خروج طلا فروشان قدیمی از بازار

چکیده

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و ساعت شهرستان ملایر عنوان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر اکثر خریداران طلا در شهرستان ملایر رو به خرید طلای دست دوم آورده اند و اکنون 80 درصد خریداران طلا در این شهر به دنبال طلای دست دوم هستند.

۱۴۰۲ يکشنبه ۷ آبان
262
خروج طلا فروشان قدیمی از بازار

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ رامین کرمی، رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و ساعت شهرستان ملایر بیان داشت: کسادی بازار فروش طلا در ملایر به گونه ای است که اگر ویترین داران در گذشته هر ماه برای خرید طلا به تهران می رفتند اکنون سه ماه است ک برای خرید طلا به تهران نرفته و اجناس در ویترین ها مانده است.

اگر رواج فروش طلای دست دوم اینگونه پیش برود کار سازندگان طلا با مشکل مواجه می شود.

پایان سلطنت طلا

کرمی تصریح کرد:‌ در سالهای اخیر آنقدر تورم زیاد شده که دیگر پولی برای قشر کارمند نمی ماند تا برای خرید طلا بگذارند و فقط در زمان برداشت محصولات کشاورزی تقریبا بازار رونق می یابد. وی اظهار داشت:‌ ‌شهرستان ملایر، شهر صنعتی نیست و اقتصاد شهر کشاورزی است و متاسفانه هر ساله هم یک بلایی چون سرما زدگی، کم آبی، آفت و... سر کشاورزان می آید که برداشت محصول را کاهش و فروش طلا فروشان را پایین آورده است.  

طلافروشان دوشغله چالدران

  80 درصد خریداران طلا در ملایر به دنبال طلای دست دوم

خارج شدن طلافروشان قدیمی از صنف طلا در ملایر

وی ادامه داد: اگر چه از یک طرف بر تعداد همکاران طلا فروش در شهرستان اضافه می شود ولی از سوی دیگر به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی، سنگین شدن مالیات ها همکاران قدیمی از صنف خارج می شوند و به سمت شغل های دیگر می روند و با افزایش تعداد طلافروشی ها بازار روز به روز ضعیف تر خواهد شد. کرمی تصریح کرد: با کاهش فروش طلای نو برخی از همکاران طلافروش رو به فروش طلای دست دوم و آب شده آوردند که این امر موجب بالا رفتن میزان تراکنش های آن ها شده که به واسطه این تراکنش ها مالیات های نجومی برای آنها محاسبه شده است که مشکلات ناشی از مالیات های سنگین باعث خروج برخی از همکاران از صنف طلا شده است. وی با اشاره به اینکه بازار طلا از 25 سال پیش به صورت پلکانی از رونق افتاده است بیان داشت:‌ در دورانی آنقدر بازار طلا رونق داشت که طلافروشان برای ظهر به خانه نمی رفتند ولی اکنون بازار فروش شب عید هم با روزهای دیگر چندان فرقی ندارد.

ادغام طلافروشان با لاستیک فروشان !

مشکلات صنف طلا با رفع گرانی و تورم رفع می شود

کرمی با تاکید بر اینکه مشکلات صنف طلا با رفع گرانی و تورم از بین می رود چرا که طلا در انتهای هرم نیازهای خانواده قرار دارد گفت:‌ وقتی سالانه میزان تورم 100 درصد است و کارمندان تنها 20 درصد افزایش حقوق دارند وضعیت بازار همین خواهد شد. رییس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و ساعت شهرستان ملایر با اشاره به اینکه ملایر به عنوان شهر جهانی انگور است و محصول اصلی آن انگور است و کارخانه های کشمش زیادی در شهر وجود دارند که مویز را صادر می کنند گفت: اکثر طلا فروشان شهر نیز باغ انگور دارند.

