عراقی ها مشتری طلاهای سنگین طلا فروشی های روانسر

چکیده

رییس اتحادیه لوازم خانگی و صنوف وابسته شهرستان روانسرعنوان کرد: هر ساله تعدادی گردشگر عراقی به شهرستان روانسر سفر می کنند که اغلب این مشتریان و گردشگران عراقی طلاهای سنگین خرید می کنند.

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۰ مهر
872
عراقی ها مشتری طلاهای سنگین طلا فروشی های روانسر

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ محمد نوری، رییس اتحادیه لوازم خانگی و صنوف وابسته شهرستان روانسر بیان داشت: سبک و سلیقه خرید طلا در مناطق مختلف  فرق می کند و در مناطق جنوبی کشور اغلب طلاهای سنگین خرید و فروش می شود ولی در منطقه روانسر بیشتر وزن طلاها متعادل است. وی با بیان اینکه 90 درصد طلای مورد استفاده در شهرستان روانسر از تهران و 10 درصد هم از اصفهان تهیه می شود افزود: در حال حاضر30 واحد طلافروشی در شهرستان روانسر فعالیت دارند که نسبت به گذشته تعداد طلافروشی های شهرستان افزایش داشته است. نوری دلیل  این روند افزایشی را به دلیل چشم و هم چشمی و اینکه اغلب مردم فکر می کنند طلا فروشی شغل پر درآمدی است دانست و گفت:  اغلب افراد پس از ورود به شغل طلا فروشی می بیند آنچه فکر می کردند نیست و طلا فروشی مخاطرات زیاد داشته  و فروشی شغل سخت و حساسی است و طلافروشان به لحاظ امنیت در خطر هستند.

هدف درگاه ملی مجوزها ، افزایش آمار اشتغال یا تعطیلی اتحادیه ها ؟

قرچک در انتظار تشکیل دوباره اتحادیه طلا

مالیات های نجومی مشکل صنف طلا در روانسر

وی  با بیان اینکه مالیات های نجومی مشکل اصلی صنف طلا در روانسر است و متاسفانه راه حلی هم ندارد بیان داشت: علیرغم اینکه طلافروشان از مشتری مالیات بر ارزش افزوده نمی گیرند ولی اداره مالیات از طلافروشان مالیات می گیرد و متاسفانه اکنون نیز محاسبه مالیات براساس تراکنش ها برای صنف چالش ساز شده است.

بازار طلا و جواهر بابلسر از حضور توریست ها سودی ندارند

شهرستان شوط ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری طلافروشی را دارد.

 سود 50 هزار تومانی و مالیات 100 هزار تومانی فروش سکه

نوری خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر فروش طلافروشی ها از فروش سکه و طلای بدون اجرت است، ولی مالیات ها بر اساس تراکنش ها محاسبه می شود به طوری که طلافروشان در ازای فروش سکه 28 میلیونی 50 هزار تومان سود می کنند ولی 100 تومان باید مالیات پرداخت کنند. رییس اتحادیه لوازم خانگی و صنوف وابسته شهرستان روانسر در ادامه با بیان اینکه عدم ثبات بازار طلا و بالا و پایین رفتن قیمت ها و نوسانات زیاد باعث کسادی بازار طلا شده است بیان داشت: نوسانات بازار طلا موجب می شود که مشتریان  رغبتی برای خرید طلا نداشته باشد. وی با تاکید بر اینکه ثبات بازار طلا به نفع فروشندگان و مشتریان است گفت: در سالهای گذشته چند نفر از طلا فروشان شغل خود را تغییر داده و وارد حرفه ساخت و ساز شده اند. نوری با اشاره به اینکه تا قبل از دهه 90 رونق  و بازار طلافروشی خوب بود بیان داشت: با توجه به اینکه طلا جز محصولات مورد نیاز مردم نیست و کالای زینتی محسوب می شود، با توجه به وضعیت اقتصادی مردم اکنون فروش طلا کم و بازار کساد شده است. رییس اتحادیه لوازم خانگی و صنوف وابسته شهرستان روانسر اظهار داشت: چون اغلب مردم روانسر کشاورز هستند اغلب از شهریور ماه به بعد، بیشترین حجم فروش طلا فروشی ها در این ایام است که کشاورزان پول محصولات کشاورزی خود را برای خرید طلا هزینه می کنند.

اثر مستقیم از بین رفتن صنعت چای و ابریشم در بازار طلای سیاهکل

بزرگترین جزیره ایرانی در محاصره خرید و فروش طلای بدون اجرت

 بی اعتمادی مردم روانسر به فروش مجازی طلا

وی در مورد فروش مجازی طلا در روانسر نیز بیان داشت: در این شهرستان فروش مجازی طلا به دلیل اینکه اعتماد مردم به فروش مجازی کم است بسیار کم است و فقط تبلیغات اینستاگرامی می شود. نوری گفت: اولین طلا فروشی در روانسر در سال 68 تاسیس شده و اتحادیه طلا  نیز 10 سال است که تاسیس شده ولی با توجه به قانون با اتحادیه های دیگر ادغام شده است و انتخابات هیات مدیره فعلی اتحادیه لوازم خانگی و صنوف وابسته اسفند سال گذشته برگزار شد. وی خاطر نشان کرد: دو نفر از اعضای در هیات مدیره فعلی (رئیس و خزانه دار) طلا فروش هستند و بیشترین تخلفات صنف طلا در فاکتور نویسی است که معمولا با کدخدامنشی حل می شود. نوری اظهار داشت: روانسر شهرستان کوهستانی با آب و هوای معتدل و مردمان آن  کرد زبان با لهجه جافی هستند که تولید کننده برتر در تولید ذرت و گندم هستند و نخود منطقه شهرت فراوانی دارد. وی گفت: روانسر به دلیل نزدیکی به جوانرود نیز در سال میزبان گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور است.   بیشتر بخوانید:

نبود اتحادیه طلا و جواهر بزرگترین مشکل طلافروشان کوهدشت

طلافروشی شغل دوم و سوم طلافروشان دالاهو

انتهای پیام/