زائران خارجی از بازار زرگران قم طلا نمی خرند

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر قم عنوان کرد: متاسفانه زائران کشورهای خارجی به دلیل وجود مالیات بر ارزش افزوده و گران تر شدن قیمت طلا نسبت به کشور خودشان ، از بازار قم خرید طلا ندارند.

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۳ تير
498
زائران خارجی از بازار زرگران قم طلا نمی خرند

  به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ محمد قادری، رئیس اتحادیه طلا وجواهر شهرستان قم بیان داشت: اغلب طلا فروشان قم در بازار زرگران قم و پاساژ های ملت و پاساژ الغدیر فعالیت دارند و سبک و سلیقه مردم قم در خرید طلا، بیشتر نیم ست و سرویس  طلا است و در سه ماهه تابستان و تعطیلی مدارس  زائر بیشتری به شهر سفر میکند و چرخه مالی در حوزه طلا و جواهر اتفاق می افتد. رئیس اتحادیه طلا وجواهر قم خاطر نشان کرد:‌ بیشتر گردشگران قم از کشور عراق هستند ولی با توجه به اینکه قیمت دینار در ایران نسبت به عراق تفاوت دارد و برای آن ها خرید از ایران ارزانتر است ولی برای خرید طلا چون قیمت طلا در ایران بالاتر از کشور خودشان است خرید نمی کنند. قادری با بیان اینکه برخی زائران شهرهای شمالی از بازار طلای قم خرید می کنند ولی متاسفانه زائران کشورهای خارجی به دلیل وجود مالیات بر ارزش افزوده و گران تر شدن قیمت طلا نسبت به کشور خودشان، از بازار قم خرید طلا ندارند اذعان داشت:‌ در گذشته ساخت طلا به شیوه سنتی انجام می شد و زیورآلات با دست ساخته و فروخته می شد ولی اکنون اغلب زیورآلات طلا شرکتی و برند هستند و کارهای دست ساز و سنتی خریدار ندارند و اغلب مردم تمایل به خرید زیور آلات ساخت ترکیه و عمارات را دارند. بیشتر بخوانید:

ارائه‌ پیشنهاد ایجاد بانک طلا در کرمان/ بازار طلای کرمان در دل بافت تاریخی شهر

کاهش ضرایب مالیاتی صنف طلا در اردبیل / برگزاری همایش نخبگان طلای کشور در اردبیل

شرایط دشوار ادامه کار برای صنف طلا در خرم‌دره

سامانه تجارت به ضرر صنف طلا و به نفع دارایی است

قادری با تاکید بر اینکه صنف طلا و جواهر باید تمام تلاش خود را برای اجرایی نشدن سامانه جامع تجارت انجام دهد عنوان کرد: سامانه تجارت به ضرر صنف طلا و به نفع دارایی است. اجرای این سامانه برای صنف مشکل بوده و خطرناک است  باید اتحادیه ها روی این مهم کار کنند و جلوی اجرای این سامانه را بگیرند. وی افزود:‌ ثبت میزان دارایی طلافروشان در سامانه و مشخص بودن و رهگیری میزان طلای هر واحد صنفی و قاچاق محسوب شدن طلاهایی که درسامانه ثبت نشده اند خطرناک است و اجرای این سامانه مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا و جواهر را دچار آسیب می کند. قادری تصریح کرد: صنف طلا چندین سال تلاش کرد با ایجاد کمپین دریافت مالیات بر ارزش افزوده  از اصل طلا را حذف کند و مالیات بر ارزش افزوده از اجرت و سود طلا اخذ شود، اکنون نیز بایستی برای اجرای کارشناسی طرح سامانه تجارت باید پیگیری و همکاهنگی داشته باشد.

عدم رغبت مردم به خرید طلای نو

رئیس اتحادیه طلا وجواهر شهرستان قم بیان داشت: در گذشته دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا باعث افزایش قیمت نهایی طلا شد و فروش طلا را کاهش داد و اکنون مردم رغبت برای خرید طلای نو ندارند و اغلب مردم برای خرید طلا و پس انداز رو به خرید طلای آب شده آورده اند که این امر ضربه سنگینی به صنف  و تولید طلا و جواهر زده است. وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر به دلیل سیاست های اقتصادی دولت در بازار طلا رکود وجود دارد و به خاطر دریافت مالیات بر ارزش افزوده و افزایش قیمت و گرانی طلا، وضعیت بازار مانند گذشته پر رونق نیست و دوران طلایی را سپری نمی کند. بیشتر بخوانید:

منطقه آزاد اروند ، فرصت طلایی برای رونق تجارت طلا

 با سرمایه گذاری در بازار خودرو فروش طلا زیاد شد

   

 اتحادیه قدرت جلوگیری از افزایش قیمت سکه و طلا را ندارد

قادری اذعان داشت: افزایش قیمت سکه در ماه های اخیر و رکورد و ثابت ماندن نرخ طلا در چند هفته اخیر به دست دولت و به نظر نوسان گیری می کند و متاسفانه اتحادیه های طلا و جواهر قدرت اینکه جلوی افزایش قیمت سکه و طلا را بگیرند ندارند و تنها می توانند با ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس مشکلات و مطالبات خود را پیگیر شوند. وی در ادامه بابیان اینکه در حال حاضر در شهرستان قم 300 واحد صنفی طلا فروشی، 25 واحد سکه فروشی، 20 واحد آب شده فروشی و25 واحد تعمیرات طلا و جواهر فعالیت دارند گفت:‌ در این شهرستان 17 تا 18 کارگاه ساخت و تولید طلا وجود داشت که با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و کاهش رونق فروش طلا تعطیل شده اند. رئیس اتحادیه طلا وجواهر قم تصریح کرد: با توجه به کاهش تمایل خرید طلا و استقبال اغلب مردم به خرید و فروش طلای آب شده، تولید کنندگان طلا در شهرستان قم بیکار شده اند و طلای مورد نیاز قم به دلیل نزدیکی به تهران توسط کیفی ها تامین می شود.

اتحادیه طلاوجواهر قم در آستانه انتخابات

وی در ادامه با بیان اینکه فروش مجازی طلا به تازگی رواج یافته و حدود 4 ماه است که بنا است مجوز فروش مجازی صادر شود اظهار داشت:‌ در فروش مجازی گاها تقلب و غیر طلا  فروخته می شود که این امر موجب شده اعتماد به فروش اینترنتی از بین برود، لذا رواج فروش اینترنتی مستلزم بازرسی های بیشتر است. قادری در ادامه با اشاره به پایان فعالیت هیات مدیره فعلی اتحادیه طلا و جواهر قم و انتخابات هیات مدیره جدید در ماه آینده بیان داشت:‌ هیات مدیره فعلی سلیقه های مختلف داشته و یک دست نبودند که امید می رود هیات مدیره جدید قدرت بیشتری داشته و برای برخورد با گرانفروشان و متقلبان و متخلفان دست اتحادیه ها باز باشد. وی با تاکید بر اهمیت  حضور پیشکسوتان و جوانان در کنار هم در  ترکیب جدید هیات مدیره اظهار داشت:  حاج میرزا حسین اربابی و پسرش مهدی اربابی، حاج  حسین آسایی، حاج مهدی کرباسی از قدیمی های صنف طلا و جواهر قم هستند.   بیشتر بخوانید:

منطقه آزاد ماکو، ظرفیت برگزاری نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر را دارد

سخمه کُردی رو به نابودی

افت 50 درصدی فروش طلا در بازار سنندج / مراودات طلایی با عراق به صفر رسیده

انتهای پیام/