رونق همیشگی بازار طلا در شهرری

چکیده

در شهر های مذهبی مانند شهر ری، شیراز، مشهد و حتی مکه و عراق و سوریه همیشه بازار خرید و فروش طلا رونق داشته است و بازار طلای شهرستان ری به لحاظ رونق جز 5 شهر اول شهرهای زیارتی است.

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۶ مرداد
302
رونق همیشگی بازار طلا در شهرری

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ احسان حسینی کیا، نایب رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر و ساعت و نقره شهرستان ری بیان داشت: اکثر مشتریان بازار طلای شهرری بومی هستند و مردم شهرستان ری قشر  قدیمی و با اصالتی هستند که بنا به فرهنگ سنتی خود تمایل به خرید دستبندها و النگو های پهن دارند. حسینی کیا افزود: امروزه با توجه به دسترسی جوانان به فضای مجازی و سایتهای خارجی توقع جوانان بالا رفته و سلیقه آنها به روز شده است و به همین جهت کسبه بازار بایستی برای موفقیت بیشتر آنالیز هایی انجام و بر اساس سلیقه های به روز کالاهای ویترین خود را تامین کند. وی گفت: سازندگان شهر ری سازندگان قدیمی و شناخته شده ای هستند که  برای حفظ جایگاه خود در بازار همواره تلاش می کنند کارهای خود را به روز کنند چرا که اگر در صنف طلا فعال نباشند از دایره بازار حذف می شوند. حسینی کیا تصریح کرد: بازار شهر ری بسیار گسترده است و از جاده خاوران، دولت آباد، باقرآباد و 13 آبان جز اتحادیه شهر ری قرار دارد و بازار هر کدام از این مناطق مانند باقر شهر در خیابان اصلی واقع شده است و حدود 50 طلا فروشی در آن قرار گرفته است.

رکود در بازار برنج؛ بازار طلای آستانه را نیز از رونق می اندازد

 افزایش دو برابری تعداد طلافروشی های شهر ری در یکسال اخیر

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات دور جدید هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهر ری در مهر ماه برگزار شد و هیات مدیره جدید فعالیت خود را از آبان ماه آغاز کرد بیان داشت: در آغاز فعالیت هیات مدیره جدید تعداد واحد های مجوز دار در شهر ری 287 واحد بود که بر اساس شناسایی ها و بازرسی های انجام شده اکنون 590 واحد مجوز دار در شهر ری فعالیت دارند که در این مدت تعداد 300 واحد طلا فروشی مجوز دار به واحد های قبلی اضافه شده و رشد بیش از 2 برابر داشته است. حسینی کیا در تشریح فعالیت های انجام شده توسط اتحادیه بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر شهر ری در چند ماه گذشته تلاش داشته با بازرسی هایی ساماندهی رسته ها صنفی و جمع آوری تداخل صنفی را انجام و واحدهای فاقد پرونده مالیاتی شناسایی و به اداره مالیات معرفی شده اند.
 صدور پروانه کسب برای رسته آب شده فروشی که در گذشته در شهرستان ری نبود، ارتقاء جواز سکه فروشی صدور مجوز برای کارگاه های تولیدی و حمایت از تولید، صدور مجوز ری گیری، ساماندهی نقره فروشان و جدا کردن نقره از صنف خرازی ها، گرفتن یک مشاور تخصصی برای امور مالیاتی صنف و انجام امور مالیاتی در اتحادیه و .. را از دیگر اقدامات اتحادیه برشمرد.
نایب رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان ری تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی و نحوه ثبت نام در سامانه جامع تجارت و دوره های آشنایی و چگونگی ارسال اظهارنامه های مالیاتی نیز از دیگر اقدامات اتحادیه بوده است.

طلافروشی های اسلام آباد غرب در قبضه خانواده ناصری

راه اندازی سایت و بانک اطلاعاتی طلافروشی های شهر ری

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه و پیشینه طلا فروشی در شهر ری بیان داشت: تاریخ تاسیس اتحادیه طلا و جواهر شهر ری 1362 است و  براساس اسناد قدیمی موجود در اتحادیه قدیمی ترین جواز صادره از اتاق اصناف ایران مربوط به 1340 است که در آرشیو اتحادیه نگهداری می شود. حسینی کیا اظهار داشت: برای اتحادیه طلا و جواهر شهرستان ری سایتی طراحی شده که شکایات اعتراضات و تمدید مجوز کسب همکاران از طریق این سایت بدون مراجعه حضوری به اتحادیه و به صورت آنلاین بررسی می شود. وی خاطرنشان کرد: در سایت اتحادیه یک بخش برای آرشیو عکس های قدیمی و جواز کسب های قدیمی و مدارک و اسناد قدیمی اتحادیه طراحی شده که تمامی این اسناد قدیمی در آن بخش بایگانی شده است و همچنین بانک اطلاعاتی از طلافروشی های شهرری تهیه شده و کلیه اطلاعات و مشخصات و شناسانه صفی اعضای اتحادیه در این سایت قرار گرفته است.

حفظ منافع صنف اولویت بازرس اتحادیه طلا و جواهر شیراز

قدمت تاریخی زرگری در بازار حرم عبدالعظیم حسنی

حسینی کیا در ادامه با بیان اینکه شهر ری، بازار حرم و بازار زرگران شهر ری از قدیم الایام به واسطه حرم عبدالعظیم حسنی  قدمت تاریخی داشته است بیان داشت:‌ حاج محمد کلهر، حاج محمد رحیمی، حاج احمد حسینی کیا، حاج منصور کلهر، حاج کاظم  کلهر، واعظ زاده، سید احمد حسینیان، حاج عباسعلی پویا، آقای شکیب از قدیمی ها و خاندان های بزرگ زرگری در شهر ری هستند. وی با بیان اینکه شهرری به دلیل قرار گرفتن در جاده ابریشم بازار زرگری پر رونقی داشته است بیان داشت:‌دوره رونق طلا و جواهر شهر ری به دهه 70 برمی گردد که از شهر ها و روستاهای اطراف با مینی بوس به شهر ری می آمدند و مغازه های زرگری شهر ری بنا به گفته حاج علی اکبر خان محمدی استاد پدرم 6 صبح باز بودند. نایب رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان ری در بیان مشکلات صنف طلا و جواهر با تاکید بر اینکه  مشکلات در صنف همیشه بوده و هست ولی اغلب مشکلات قابل رفع و یا سازگاری است گفت:‌ در سال 88 به واسطه اجرای مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از کسبه طلا فروش شهر تعطیل کردند ولی با پیگیری و جنگ زیاد اعضا توانستند دولت را مجاب کنند که دریافت مالیات از اصل طلا اشتباه بوده است. حسینی کیا در ادامه با اشاره به اینکه بازار صادرات طلا در ایران از لحاظ قانونی مشکلاتی دارد که اگر رفع شود صادرات طلا برای کشور ارزآوری خوبی خواهد داشت و بسیاری از مشکلات دولت حل خواهد شد و همه اعضای صنف و صنعت طلا از این مهم استقبال می کنند. بیشتر بخوانید:

غنی ترین معادن طلا در محروم ترین شهر کشور

انتهای پیام/