شهرستان شوط ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری طلافروشی را دارد

چکیده

یوسفی عنوان کرد: شهرستان شوط با توجه به قرار گرفتن در منطقه آزاد ماکو و توریستی بودن و معافیت مالیاتی می تواند به قطب گردشگری طلافروشی تبدیل شود.

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۰ شهريور
186
شهرستان شوط ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری طلافروشی را دارد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ توحید یوسفی، رئیس اتحادیه زرگران و عکاسان شهرستان شوط منطقه آزاد ماکو بیان داشت: اتحادیه طلا شهرستان شوط به دنبال توسعه و رونق صنف طلا، در جلسه ای به زرگران شهرستان پیشنهاد داد با کاهش یک صدم درصد اجرت  و سود طلا  زمینه را برای فروش بیشتر و تبدیل شدن شهرستان شوط به  قطب گردشگری طلافروشی فراهم کنند. وی افزود: شهرستان شوط در نقطه صفر مرزی قرار دارد و بزرگترین مزیت منطقه معاف بودن از مالیات است و اصناف علاوه بر مجوز امور صنفی اگر از منطقه آزاد ماکو پروانه و جواز داشته باشند تا میزان قابل توجهی  معاف از مالیات هستند. یوسفی تصریح کرد: با توجه به ورود تورهای سیاحتی و گردشکری که اکثرا زمینی انجام میشود  ظرفیت منطقه آزاد ماکو – شوط ، پلدشت میتواند در برند سازی سنگهای قیمتی و تزئینی که این منطقه  دارای قابل توجهی از معادن میباشد سرمایه گذاری و یا جذب  گردشگری نمود  . وی اظهار داشت: ماکو به لحاظ هم مرز بودن با اتحادیه اروپا واردات و صادرات لباس به خاطر تولیدات با کیفیت داخلی  و داشتن ظرفیت بالا ی سرمایه گذاری  کسبه  یکی از قدرتمندترین و بهترین های صادرات لباس با برند داخلی باشد البته زرگران شهرستان شوط نیز می توانند با حمایت مسئولین  با توجه به ظرفیت های موجود زمینه را برای  تولید و فروش بیشتر در صادرات طلا  را فراهم کند.

نیاز به تشکیل کمیسیون طلا در اتاق اصناف ایران

تغییر عنوان اتحادیه طلای دماوند به فناوران !

 حضور بیشتر  ماهانه و سالانه  گردشگران داخلی و خارجی  در شوط  

رئيس اتحادیه زرگران و عکاسان شهرستان شوط ادامه داد:  منطقه آزاد ماکو ، شهرستان شوط به طور متوسط ماهیانه میزبان بیش از هزار و 500 توریست و گردشگر است و در هفته اول مرداد ماه  به خصوص  میزبان بسیاری از گردشگران  ارمنی ‌ و مسیحی  است که  از شهرهای مختلف  برای برگزاری مراسم مذهبی به قره کلیسا می آیند است. وی افزود: از دیگر جاذبه های گردشگری منطقه، مقبره سيد صدرالدين، وزير اعظم شاه اسماعيل صفوی است که از بناهای تاریخی مذهبی و جاهای دیدنی چالدران است. یوسفی گفت: کاخ موزه باغچه‌جوق نیز که در گذشته مقر حکومت سردار ماکو بوده از ارزشمندترین و باشکوه‌ترین آثار تاریخی دوران قاجار است که از جاذبه های گردشگری شهرستان ماکو به شمار می رود. وی با تاکید بر اینکه شهرستان شوط منطقه استراتژیک در منطقه آزاد ماکو  میباشد  و با توجه به حجم گردشگران علاوه بر  هتل جهانگردی ماکو و هتل بازرگان 50 اقامتگاه بومگردی هم دارد که میزبان گردشگران است بیان داشت:  99 درصد مردم شوط اهل مطالعه  هستند  و نسبت به جمعیت خود بیشترین سطح سواد و  قبولی را  در دانشگاههای سراسری  کشور دارد ،  یکی از روستاهای قدیمی منطقه که قابلیت تبدیل شدن به ظرفیت گردشگری دارد روستای تاریخی صوفی میباشد     وی اذعان داشت: اغلب طلای مورد نیاز شهرستان از تبریز تامین می شود و برخی از واحد ها نیز به صورت مستقیم از تهران خرید می کنند.

