درخواست تبدیل کارگاه های کوچک طلا به کارخانه در فلاورجان

چکیده

دبیر اجرایی اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان فلاورجان عنوان کرد: استعداد، قیمت، نوآوری، فعالیت کارگاه های تولید از عوامل موثر برای تبدیل شهر ها به قطب صنعتی طلا است.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۹ مهر
582
درخواست تبدیل کارگاه های کوچک طلا به کارخانه در فلاورجان

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ سجاد کیانی، دبیر اجرایی اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان فلاورجان بیان داشت: در شهرستان فلاورجان واحدهای بسیار فعالی در صنف طلا و جواهر بودند که به دلیل مالیات های سنگین مجبور به تعطیلی واحد صنفی خود شدند. وی افزود: در گذشته تعداد واحدهای صنفی فعال در صنف طلا و جواهر شهرستان فلاورجان 126 واحد بود که با اجرای قانون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از واحد ها تعطیل شدند ولی در حال حاضر در شهرستان فلاورجان دو کارگاه تولیدی و 80 واحد طلا فروشی فعال است و در دو سال اخیر متقاضی جدید برای پروانه خرده فروشی طلا داشته ایم. کیانی تصریح کرد: اکنون هم اجرای سامانه جامع تجارت از چالش هایی است که سراسر کشور با آن مواجه اند و همه نسبت به اجرای آن گلامند هستند.

رواج فروش طلای دست دوم به صنعت طلا ضربه می زند

استقلال اتحادیه طلا جویبار دغدغه اصلی صنف طلای جویبار

حمایت و استقبال اتحادیه فلاورجان از تبدیل کارگاه های تولیدی به کارخانه های

وی با بیان اینکه در حال حاضر اصفهان در بحث صنعت طلا یکی از قطب های تولید طلا است گفت: استعداد، قیمت، نوآوری، فعالیت کارگاه های تولید از عوامل موثر برای تبدیل شهر ها به قطب صنعتی طلا است. دبیر اجرایی اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان فلاورجان گفت: اتحادیه طلا و جواهر فلاورجان به منظور ارتقاء صنعت طلا در شهرستان و رونق این صنعت در شهر بارها پیگیری و درخواست تبدیل کارگاه های کوچک تولید طلا به کارخانه هایی با تعداد کارگر بیشتر را مطرح کرده و از حمایت از این مهم استقبال کرده است بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم حمایت از صنف طلا این مهم محقق نشده است. کیانی در ادامه با بیان اینکه طلای مورد نیاز شهرستان فلاورجان از تهران، تبریز، یزد، اصفهان خریداری می شود بیان داشت: طلاهای تولید اصفهان و یزد با سلیقه مردم شهرستان ارتباط بیشتری برقرار کرده است. وی اظهار داشت: شهرستان فلاورجان 7 شهر دارد که طلافروشان در 4 شهر فلاورجان، قهدریجان، کلیشاد و سودرجان، پیربکران که جمعیت بیشتری دارند متمرکز هستند. کیانی ادامه داد:  طلافروشی های فلاورجان در بلوار طالقانی، خیابان امام خمینی و حدود 20 واحد طلافروشی نیز در بازارچه طلا طالقانی متمرکز شده و طلافروشان قهدریجان در خیابان امام خمینی و طلافروشان کلیشاد و سودرجان در خیابان مطهری و طلافروشان شهر پیربکران نیز در خیابان شهید بهشتی و بازارچه ملت و بازارچه آزادی فعالیت دارند. دبیر اجرایی اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان فلاورجان با اشاره به سابقه تاسیس اولین طلافروشی در فلاورجان در دهه 60 توسط اکبر احسان پور رئیس فعلی اتحادیه طلا و جواهر فلاورجان گفت: اتحادیه در سال 1369 تاسیس شده و انتخابات هیات مدیره فعلی در بهمن ماه سال 98 برگزار شده است و آقایان اکبر احسان پور به عنوان (رئیس)، عباس احسان پور(نایب رئیس) مصطفی ایران راد (نایب دوم)، سید جواد میرلوحی(دبیر) امیرالله دادیان(خزانه دار) حسن بیگی (بازرس) انتخاب شدند و انتخابات دور آتی اتحادیه در دی ماه 402 برگزار خواهد شد.
 اتحادیه طلا و جواهر فلاورجان در حال حاضر نیز در طرح ساماندهی و گشت های مشترک پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری، و پلیس اماکن که به صورت مداوم و منظم انجام می شود ، کلیه امور صنفی مربوط به  واحد های فروش طلا و جواهر فعال در شهر را به لحاظ  موارد امنیتی و حفاظتی بررسی می کند و برای متقاضیان جدید هم راهنمایی و ساماندهی انجام می دهد.

استقبال مردم قم از جدیدترین طلاهای بازار

عراقی ها مشتری طلاهای سنگین طلا فروشی های روانسر

چراغ پر فروغ بازار طلای فلاورجان در تمام روزهای سال

کیانی در مورد وضعیت بازار طلا شهرستان فلاورجان با بیان اینکه خوشبختانه بازار طلا شهرستان از رونق خوبی برخوردار است و همیشه به طور منظم و در تمام طول سال  طلافروشان فروش داشته و پتانسیل و تقاضا برای خرید تمام مصنوعات طلا از سینه ریز، نیم ست، دستبند ، النگو و … وجود دارد. وی دوره پر رونق بازار طلای فلاورجان را مربوط به دهه 60 تا 70 دانست که ارزش پول و قدرت خرید مردم بیشتر بود و نوسان و تورم قیمت طلا اینقدر زیاد نبود. دبیر اجرایی اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان فلاورجان در مورد ورود بانوان به صنف طلا و جواهر نیز گفت: در حال حاضر یک متقاضی خانم وجود دارد ولی از لحاظ امنیتی و حفاظتی و با توجه به اینکه رسته طلا فروشی شغلی ویژه است و نیاز به آموزش و تجربه کاری مداوم دارد  با اعطا مجوز به بانوان مخالف هستیم.
 شغل عمده مردم شهرستان فلاورجان کشاورزی است و کشت محصولاتی چون برنج، گندم، جو، مرکبات و میوه رونق دارد.
کیانی با بیان اینکه بازدید از جاذبه های گردشگری شهر می تواند موجب رونق صنعت طلا شود اظهار داشت: شهرستان فلاورجان از شهرستان‌های تاریخی استان اصفهان است که جاذبه تاریخی و گردشگری خوبی دارد ولی ظرفیت زیر ساخت های موجود برای جذب گردشگران موثر نیست و نیاز به توجه بیشتر دارد. بیشتر بخوانید:

درخشش بازار طلا در سایه لوازم خانگی

بازنشستگی طلایی غیر متخصص ها 

  انتهای پیام/