ورود 90 درصد دانشجویان مرکز علمی کاربردی طلا و جواهر تهران به بازار کار

چکیده

شربیانی عنوان کرد: علاقمندان زیادی برای شرکت دوره های آموزشی مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا وجواهر اتحادیه تهران متقاضی هستند و استقبال از این دوره بسیار خوب  است به طوری که علاقمندان برای شرکت در دوره های آموزشی مرکز بین 3 تا 6 ماه در انتظار هستند.

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان
290
 ورود 90 درصد دانشجویان مرکز علمی کاربردی طلا و جواهر تهران به بازار کار

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ سید محمود شربیانی، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر تبریز بیان داشت: مرکز علمی کاربردی طلا و جواهر تهران زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر تهران فعالیت دارد و در دو مقطع  کاردانی و کارشناسی  و در 12 رشته فعالیت می کند.

وی افزود:  در حال حاضر این مرکز حدود 500 دانشجو دارد و علاوه بر رشته های ترمیک دوره های آزاد، شناخت سکه، طراحی، فروشندگی طلا و جواهر در آموزشگاه برگزار می شود.

شربیانی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر در این مرکز تغییر مدیریت حاصل شده و اتفاقات مثبتی با حضور مدیریت جدید  رخ داده است بیان داشت: در حال حاضر دوره های ترمیک مرکز توسط اساتید بسیار خبره تدریس می شود ولی در مورد انتخاب اساتید برخی کلاس های آزاد، در مرحله آزمون و خطا هستیم که مطمئنا به نقطه ای خواهیم رسید که با بهره گیری از اساتید بسیار خبره شاهد استقبال بیشتری باشیم.  

ورود 90 درصد دانشجویان مرکز علمی کاربردی طلا و جواهر تهران به بازار کار

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: این مرکز در اوایل دهه 90 و با زحمت هیات مدیره اتحادیه  وقت فعالیت خود را آغاز نموده و در دوره سال های 92 تا 96 به دلیل مشکلاتی از جمله  کم بودن متراژ دانشگاه با توجه به نبود بودجه مجبور به انجام تغییر مکان شد ولی  اکنون به نقطه ای رسیده که 90 درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می شوند و حتی در برابر اعلام نیاز برخی از تولید کنندگان  به نیروهای فارغ التحصیل این دانشگاه برای فعالیت در کارگاه های تولیدیشان، متاسفانه نیروی برای معرفی باقی نمی ماند.  

شربیانی اذعان داشت: در گذشته به دلیل اینکه اطلاع رسانی در مورد فعالیت این مرکز خیلی قوی نبود حتی  بسیاری از همکاران از وجود این دانشگاه خبر نداشتند ولی اکنون با اطلاع از وجود این مرکز اغلب تمایل دارند تحت نظر اتحادیه فرزندان خود را در این دانشگاه ثبت نام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت اتحادیه و تلاش مدیریت جدید مطمئنا هم  از نظر کمی و هم کیفی دانشگاه علمی و کاربردی واقعا به معنای علمی و کاربردی خواهیم داشت.

شربیانی با بیان اینکه اکنون علم بروز شده  و تکنولوژی ده سال قبل دیگر کاربردی ندارد بر ضرورت به روز شدن دانش و علم  تاکید کرد و بیان داشت: در دنیای امروز هوش مصنوعی در طراحی های طلا و جواهر خیلی می تواند کمک کار صنف طلا و جواهر باشد