طلافروشی های اسلام آباد غرب در قبضه خانواده ناصری

فروش اینترنتی طلا در سیرجان ممنوع است

 

قزل داغ (تپه طلا) در انتظار ایجاد شهرک طلا  

یوسفی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته بنا به وعده برخی از مسئولین مقرر بود در روستای  قزل داغ (تپه طلا) کارگاه های تولید طلا راه اندازی شود که متاسفانه تاکنون انجام نشده است بیان داشت: در چند سال اخیر نیز بزرگترین معدن مس در قزل داغ حد فاصل بین شهرستان شوط و ماکو کشف شده و شهرک صنعتی قزل داغ در این منطقه نیز معروف است. وی با بیان اینکه اسفند ماه و فصل پاییز همزمان با برداشت محصولات کشاورزی(گندم و جو و آفتابگردان) میزان فروش طلافروشی های شهرستان بالا می رود گفت: بازار طلای شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، ماکو نسبت به شهرستان شوط رونق بهتری دارند.
 تاریخ تاسیس اتحادیه زرگران شهرستان شوط به 28 سال پیش برمی گردد و بهروز حاج کریمی، میر احمد مصطفوی  از پیشکسوتان صنف طلا در این شهرستان هستند.
رئيس اتحادیه زرگران و عکاسان شهرستان شوط افزود: انتخابات دور جدید هیات مدیره اتحادیه  6 ماه پیش برگزار شده و آقایان توحید یوسفی به سمت رئیس اتحادیه، بهروز حاجی کریمی نایب رئیس اول ، بهروز امان اله پور نائب رئیس دوم، بیوک محمد نژاد دبیر، حسین فرج پور خزانه دار، مهسا پورعبدالله از صنف آرایشگری نیز به عنوان بازرس، انتخاب شدند.

صنف طلا نیازمند یک نماینده قدرتمند

 

 تلاش برای برندسازی جواهرات منطقه

وی ساماندهی کیفی ها ، صدور کارت اختصاصی حمل طلا، تلاش برای برندسازی جواهرات منطقه، برگزاری کارگروه های بررسی مشکلات و موانع صنف به صورت ماهانه،  صدور مجوز خرده فروشی طلا و جواهر دست دوم برای اولین بار، صدور پروانه سریع و آسان و…  را از جمله اقدامات و عملکرد 6 ماهه اتحادیه عنوان کرد.
 با توجه به اینکه مالیات های اعلام شده برای  سال 1400 مشکل اکثر زرگران بود جلساتی با مدیران امور مالیاتی برای تخفیف 60 درصدی مالیات برگزار شد.
وی در بیان اینکه اتحادیه زرگران با مسئولین شهرستان روابط و تعامل خوبی دارد بیان داشت: در مدت 6 ماه گذشته تقریبا 4 جلسه با فرمانداری برای توسعه منطقه  برگزار شده و با مسئولین اداره اماکن نیز جلساتی برای حفظ امنیت طلا فروشی ها و برگزاری آموزش های مدون  انجام شده است. رئيس اتحادیه زرگران و عکاسان شهرستان شوط ادامه داد: علاوه بر کشاورزی اغلب مردم شهرستان شوط برای امرار و معاش روزانه در استانهای همجوار در کشور ترکیه کار می کنند و با طلا و دلار امرار و معاش دارند و با نامه از منطقه آزاد طلا و دلار به کشورهای همجوار می برند. بیشتر بخوانید:

استقبال طلافروشان شهریار از فروش اینترنتی

مالیات بزرگترین مشکل بازار بی رونق فریمان

  انتهای پیام/