بند بروکراسی بی پایان اداری بر پای صنف طلا

چکیده

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان رزن عنوان کرد: معضل اصلی در شهرستان رزن برای کسبه و طلافروشان مالیات های سنگین و نا عادلانه است است.

۱۴۰۲ دوشنبه ۱ آبان
195
بند بروکراسی بی پایان اداری بر پای صنف طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ داریوش کاربخش، رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان رزن بیان داشت: محاسبه مالیات ها در رزن برای صنف طلا تبدیل به چالش شده است به طوری که مالیات مغازه های طلافروشی همدان که همسطح طلا فروشی های رزن هستند 30 تا 40 میلیون است ولی در رزن بیش از 190 میلیون ابلاغ شده است. وی افزود: حدود سه سال است که اتحادیه طلا و جواهر رزن زیر نظر اتاق اصناف اداره می شود و به دلیل حجم زیادی که باید صرف پیگیری حضوری در ادارات مالیات، امان، شهرداری و .. کرد هیچ کدام از کسبه طلافروش میلی برای عضویت و مدیریت اتحادیه ندارند.

«حساب دفتری» و «فروش قسطی» به طلا رسید

ازخاک به افلاک رسیدن طلای ترکیه با پشتوانه دولت

 کارهای بی پایان اداری، دلیل عدم قبول مسئولیت اتحادیه

احمدی تصریح کرد: من در زمانی که ریاست اتحادیه را بر عهده داشتم برای پیگیری امور اداری و کارهای بی پایان اداری می بایست سه روز در هفته مغازه را می بستم و به ادارات مالیات، اماکن، و … می رفتم. وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین موضوعی که در زمان ریاست بر اتحادیه مورد پیگیری قرار گرفت پیگیری امور مالیاتی اعضا اتحادیه بود که متاسفانه به دلیل مخالفت های اتحادیه به جایی هم نرسید. احمدی ایمن سازی مغازه های طلا فروشی و نصب دوربین تجهیز به بتن و سیستم های امنیتی، برگزاری کلاسهای توجیهی و عیارشناسی طلا برای واحدهای طلافروشی تازه تاسیس، هماهنگی با نیروی انتظامی برای حضور در جلوی طلا فروشی ها در زمان جمع آوری ویترین ها در ساعات 19 تا 20 شب را از مهمترین اقدامات اتحادیه طلا و جواهر برشمرد. رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان رزن ادامه داد: بازار طلا شهرستان رزن در خیابان اصلی این شهر(خیابان امام خمینی) در پاساژ ولیعصر قرار دارد و 14 واحد طلا فروشی در این شهرستان فعالیت دارد.

سرازیر شدن سرمایه مردم دهاقان به بازار طلای شهرهای همجوار

بد و بدتر بازار طلا / ” دست دوم ” کم بود ، عیار هم پایین آمد

رزن جواهر و سکه فروش ندارد

وی با بیان اینکه اولین طلا فروشی در سال 80 در رزن راه اندازی شده و اتحادیه نیز در همان سال 80 راه اندازی شده بود بیان داشت: در ابتدا فقط 4 طلا فروشی در شهرستان بود و به مرور زمان در طی این سال ها تعداد طلا فروشی های رزن به 14 واحد افزایش یافت ولی متاسفانه رزن شهر ضعیفی است و در اینجا هیچ جواهر فروش، سکه فروش، آب شده فروش، بنکدار، تولید کننده طلا فعالیت ندارد . احمدی در ادامه شغل اکثر مردمان رزن را کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین زمان فروش طلا فروشی ها همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی به ویژه برداشت گندم در پاییز است و بیشترین نوع مصنوعی که در شهرستان فروخته می شود النگو است. وی گفت: اغلب طلاهای ویترین طلا فروشی های رزن از تهران خرید می شود و به لحاظ فروش طلا شهر های همدان و ملایر از شهر رزن قوی تر هستند. رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان رزن اذعان داشت: شهر رزن به لحاظ گردشگری دارای آثار تاریخی زیادی است که اغلب آنها ثبت ملی شده است و بناهای تاریخی و چشمه و کوه های رزن مورد بازدید گردشگران قرار میگیرد ولی حضور گردشگران برای صنف طلا نفعی ندارد چون اغلب گردشگران طلا نمی خرند. بیشتر بخوانید:

قطب طلا و گوهرسنگ ایران،نه کارخانه دارد نه صادرات

برگریزان طلایی در «بهار»

کسادی بازار طلا در شهر جهانی منبت ایران

انتهای پیام/