بند بروکراسی بی پایان اداری بر پای صنف طلا

 
 هنر صنعت مبل و منبت کاری شهرستان ملایر نیز بازار خوبی دارد و معادن زیادی در اطراف ملایر وجود دارند که اغلب به دلیل اینکه دولتی هستند، تاثیرچندانی در شهرستان نداشته و تنها تاثیر آن به کار گیری نیروی کار و ایجاد اشتغال برای شهر است.
کرمی در ادامه با بیان اینکه این روزها بیشترین طلایی که در بازار طلای ملایر خرید می شود النگو است گفت:‌ به دلیل اینکه موقع فروش النگو النگو ها قیچی می شوند معمولا النگو در طلای دست دوم پیدا نمی شود و خرید این مصنوع از طلاهای نو انجام می گیرد. وی اذعان داشت: تا کنون ‌شغل طلا فروشی در شهرستان ملایر شغل مردانه ای بود ولی اکنون 5 تا 6 نفر از زنان نیز وارد صنف شده اند که با توجه به اینکه بیشتر خریداران طلا خانم ها هستند و بانوان نیز با فروشنده خانم راحت تر هستند مزیت خوبی به شمار می رود.

«حساب دفتری» و «فروش قسطی» به طلا رسید

فروش بدل به جای طلا، به طلا فروشان تازه کار

کرمی در بیان چالش های صنف اذعان داشت:‌ در گذشته آموزش طلافروشان برای ورود به صنف توسط اتحادیه برگزار و امتحان گرفته می شد ولی اکنون صفر تا صد مراحل صدور جواز از طریق سامانه انجام می شود و به همین جهت بارها اتفاق افتاده که به همکاران تازه کار به دلیل نداشتن شناخت کافی و تجربه و مهارت، بدل را به جای طلا فروخته اند. رییس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و ساعت شهرستان ملایر در تشریح فعالیت های اتحادیه نیز بیان داشت:‌ اتحادیه طلا و جواهر ملایر با مشکل مکان مواجه بود و فضای کافی برای برگزاری جلسات نداشت که از ابتدای فعالیت هیات مدیره جدید تعمیراتی در اتحادیه صورت گرفت و سالن جلساتی یکپارچه برای برگزاری جلسات ماهانه اتحادیه ایجاد شده است.

ازخاک به افلاک رسیدن طلای ترکیه با پشتوانه دولت

 
90 درصد طلای مورد نیاز شهرستان ملایر به صورت مستقیم از تهران خرید می شود و برخی کیفی ها نیز از اصفهان و تبریز طلا برای فروش می آورند.

حضور مسافران در ملایر تکانی به بازار طلا می دهد

رییس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و ساعت شهرستان ملایر با بیان اینکه یکی از دلایل عدم توسعه ملایر این است که متاسفانه شهرستان ملایر شهر شناخته شده ای نیست و توریست خارجی ندارد گفت:‌ در زمانهایی که مسافر در شهر زیاد است مانند ایام اعیاد و یا محرم، تکانی به بازار می دهد و روی بازار فروش طلا تاثیر دارد. وی خاطر نشان کرد:‌ شهرستان ملایر ملایر شهری کوهستانی است و در میان رشته کوه زاگرس قرار گرفته‌است و دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری اعم از تاکستان‌های انگور، شهر زیرزمینی سامن، آتشکده نوشیجان، کوه یزدگرد، آخرین پناهگاه یزدگرد سوم، برج سامن بلندترین بنای خشتی ملایر، یخچال میرفتاح ملایر، کوه گرمه و کوه سرده و .. است که می توان از ظرفیت این آثار برای توسعه شهر و رونق بازار بهره برد. بیشتر بخوانید:

سرازیر شدن سرمایه مردم دهاقان به بازار طلای شهرهای همجوار

بد و بدتر بازار طلا / ” دست دوم ” کم بود ، عیار هم پایین آمد

قطب طلا و گوهرسنگ ایران،نه کارخانه دارد نه صادرات

برگریزان طلایی در «بهار»

انتهای پیام/