بازار طلا و جواهر بابلسر از حضور توریست ها سودی ندارند

چکیده

بازار خرید و فروش طلا و جواهر بابلسر این روز ها متاسفانه خراب است و  طلای چندانی فروش نمی رود و جا به جا نمی شود.

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۹ مرداد
292
بازار طلا و جواهر بابلسر از حضور توریست ها سودی ندارند

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ سید هادی اصغر زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت  شهرستان بابلسر  بیان داشت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور اغلب توریست ها پولی را برای هزینه کردن در خرید طلا ندارند و نمی توان روی صنعت گردشگری برای رونق بازار طلا حساب کرد.

وی افزود: در حال حاضر با افزایش توریسم در بابلسر و حضور مسافران در بابلسر صنعت رستوران داری و خرد و خوراک پر رونق است.

اصغر زاده تصریح کرد:‌ بازار خرید و فروش طلا و جواهر این روز ها متاسفانه خراب است و  طلای چندانی فروش نمی رود و جا به جا نمی شود.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت  شهرستان بابلسر اظهار داشت: اکنون اغلب خریداران طلا و جواهر تمایل به خرید طلای دست دوم دارند و بازار خرید و فروش طلای دست دوم رونق دارد که این امر موجب نابودی تولید کننده می شود.

وی با بیان اینکه  بابلسر شهر صنعتی نیست و خریدار طلا و جواهر از  همه نوع مشاغل اعم از کشاورزی، مغازه داری و کارمندی و ... هستند خاطر نشان کرد: طلا فروشی های بابلسر از بخش کشاورزی عایدی ندارند چون در روستا ها طلا فروشی وجود دارد و اغلب روستاییان به دلیل آشنایی از همان طلا فروشی ها خرید می کنند.

 بستر طلا فروشی در شهر بابلسر چندان قوی نیست

اصغرزاده اظهار داشت:‌ 50 واحد طلافروشی در شهر بابلسر وجود دارد ولی به دلیل اینکه در حومه بابلسر سه شهر به فاصله 6 تا 7 کیلومتری از بابلسر قرار گرفته است، بستر طلا فروشی در شهر بابلسر چندان قوی نیست.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت  شهرستان بابلسر ادامه داد:‌ طلا فروشی های بابلسر در خیابان امام خمینی شهر مستقر هستند و عمده طلای خود را از تهران می خرند.

وی عنوان کرد: علیرغم فکر همه مردم مبنی بر اینکه  طلا فروشی شغل پردرآمدی است ولی این شغل به نسبت شغل پردرآمدی نبوده و با گران شدن قیمت طلا، بازار راکدی دارد.

امروزه برای طلا فروش شدن 200 تا 500 گرم طلا نیاز است

اصغرزاده اظهار داشت: در گذشته معروف بود که برای موفقیت در هر شغلی باید خاک  بازار را خورد ولی اکنون متاسفانه این گونه نیست و به سادگی هر فردی در هر صنفی جواز کسب می گیرد و در صنف طلا و جواهر نیز به واسطه تهیه کردن 200 تا 500 گرم طلا میتوان به راحتی مغازه طلا فروشی راه اندازی کرد و برخلاف گذشته که نیاز به شاگرد و استادی و کسب مهارت بود دیگر نیاز به آموزش خاصی هم  نیست.

وی ادامه داد:‌در حال حاضر برخی از بانوان که حتی ادبیات طلافروشی هم نمی دانند به واسطه داشتن سرمایه اندک و 200 تا 500 گرم طلا  وارد کسب و کار طلا فروشی شده اند که البته ورود بانوان به صنف طلا و جواهر و فروشندگی طلا و جواهر باعث ارتباط بهتر خانم ها (به عنوان عمده مشتریان طلا و جواهر) با یکدیگر می شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت  شهرستان بابلسر اظهار داشت:‌ در حال حاضر براساس قانون نظام صنفی برای دریافت مجوز کسب طلا فروشی و تعمیرات طلا بایستی درخواست کنندگان یک مدرک فنی و حرفه ای بگیرند.

وی در مورد سابقه طلا فروشی در بابلسر اذعان داشت:‌ قبل از انقلاب هم در بابلسر طلا فروشی وجود داشت و سابقه تاسیس اتحادیه و جواهر بابلسر به زمان پهلوی برمی گردد.

بیشتر بخوانید:

هدف درگاه ملی مجوزها ، افزایش آمار اشتغال یا تعطیلی اتحادیه ها ؟

با متخلفان فروش طلای دست دوم در بهشهر برخورد جدی می شود

انتهای پیام/