تغییر عنوان اتحادیه طلای دماوند به فناوران !

چکیده

درویش غلامی عنوان کرد: به دلیل جمعیت کم دماوند اتحادیه طلا فروشان با اتحادیه های دیگر ادغام شده است و نام این اتحادیه که در گذشته « اتحادیه عکاسان و طلافروشان دماوند» بود به دلیل الزامی بودن داشتن مدرک فنی و حرفه ای به « اتحادیه فناوران» تغییر کرد.

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ مرداد
354
تغییر عنوان اتحادیه طلای دماوند به فناوران !

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا ( گلد نیوز ) ؛ حمید درویش غلامی، نائب رئیس اتحادیه فناوران شهرستان دماوند بیان داشت: با درصدی شدن اجرت های طلا و دریافت مالیات بر ارزش افزوده و فشار بر مصرف کننده ، صنعت طلا رو به افول گذاشت و 90درصد مشتریان بازار طلای دماوند رو به خرید طلای کم اجرت آورده اند. وی افزود: مالیات را مهمترین مشکلات صنف طلا و جواهر عنوان کرد و بیان داشت: مسئله مالیات به عنوان مهمترین مشکل صنف طلا و جواهر خاص طلا فروشان دماوند نیست و مشکل تمام طلا فروشان کشور است که باید در کل کشور حل شود. درویش غلامی عنوان کرد: صنعت طلا با روند فعلی کمتر از یک دهه دیگر نابود می شود. درویش غلامی با بیان اینکه در شهر دماوند 40 واحد طلافروشی، 12 واحد نقره و بدلیجات فروشی، 6 واحد تعمیرات طلا و جواهر، 3 واحد تولید جواهرات فعالیت می کنند و در دماوند بنکدار و آب شده فروشی طلا وجود ندارد بیان داشت:‌ اتحادیه فناوران شامل رسته های طلا و جواهر ، سکه، نقره و بدلیجات، ساعت و عینک، چاپخانه ها ، عکاسان و خدمات کامپیوتری و صنوف مرتبط است.

تغییر عنوان اتحادیه طلای دماوند

وی افزود: به دلیل جمعیت کم دماوند اتحادیه طلا فروشان با اتحادیه های دیگر ادغام شده است و در گذشته نام اتحادیه « اتحادیه عکاسان و طلافروشان دماوند» بود که به دلیل الزامی بودن داشتن مدرک فنی و حرفه ای به « اتحادیه فناوران» تغییر کرد. نائب رئیس اتحادیه فناوران شهر دماوند تصریح کرد:‌ انتخابات صنف عکاسان و طلافروشان شهر دماوند در مردادماه سال گذشته برگزار شد و آقایان صلاحی، فتاح دماوندی، درویش غلامی، اسماعیلی، زالی و غیبی به عنوان هیات مدیره جدید اتحادیه انتخاب شدند که تنها دو نفر از اعضای هیات مدیره از صنف طلا فروشان هستند. وی بیان داشت:‌ به موازات اتحادیه، مجمع طلافروشان دماوند نیز تشکیل شده و جلسات ماهیانه برای بررسی مشکلات صنف، ارائه مشاوره های مالیاتی و بیان نکات ایمنی و امنیتی و .... برگزار می کند. درویش غلامی با بیان اینکه  شهرستان های  رودهن، گیلاوند، آبسرد و .. نیز زیر مجموعه اتحادیه قرار دارند اظهار داشت:‌ تاریخ تاسیس اتحادیه طلافروشان شهر دماوند به 25 تا 26 سال پیش و حدود سال 77 برمی گردد.

 افزایش متقاضیان طلافروشی در دماوند

وی ادامه داد:‌ در گذشته تعداد واحد های طلا فروشی دماوند 26 تا 27 واحد بود که در 5 سال گذشته این تعداد افزایش یافته و اکنون نیز 6 متقاضی در نوبت بررسی پروانه کسب قرار دارند. درویش غلامی در ادامه با بیان اینکه خانواده های صفوی، خان محمدی و درویش غلامی از قدیمی های صنف طلا و جواهر هستند بیان داشت:‌ آموزش طلا فروشان در قدیم به شکل استاد شاگردی و نزد طلافروشان قدیمی انجام می شد ولی اکنون دوره های تخصصی طلا فروشی و ساخت طلا و جواهر در فنی حرفه ای ، دانشگاه ها و آموزشگاه ها ارائه می شود.

