تشکیل اتحادیه مستقل خواسته طلافروشان شهرستان فارسان

چکیده

رفیعی عنوان کرد: با توجه به اینکه حرفه طلا فروشی یک شغل تخصصی است طلافروشان فارسان خواستار فعالیت اتحادیه طلافروشان مانند گذشته به شکل مستقل هستند.

۱۴۰۲ شنبه ۱۶ دي
256
تشکیل اتحادیه مستقل خواسته طلافروشان شهرستان فارسان

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ رفیعی، کارشناس صنف طلا در اتحادیه تعمیرکاران لوازم برقی و طلافروشان شهرستان فارسان بیان داشت: اتحادیه طلافروشان شهرستان فارسان تا انتخابات دو دوره قبل به طور مستقل فعالیت داشت ولی با ادغام اتحادیه ها ، اتحادیه طلافروشان با فروشندگان لوازم خانگی ادغام شد و در دوره اخیر نیز با  اتحادیه عکاسان، موبایل فروشان، فروشندگان و تعمیرکاران لوازم خانگی و ساعت ادغام شده و تحت عنوان «اتحادیه تعمیرکاران لوازم برقی و طلا فروشان فارسان» به صورت شاخه ای فعالیت داشته و از هر صنف یک نفر کارشناس مسئول رسیدگی به امور و نامه ها و درخواست های آن صنف است.

وی افزود: درخواست و نامه نگاری هایی در این مورد با اتاق اصناف به منظور جدا و مستقل شدن، اتحادیه طلا و جواهر شده است که قرار است طی نشست هایی این مهم پیگیری و انجام شود.

رفیعی تصریح کرد: در دوره های قبل تمام اعضای هیات مدیره اتحادیه طلافروشان از صنف طلا فروش بودند ولی اکنون در انتخابات این دوره که در بهمن سال 1401 برگزار شد با توجه به اینکه طلافروشان به صورت صد درصدی در انتخابات شرکت داشتند ولی از صنف طلا فروش در اتحادیه فعالیت ندارد و امور طلافروشان توسط کارشناس صنف انجام می شود.

کارشناس صنف طلا در اتحادیه تعمیرکاران لوازم برقی و طلا فروشان فارسان اظهار داشت: با توجه به اینکه طلا فروشی کار تخصصی است اتاق اصناف به کارشناس صنف طلا اختیار تام داده و به همین جهت در انجام امور مربوط به صنف طلا مشکل خاصی وجود ندارد و تعامل خوبی با اتاق اصناف و نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت صنف طلا فروشان فارسان برقرار است.

وی اظهار داشت: در بحث بازرسی از طلافروشان نیز به صورت دوره ای هر چند ماه یکبار سازمان استاندارد طلاهای ساخته و ویترین طلافروشان را آزمایش، عیارسنجی و ری گیری می کند و سالی یکبار نیز ترازو طلافروشان را کنترل و کالیبره می کند و خوشبختانه با توجه به کوچک بودن محیط تخلفی در صنف وجود ندارد.

 

رفیعی اذعان داشت: در حال حاضر در شهرستان فارسان  35 واحد  طلا فروش و 2 واحد آب شده فروشی  فعالیت دارند.

وی ادامه داد: به منظور تامین امنیت طلافروشان فارسان تمام واحدهای طلافروشی شهرستان در مرکز شهر و سر میدان اصلی شهر متمرکز هستند.

کارشناس صنف طلا در اتحادیه تعمیرکاران لوازم برقی و طلا فروشان فارسان در مورد ورود بانوان به صنف طلافروشی بیان داشت: در شهرستان فارسان تنها یک مجوز آب شده فروشی به نام یکی از بانوان فارسان صادرشده و فعالیت دارد.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

عشایر عمده مشتریان طلافروشی های فارسان

رفیعی با اشاره به اینکه 70 درصد مشتری های طلافروشی های فارسان خانم ها و 30 درصد مشتریان آقایان هستند گفت: تمامی خریداران طلا در شهرستان فارسان از عشایر هستند که درآمد عشایر شهرستان از دامداری می باشد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه درآمد اغلب مردم شهرستان فارسان از راه دامداری است عمده فروش طلا از ماه اسفند تا آخر تابستان است.

90 درصد طلای فارسان از اصفهان تامین می شود

رفیعی اظهارداشت: به دلیل فاصله نزدیک شهرستان فارسان به اصفهان 90 درصد طلای مورد نیاز شهرستان توسط کیفی های شهر اصفهان و 10 درصد مابقی از شهرهای تهران و شیراز تامین می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته آموزش شغل طلا فروشی توسط آموزشگاه ها انجام و برای احداث واحد طلافروشی نیاز به مدرک بود بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر برای مجوز طلافروشی مدرک لازم نیست که این امر یک ضعف برای صنف است چرا که ضروری است فرد طلا فروش آموزش های حداقلی را ببیند و بتوانند فرق طلا و بدل را تشخیص دهد.

نقش موثر گردشگران بر رونق بازار

کارشناس صنف طلا در اتحادیه تعمیرکاران لوازم برقی و طلافروشان فارسان در ادامه با بیان اینکه شهرستان فارسان یکی از مناطق سرسبز و دارای منابع طبیعی و مناطق گردشگری بسیاری است که در فصل بهار و ایام عید میزبان گردشگران زیادی است و حضور گردشگران بر روی بازار بسیار تاثیر دارد اظهار داشت: حضور گردشگران در توسعه اقتصادی شهرستان بسیار نقش دارد ولی متاسفانه این مهم مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: شهرستان فارسان در بن بست قرار گرفته و با توجه به طبیعت زیبای منطقه و مناطق تاریخی و گردشگری که دارد می توان از این ظرفیت شهرستان برای رونق بازار استفاده کرد ولی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اقدام چندانی برای معرفی این منطقه نشده است. 

انتهای پیام/