سرازیر شدن سرمایه مردم دهاقان به بازار طلای شهرهای همجوار

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر و رئیس اتاق اصناف شهرستان دهاقان عنوان کرد: تعداد کم طلا فروشان در شهرستان دهاقان باعث شده 60 درصد مردم شهرستان برای خرید طلا به بازار شهرهای همجوار مانند شهرضا و اصفهان مراجعه کنند.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۶ مهر
366
سرازیر شدن  سرمایه مردم دهاقان به بازار طلای شهرهای همجوار

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ مهدی ابوالقاسمی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر و رئیس اتاق اصناف شهرستان دهاقان بیان داشت: به دلیل محدود بودن واحد های تجاری و گران بودن قیمت املاک تجاری در شهرستان دهاقان تعداد طلافروشان کم است.

فروش آنلاین طلا در تهران عامل کسادی بازار طلای نور

صدور فله ای مجوزها چالش روز صنف طلا

   

در حال حاضر قیمت هر متر واحد تجاری در دهاقان 250 تا 300 میلیون است و به طور کل مهمترین مشکل اصناف شهرستان کمبود واحد تجاری و گران بودن آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه 8 واحد طلافروشی شهر در خیابان شهید موسوی فعالیت می کنند تصریح کرد:‌ اعضای اتحادیه طلا و جواهر شهرستان دهاقان 141 نفر است ولی تنها 8 نفر در رسته طلافروشی فعالیت دارند و بقیه اعضا در رسته های مرتبط مانند زیور آلات، نقره فروشی، گوهر تراشی، بدلیجات، تابلو و قاب، لوازم کادویی فعالیت دارند.

طلافروشان همیشه در اقلیت دهاقان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان دهاقان اظهار داشت:‌ اولین طلا فروشی بالغ بر 50 سال پیش در شهرستان دهاقان راه اندازی شده است ولی به دلیل کم بودن تعداد اعضای طلافروش تا کنون هیچ کدام از طلافروشان نتوانسته اند در هیات مدیره اتحادیه قرار بگیرند علیرغم اینکه در انتخابات شرکت کرده اند ولی رای آنها غالب نبوده است و اکنون نیز از 5 نفر اعضای هیات مدیره هیچ کدام از صنف طلا فروش نیستند. ابوالقاسمی اظهار داشت:‌ دوره رونق طلا فروشی ها در شهرستان دهاقان به حدود 3 الی 4 سال قبل بر می گردد که همان دوره رونق باعث شد که تعداد طلافروشی ها از 4 واحد به 8 واحد افزایش یابد.
به دلیل نبود صرافی در شهر واحدهای طلافروشی مجوز دارند که خرید و فروش سکه و آب شده نیز انجام دهند.
ابوالقاسمی در ادامه با بیان اینکه بیشتر معاملات و سفارشات ساخت طلای دهاقان با اصفهان انجام می شود بیان داشت:‌عمده طلای مصرفی شهرستان از اصفهان خریداری می شود.