 طلا فروشی جزء شغل های پر استرس

نائب رئیس اتحادیه طلافروشان شهر دماوند اذعان داشت:‌ شغل طلا فروشی علیرغم اینکه شغلی دهان پر کن و پر درآمد به نظر می رسد ولی از جمله شغل های سخت، پر استرس و خطرناک دنیا است. وی با اشاره به سرقت مسلحانه از طلافروشی پدرش در سال 95 بر ضرورت رعایت مباحث امنیتی و شیشه های ضد گلوله برای مغازه های طلا فروشی تاکید کرد و بیان داشت: ‌اتحادیه طلافروشان دماوند در صدور مجوز کسب به رعایت حداقلی نکات امنیتی توجه ویژه دارد. درویش غلامی در ادامه با اشاره به اینکه شهر دماوند در حدود 250 تا 300 هزار نفر جمعیت دارد و کم جمعیت ترین شهر تهران است و  به دلیل همین جمعیت کم، یکی از امن ترین شهر های  استان تهران و مناطق امن کشور است. وی با اشاره به ورود  بانوان به صنف طلا و جواهر و صدور 4 مجوز طلا فروشی به نام خانم ها در دماوند، در مورد مزیت ورود بانوان به این صنف اظهار داشت:‌ حضور بانوان به این صنف شاید برای مشتریان خانم و گرفتن ارتباط و خرید بهتر باشد.

 اختصاص 60 درصد ویترین طلا فروشی های دماوند به النگوهای متنوع

نائب رئیس اتحادیه طلافروشان شهر دماوند در ادامه تصریح کرد: ‌با توجه به فرهنگ منطقه اغلب خریداران طلا در دماوند تمایل به خرید النگو و طلای زرد دارند و به همین جهت بر اساس سلیقه و سبک خرید مشتریان 60 درصد ویترین های طلا فروشی ها انواع النگو ها چیده می شود و ما بقی به انگشتر ، گوشواره و گردنبند اختصاص داده می شود. درویش غلامی اذعان داشت: اغلب طلای ویترین طلا فروشی های دماوند از بازار تهران تهیه می شود و به دلیل نزدیک بودن دماوند به تهران حضور کیفی ها در دماوند بسیار کم است.

 بی رونقی بازار کسب و پیشه دماوندی ها به دلیل نزدیکی به تهران

وی گفت: به دلیل نزدیکی به تهران ساکنان دماوند به آسانی می توانند از امکانات درمانی، تفریحی و مراکز خرید تهران استفاده کنند ولی این نزدیکی و تامین و خرید نیازها از تهران برای کسبه دماوند از معایب نزدیکی به تهران محسوب می شود و کسب و کار مغازه داران دماوندی را از رونق می اندازد. درویش غلامی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از معایب نزدیکی دماوند به تهران عدم توسعه  امکانات شهری اعم از پارک و مراکز تفریحی است بیان داشت:‌ متاسفانه در دماوند مشکلات گردشگری وجود دارد و با توجه به وجود جاذبه‌های توریستی بسیار در این شهر ولی گردشگری توسعه چندانی نداشته است  که با تامین زیرساخت ها و توسعه گردشگری دماوند رونق بازار محقق خواهد شد. وی اظهار داشت:‌‌ اغلب ساکنان شهر دماوند کارمند هستند ولی ساکنان شهرستان های دماوند از جمله آبسرد کشاورز بوده و سیب درختی، گردو و عسل از اصلی ترین سوغات این شهر است که سیب دماوند از پرطرفدار ترین میوه های صادراتی  و دارای شهرت جهانی است.

در همین رابطه بخوانید:

نبود سامانه مالیاتی و بلاتکلیفی پیش روی طلا فروشان