هدف درگاه ملی مجوزها ، افزایش آمار اشتغال یا تعطیلی اتحادیه ها ؟

چکیده

با راه اندازی درگاه ملی مجوزها و تسهیل صدور مجوز ، مسئولین فکر می کنند که اشتغال زایی صورت گرفته ولی در عمل بازار را ویران کرده اند.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۵ مرداد
223
هدف درگاه ملی مجوزها ، افزایش آمار اشتغال یا تعطیلی اتحادیه ها ؟

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ غلامرضا اصغر زاده، رئیس اتحادیه زرگران، عکاسان و موبایل فروشان شهرستان چایپاره استان آذربایجان غربی بیان داشت: با توجه به راه اندازی درگاه ملی مجوزها و ثبت درخواست غیر حضوری و رسیدگی و صدور مجوز به صورت آنلاین وجود اتحادیه های صنفی بی معنا است.

 اخذ مجوز کسب و کارها از طریق درگاه ملی؛ تعطیلی اتحادیه ها

وی افزود: بنا به قوانین صدور مجوز در درگاه ملی، حتی امضا اتحادیه برای صدور مجوز لازم نیست و با این شرایط اتحادیه ها باید استعفا بدهند. اصغرزاده تصریح کرد: اتحادیه های صنفی تشکیلات خودگردانی هستند که کار نظارت و کنترل اصناف را برعهده دارند و دولت به جای حمایت از اتحادیه ها و کسب و کارها به دنبال ارائه گزارش هایی مبنی بر اشتغالزایی هستند. رئیس اتحادیه زرگران، عکاسان و موبایل فروشان چایپاره اظهار داشت: در حال حاضر تعداد واحد های طلا فروشی چایپاره نسبت به جمعیت زیاد است و با وجود تسهیل مجوزها از طریق سامانه درگاه ملی هر فردی به راحتی می تواند جواز کسب بگیرد.

سود ملک از طلا بیشتر شده

وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت بازار در چایپاره مناسب نیست و همه طلا فروشان بیکار هستند و این روند موجب تعطیلی مغازه ها در آینده نزدیک می شود گفت: متاسفانه با تعطیلی واحد های صنفی در شهرستان های کوچک «کک دولت هم نمی گزد». اصغرزاده با تاکید بر اینکه  با شرایط موجود و با توجه به نوسانات بازار طلا و ضررهایی که این صنف کرده، صنف طلا برچیده می شود بیان داشت: نگرش به طلا اروپایی شده و علیرغم سهولت در نقد شوندگی طلا، فروش طلا سود کمی دارد و به همین جهت اغلب سرمایه و سود خود را در خرید زمین سرمایه گذاری می کند و دو برابر سود می کنند. وی ادامه داد: هم اکنون در شهر چایپاره 60 واحد طلا فروشی، یک واحد سکه فروشی، 2 واحد آب شده فروشی، 8 واحد نقره فروشی فعالیت می کنند ولی هیچ تولید کننده و بنکداری در این شهر وجود ندارد. رئیس اتحادیه زرگران، عکاسان و موبایل فروشان چایپاره خاطر نشان کرد: اغلب طلا فروشی های شهر چایپاره در خیابان امام خمینی (ره) و خیابان شهید بهشتی واقع شده اند و این شهر فاقد پاساژ است. اصغرزاده تصریح کرد: وی اولین موسس اتحادیه زرگران چایپاره است و اتحادیه را در سال 1372 تاسیس و اولین انتخابات این اتحادیه در همان سال برگزار شده و وی از ابتدا تا کنون مسئول اتحادیه و اتاق اصناف این شهر بوده است. وی ادامه داد: اولین طلا فروشی در چایپاره توسط یکی از زرگران از شهر تبریز، در سال 64 در این شهر افتتاح شد و پس از چند سال جمع شد و به طور همزمان  3 طلا فروشی در دهه هفتاد در این شهر راه اندازی شد که موسس یکی از این طلا فروشی ها بنده بودم. اصغرزاده تصریح کرد: شغل طلا فروشی را از شاگردی در خیابان شهرستانی تهران در سال های 67 و 68 آغاز کرده است و در دوران ریاست اتحادیه چایپاره  تلاش داشته هر اقدامی که به صلاح و نفع صنف است را انجام دهد.

چایپاره شهرستانی مرزی  و بدون توریست 

رئیس اتحادیه زرگران، عکاسان و موبایل فروشان چایپاره ادامه داد: شهر چایپاره یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی است که در نزدیکی مرز بازرگان، مرز آذربایجان، مرز ترکیه و عراق  قرار گرفته ولی متاسفانه توریستی از این مرزها به شهر نمی آید و اغلب عراقی ها مستقیم به مشهد می روند. وی گفت: اغلب مردم شهر چایپاره کشاورز و دامدار هستند و تعداد کارمندان آن کم است و تنها اداره ای  که در این شهر کارمند دارد آموزش و پرورش است. بیشتر بخوانید:

بی رونقی بازار طلا در دل کویر طبس

انتهای پیام/