی باید بخشی از زندگی خود را جهت پیگیری امور اتحادیه و خدمت به اعضا اختصاص دهند و نسبت به پاسخگویی و پیگیری مشکلات آنها عنایت ویژه داشته باشند. وی با بیان اینکه در دهه گذشته اتحادیه شهرستان درود منحل شده بود و اتحادیه طلا زیر نظر اتحادیه دیگری بود گفت: با پیگیری و گرد هم آوردن اعضا بار دیگر اتحادیه طلا فروشان درود تشکیل و در دو دوره انتخابات بنده به عنوان رئیس اتحادیه طلا فروشان انتخاب شدم. لشنی خاطر نشان کرد: اکثر اعضای هیات مدیره فعلی شهرستان  درود در رسته فروشندگی طلا فعالیت دارند و اغلب آنها تحصیلات دانشگاهی داشته و به واسطه داشتن علم و دانش روز، بهتر می توانند آینده طلا را تحلیل کنند.   بیشتر بخوانید:

صادرات و ارزآوری انجیر استهبان موجب رونق بازار طلا

بن بست بودن شهر عامل کسادی بازار طلا در شهرکرد

انتهای پیام/