تمرکز بر رفع مشکلات مالیاتی صنف طلا و جواهر

چکیده

گلزار عنوان کرد: تمرکز و دغدغه اتحادیه طلا و جواهر شهرستان شهریار بر رفع مشکلات مالیاتی صنف است و به دنبال  رساندن این مشکلات به گوش مسئولین می باشد.  

۱۴۰۲ يکشنبه ۸ بهمن
232
تمرکز بر رفع مشکلات مالیاتی صنف طلا و جواهر

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ گلزار، رئیس اتحادیه صنف طلا جواهر و ساعت شهرستان  شهریار بیان داشت: در حال حاضر بیشترین دغدغه صنف طلا و جواهر در مورد مالیات و سامانه های مالیاتی است که در این راستا اتحادیه با رئیس امور مالیاتی شهریار جلساتی را برگزار کرده است.

وی افزود: اجرای سامانه جامع تجارت به نابودی صنف می انجامد ولی در مورد اجرای  سامانه مودیان مالیاتی مقرر است آموزش های لازم به همکاران صنفی داده شود.

گلزار تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش اجرت ها و قیمت طلا 90 درصد فروش طلای شهرستان شهریار طلای بدون اجرت و طلای آب شده است و تنها 10 درصد خریداران طلا در شهریار طلای نو می خرند.

وی اظهار داشت: مردم شهرستان با توجه به وضعیت اقتصادی کشور برای حفظ ارزش پول و سرمایه گذاری رو به خرید طلای دست دوم آورده اند که این امر چرخه تولید طلا را دچار مشکل کرده است.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.

صنف طلا و جواهر شهریار

طلا فروشان شهریار نسبت به دیگر شهرهای تهران قوی ترند

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر و ساعت شهرستان شهریار ادامه داد: علیرغم ایکه شرایط اقتصادی روی کاهش فروش طلافروشی ها تاثیر داشته است ولی طلافروشی های شهریار به نسبت دیگر شهرستان های تهران اعم از شهر قدس، رباط کریم، ملارد، شمیران فروش بیشتری داشته و فقط صنف طلای شهرری از شهریار قوی تر است.

طلافروشانی با سرمایه های 50 کیلویی طلا در شهریار/ تقاضای زیاد خرید طلا در شهریار

گلزار اذعان داشت: در شهرستان شهریار به دلیل جمعیت زیادی که دارد طلافروشان فعالیت خوبی داشته و اینگونه نیست که طلا فروشان با 2 تا 3 کیلو طلا، طلا فروشی زده باشند و برخی طلافروشی های قوی شهر 50 تا 60 کیلو طلا دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان شهریار به دلیل اینکه مهاجر پذیر بوده و از تمام شهرهای کشور در این شهرستان سکونت دارند تقاضای زیادی برای خرید طلا وجود دارد به همین دلیل تعداد طلافروشی های شهر زیاد است.

با قوی شدن طلا فروشی های شهریار مردم برای خرید طلا به تهران نمی روند

وی با تاکید بر اینکه عمده طلای طلافروشان از تهران تامین می شود بیان داشت: از دهه 60 فعالیت طلافروشی در شهریار آغاز شده ولی با توجه به اینکه تعداد طلافروشی های شهر کم بود اغلب مردم شهریار برای خرید طلا به تهران و به خصوص امامزاده حسن می رفتند و در اواسط دهه 80 با رونق گرفتن بازار طلا تعداد مغازه های طلافروشی شهریار نیز اضافه شد و مردم خرید طلا را از طلافروشی های شهریار انجام می دادند و حتی برخی طلافروشی ها مشتریانی از تهران دارند.

گلزار اذعان داشت: ورود توریست و مسافر به شهرها بازار را رونق می دهد ولی متاسفانه میراث فرهنگی شهریار با وجود ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری و تاریخی چون قلعه دهشاد، تخت کیکاووس و… به جذب توریست و گردشگر توجه ای ندارد و در حال حاضر فقط باغات و مناطق گردشگری طبیعی شهریار توریست دارد.

وی  با بیان اینکه  اولین طلا فروشی در شهریار  در دهه 60 توسط مرحوم احمدی تاسیس شده است اظهار داشت: خانواده های یزدانی، زند، سنندجی از قدیمی های صنف طلا و جواهر در شهریار هستند که اتحادیه در نظر دارد  در برنامه ای از پیشکسوتان صنف تجلیل کند.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر و ساعت شهرستان شهریار خاطر نشان کرد: در گذشته افراد 20 تا 30 سال در اتحادیه های صنفی فعالیت داشتند ولی با قانون جدید و ممنوعیت بیش از دو دوره عضویت در هیات مدیره اتحادیه ها نیاز بود نیروهای جوان وارد اتحادیه های صنفی شوند و در کنار تجربه قدیمی ها امور اتحادیه را مدیریت کنند که با آغاز فعالیت های هیات مدیره جدید اقدامات خوبی برای رفع مشکلات صنف انجام و انضباط صنفی خوبی ایجاد شده است.

انتهای پیام/