درخشش بازار طلا در سایه لوازم خانگی

استقبال مردم قم از جدیدترین طلاهای بازار

کارمندان خریدار طلاهای خرد؛ کشاورزان خریدار طلاهای سنگین

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان دهاقان اظهار داشت:‌ در طلا فروشی های دهاقان قشر کشاورز عمدتا طلاهای عمده و سنگین و قشر کارمند عموما طلاهای خرد و سبک خریداری می کنند. وی با اشاره به اینکه در طلا فروشی های دهاقان بیشتر مصنوعاتی مانند پلاک و انگشتر مشتری دارد بیان داشت:‌ در گذشته در ایامی مانند عید نوروز و روز مادر بازار طلا رونق داشت ولی اکنون زمانی که قیمت دلار افزایش می یابد فروش طلا بالا می رود. ابوالقاسمی در مورد فروش آنلاین طلا و جواهر در دهاقان بیان داشت:‌ اتحادیه دهاقان با فروش آنلاین طلا و جواهر توسط واحد صنفی فاقد پروانه به دلیل اینکه کنترل تخلفات سخت خواهد بود، مخالف است و در صورت شناسایی با متخلفان برخورد می کند. وی در مورد عملکرد اتحادیه نیز بیان داشت:‌ به منظور یکسان سازی مانیتور ها و تابلو اعلام نرخ یکسان بین طلافروشان قراردادی با شرکت مربوطه منعقد شده و همچنین واحد بازرسی برای انواع کد تخلف ها آموزش دیده و یک سری ضوابط برای پروانه کسب قرار گرفته که بر اساس آن متقاضیان باید حتما آموزش های فنی و حرفه ای را دیده و توسط 5 نفر بنکدار و طلافروشی تایید شوند.

درخواست تبدیل کارگاه های کوچک طلا به کارخانه در فلاورجان

بازنشستگی طلایی غیر متخصص ها 

 

دهاقان سکوی صادرات محصولات گلخانه ای

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت دهاقان عمدتا گلخانه داری است بیشترین گلخانه های کشور با مساحت 6 هزار هکتار در این شهرستان است گفت:‌ محصولات گلخانه ای دهاقان برند شده است و به لحاظ ظرفیت بالای تولید محصولات گلخانه ای شهرستان دهاقان در مرز ارس سکوی صادراتی دارد که روزانه بالغ بر 50 تا 60 کانتینر یخچالدار محصولات گلخانه ای به کشورهای روسیه آذربایجان و ترکمنستان و ترکیه صادر می شود و برای جلوگیری از معطلی در مرز، سکوی گمرک در دهاقان مستقر شده است. رئیس اتاق اصناف دهاقان بیان داشت:‌ شهرستان دهاقان در منطقه کوهستانی واقع شده و شهر توریستی و ییلاقی است و بعد از شهر فریدن دومین منطقه چراگاهی و ییلاق عشایر است و جاذبه های گردشگری زیادی از جمله دشت لاله های واژگون آستانه و پیست اسکی و مناطق باغی و جنگلی زیبایی دارد.

برگریزان طلایی در «بهار»

کسادی بازار طلا در شهر جهانی منبت ایران

مغفول ماندن صنعت زود بازده و سودآور گردشگری دهاقان

وی ادامه داد: ‌متاسفانه در بحث گردشگری این شهرستان با توجه به ظرفیت های بالایی که دارد غیر فنی کار شده و بحث گردشگری شهر نادیده گرفته شده است و متاسفانه هیچ هتلی برای اسکان مسافران ندارد، در صورتی که سرمایه گذاری در این بخش می تواند زود بازده و سودآور باشد. ابوالقاسمی اظهار داشت:‌ کوهستان های دهاقان سرشار از گیاهان دارویی است و در همین راستا طرح سلامتکده پارس برای این امر تدوین شده که اگر سرمایه گذار در این زمینه سرمایه گذاری کند ظرف سه سال سرمایه خود را بازمی گرداند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر دهاقان با تاکید بر اینکه دهاقان از لحاظ امنیت شهرستان بسیار امنی است و هیچ خانه ای حفاظ ندارد گفت: مردم شهرستان عمدتا فارس زبان هستند و عشایر شهرستان ترک زبان قشقایی هستند و عمدتا مهاجران شهرستان لرزبان هستند. وی اذعان داشت:‌ شهرستان دهاقان از شهرستان شادگان و ورزنه اصفهان بزرگتر و نسبت به نایین و فریدن همطراز و نسبت به شهرضا و نجف آباد کوچکتر است و گیوه دهاقان از صنایع دستی شاخص آن است. بیشتر بخوانید:

بد و بدتر بازار طلا / ” دست دوم ” کم بود ، عیار هم پایین آمد

قطب طلا و گوهرسنگ ایران،نه کارخانه دارد نه صادرات

انتهای پیام/