پول جیب مردم باعث رونق بازار طلا می شود !

چکیده

با کاهش درآمد و ضعیف شدن معیشت و وضعیت اقتصادی مردم، وضعیت صنف هم تعدیل می یابد و با رونق  و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و جیب مردم و افزایش استطاعت مالی مردم،  صنف طلا هم رونق می یابد.

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۷ تير
210
پول جیب مردم باعث رونق بازار طلا می شود !

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ سعیدی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر و فرش شهرستان مهدی‌شهر بیان داشت: در سال های اخیر با افزایش تورم وضع اقتصادی و درآمد عموم مردم کاهش یافته و این امر موجب کاهش رونق بازار شده است. وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا را با خاک یکسان کرد افزود: یکی از چالش های صنف طلا مالیات های سنگین است که موجب آزار صنف شده است.

سعیدی در بیان وضعیت بازار طلای مهدی شهر تصریح کرد: در شهرستان مهدی شهر 10 واحد طلا فروشی ویک واحد تعمیرات طلا فعالیت دارند و تولید کننده طلا و آب شده فروش در این شهرستان فعالیت ندارند و تمامی و.احدهای طلافروشی فروش سکه  هم دارند و به دلیل نزدیکی به تهران طلای مورد نیاز شهرستان به طور مستقیم از بازار 15 خرداد تهران  و یا از کیفی های تهران  تامین می شود.
رییس اتحادیه طلا وجواهر و  فرش مهدی شهر با بیان اینکه طلا فروشان مهدی شهر در سطح شهر اعم از خیابان متفرق هستند اظهار داشت: در سال های گذشته مقرر بود شهرک طلایی در مهدی شهر ایجاد شود که اکنون با توجه به وضعیت اقتصادی موجود  و عدم تامین امنیت امکان ایجاد این شهرک وجود ندارد. بیشتر بخوانید:

مالیات بزرگترین مشکل بازار بی رونق فریمان

فروش طلا در دیوار ، معضل خرم آباد

کاهش عیار طلا ، راهکاری برای فروش بیشتر

 

  از رونق افتادن زیور آلات با سکه های فتحعلی شاهی در مهدی شهر

وی  اذعان داشت: یکی از طلاهای دارای قدمت مهدی شهر، سکه های فتحعلی شاهی که قدمت این سکه ها  به زمان فتحعلی شاه  می رسد که با طلای 24 عیار ضرب می شدند و در دوران کنونی  و زمانی که وضعیت اقتصادی مردم خوب بود، دستبند ها و سینه ریز ها و کمربندهای سکه ای با سکه های ضرب فتحعلی شاهی بین بانوان مهدی شهر رواج بسیاری داشت که اکنون با کاهش توان خرید مردم خرید وفروش این نوع زیورآلات کاهش یافته است و خرید کمربندهای سکه ای فتحعلی شاهی و پهلوی که  فقط  قشر خاصی می توانند خرید کنند.
سعیدی در ادامه اظهار داشت: نوعی زیور آلات خاص زنانه به نام چنگوم سنگسری با نقره نیز در مهدی شهر ساخته می شد که بسیار فروش داشت ولی اکنون زنان این چنگوم ها را استفاده نمی کنند و اغلب برای حفظ و نگه داری این زیورآلات آنها را قاب می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی و کاهش توان خرید امروزه بانوان مهدی شهری  بیشتر انگشتر و پلاک های  سبک و ریز خرید می کنند و در خرید  النگو، گردنبند و سرویس  اغلب زیور آلات با گرم پایین را انتخاب می کنند. سعیدی در ادامه بیان داشت: متاسفانه تمایلی برای توسعه این صنف  و افزایش تعداد طلافروشان وجود ندارد و به دلیل این عدم استقبال کششی هم برای احداث  رشته های دانشگاهی در حوزه طلا و جواهر هم وجود ندارد. بیشتر بخوانید:

نهاوند در انتظار بهره برداری از معادن طلا

تشکیل خوشه طلا و جواهر در همدان

زائران خارجی از بازار زرگران قم طلا نمی خرند

   

 قدمت 100 ساله مهدیشهر  و ربع قرن فعالیت اتحادیه طلا

رییس اتحادیه طلا وجواهر و  فرش مهدی شهر در ادامه با بیان اینکه انتخابات هیات مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر و فرش مهدی شهر در سال گذشته برگزار شد بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر مهدی شهر قدمت بیش از 24 سال دارد و به مدت 20 سال اتحادیه طلا و جواهر ،ساعت و عکاس بود بر اساس قانون نظام صنفی که باید رسته های توزیعی و خدماتی برخی اتحادیه ها با هم ادغام شوند 5 سال پیش اتحادیه طلا با اتحادیه فرش ادغام شد. وی که سابقه 24 سال ریاست اتحادیه طلا و جواهر مهدی شهر را دارد بیان داشت: در انتخابات دور جدید آقایان آقابیگ سعیدی (رییس اتحادیه)، محمد سجادی (دبیر اتحادیه) حسین صفایی( خزانه دار) و مجتبی متولیان (بازرس) از صنف طلا فروشان بوده و آقایان کسایی نژاد (نائب رئیس اول) و عباس ذوالفقاری (نائب رئیس دوم) از صنف فرش فروشان هستند. سعیدی در ادامه گفت: قدمت مهدی شهر بیش از 100 سال و نام قدیم آن سنگسر است و زمانی که سمنان شهرداری نداشته است این شهرستان دارای شهرداری و فرمانداری ویژه بوده است . وی افزود: سنگسر زادگاه هژبر یزدانی فعال اقتصادی قبل از انقلاب  است که  این فرد در سنگسر دو حوزه صنعت و دامداری  را توسعه و در زمینه صنعت 13 کارخانه  مهم از جمله پی‌وی‌سی سنگسر، شرکت پاکریز، شرکت ریسندگی و بافندگی، فلور ایران، کفش اطمینان و .. را تاسیس کرد. سعیدی  با بیان اینکه مهاجران زیادی از کشور افغانستان به مهدی شهر  می آیند و به دلیل توسعه شهر صنعت کشاورزی در این شهر رونقی ندارد و دامدارا و عشایر شهر نیز اغلب در منطقه فلور ساکن هستند  اذعان داشت: زبان سنگسری یک نوع گویش خاص است که ریشه اشکانیان دارد و کمتر کسی متوجه برخی کلمات و واژگان این زبان می شود. رئیس اتحادیه طلا و فرش مهدی شهر خاطر نشان کرد: آب و هوا آن معتدل و دارای 4 فصل است و گرما و سرما آن طاقت فرسا نیست. بیشتر بخوانید:

صنف طلا نیازمند یک نماینده قدرتمند

حواشی انتخابات اتحادیه طلا و جواهر قم

  انتهای پیام/