سخمه کُردی رو به نابودی

چکیده

سخمه کردی در مناطق کرد نشین طالب داشته و مصرف آن زیاد بود ولی با تعطیلی کارگاه های تولید طلا احیا این هنر انجام نشده است.

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۱ تير
581
سخمه کُردی رو به نابودی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ سعید جعفری، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره شهرستان کرمانشاه بیان داشت: سخمه کردی در مناطق کرد نشین طالب داشته و مصرف آن زیاد بود ولی با تعطیلی کارگاه های تولید طلا و عدم رغبت به تولید، پس از فوت چند سازندهای که در این زمینه فعال بودند  احیا این هنر انجام نشده است.

حدود 10 سال است که کرمانشاه هیچ تولیدی در زمینه طلا و جواهر ندارد

  جعفری افزود: یکی از دلایل عدم احیا و تولید طلا و جواهر در کرمانشاه موانع مالیاتی است و با توجه به اینکه رغبت برای احیا این صنعت  وجود دارد اگر موانع رفع شود بیش از 90 درصد امکان احیا این هنر صنعت وجود دارد. جعفری تصریح کرد: در شهرستان کرمانشاه 17 کارگاه طلا سازی فعال بود و از 92 به بعد کلیه کارگاه های تولید  ساخت طلا و جواهر شهرستان تعطیل شدند و نزدیک به 10 سال است که متاسفانه هیچ تولیدی در زمینه طلا و جواهر در کرمانشاه  نیست و کارگاه های در حد حق العمل کاری فعالیت دارند. بیشتر بخوانید:

شرایط دشوار ادامه کار برای صنف طلا در خرم‌دره

کاهش ضرایب مالیاتی صنف طلا در اردبیل / برگزاری همایش نخبگان طلای کشور در اردبیل

با سرمایه گذاری در بازار خودرو فروش طلا زیاد شد

  مشخصات، قیمت و خرید جلیقه دست دوز زنانه مدل سخمه | دیجی‌کالا

 اخذ مالیات های ناحق عامل ضعیف شدن تولید در کرمانشاه

  وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مانع صنف طلا و جواهر کرمانشاه مالیات های ناحق است که همکاران صنف را  بسیار آزار می دهد بیان داشت:‌  در حال حاضر بسیاری از سازندگان  صنف به سمت شغل های دیگر رفته اند که با رفع  موانع تولید و سود آور شدن آن  به طور قطع به سمت تولید و ساخت زیور آلات و مصنوعات طلا و جواهر برمی گردند و کارگاه های تولید النگو و تولیدات سنتی کرمانشاه مجدد احیا خواهد شد. رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره شهرستان کرمانشاه ادامه داد:‌ با احیاء زیور آلات سنتی کرمانشاه این مصنوعات به سمت اقلیم کردستان عراق صادر می گردد که این مهم  ارز آوری خوبی داشته  و در رونق استان و کشور تاثیر خوبی خواهد داشت. وی با بیان اینکه در دهه های اخیر صنعت طلا و جواهر شهرستان کرمانشاه ضعیف شده  و نتوانسته تولیدات خود را به خوبی به دنیا معرفی کند بیان داشت:‌ اگر موانع تولید برداشته شود تولیدات شهرستان به دنیا معرفی می شود. رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره شهرستان کرمانشاه اذعان داشت:‌ متولی اصلی صنعت طلا و جواهر وزارت  صمت است و قاعدتا پس از صدور مجوز ساخت از نظر تخصیص تسهیلات بانکی و معرفی صنعت طلا  نقش حمایتی از این صنعت را  بر عهده دارد جعفری با بیان اینکه اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه نقش تسهیلگری دارد و در ظرف ده سال گذشته کسی رغبت به تولید نداشته تا اتحادیه برای این مهم نقش خود را ایفا کند اظهار داشت:‌ اتحادیه در ده سال گذشته به طور میانگین 10 پروانه کسب صادر می کرده ولی متاسفانه اکنون  تعداد پروانه های ابطالی  و ورودی برابر هستند و برای تازه کاران در شرایط فعلی احتمال پایند بودن و ادامه کار سخت شده است وی با تاکید بر اینکه باید حمایت از سمت دولت باشد بیان داشت: متاسفانه قوانینی که  امروزه  برای کارگاه ها ی تولیدی وجود دارد و بالا بودن هزینه های ساخت و تولید باعث شده که رغبت برای تولید از بین برود، مگر موانع  تولید برداشته شود و  تسهیلات بانکی با درصد پایین در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد. بیشتر بخوانید:

لزوم احیاء طرح های باستانی منطقه داراب در ساخت طلا و جواهر  

وجود آمادگی جهت حمايت از سرمايه گذاران برای تولید طلا در شهرستان نورآباد

یخبندان طلا در سپیدان

خرید و قیمت سخمه جلیقه جواهر دوزی از غرفه روبان دوزی هانا | باسلام  

 استقبال آقایان به خرید طلا در کرمانشاه

  جعفری در ادامه اظهار داشت:‌ 90درصد مشتریان و خریداران طلا در کرمانشاه خانم ها هستند ولی  در دو سال اخیر با توجه به نوسانات قیمت پیش آمده  برای حفظ سرمایه اغلب خریدارن طلا آقایان هستند برای حفظ سرمایه و ارزش پولی  به خرید  طلای آب شده  روی آورده اند. وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز  بهترین راه حفظ سرمایه خرید طلا است بیان داشت: ‌اغلب بانوان تمایل به خرید طلای زینتی دارند و طلای آب شده خریاری نمی کنند ولی آقایان برای سرمایه گذاری بیشتر تمایل به خرید طلای آب شده دارند. جعفری در ادامه با بیان اینکه  اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه به دلیل وجود احتمال کلاهبرداری خرید آنلاین و اینترنتی طلا راجایز نمی داند چرا که این امر خطرات زیادی امکان پذیر خواهد بود بیان داشت:‌ خرید طلای اینترنتی و آنلاین بایستی  با نظارت و  بازرسی اتحادیه انجام شود و فروش های آنلاینی قابل قبول خواهد بود که پروانه کسب و مجوز فروش آنلاین داشته باشد. رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره شهرستان کرمانشاه دهه 80  که ارتباط کشور به دنیا رونق داشت را بهترین دوره رونق صنعت طلا و جواهر عنوان کرد . وی در مورد موقعیت و وضعیت بازار طلای کرمنشاه بیان داشت:‌ تا حدود 20 سال پیش اغلب طلا فروشان در  بازار سنتی که در مرکز شهر قرار داشت و هنوز هم به شکل سنتی وجود دارد فعالیت می کردند  ولی  در 20 سال اخیر با توسعه شهر و پاساژ های مدرنی که  در امتداد این بازار احداث شده است صنف طلا در این پاساژ ها مشغول فعالیت هستند. بیشتربخوانید:
کاهش 50درصدی فروش طلای ویترینی در رشت
افت 50 درصدی فروش طلا در بازار سنندج / مراودات طلایی با عراق به صفر رسیده
ارائه‌ پیشنهاد ایجاد بانک طلا در کرمان/ بازار طلای کرمان در دل بافت تاریخی شهر

رونق از بازار طلای درود افتاده است، خرید طلا آخرین اولویت مردم

انتهای پیام/