درخواست ابطال مجوز 30 طلافروشی در بندرعباس

چکیده

رییس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس عنوان کرد: در سال گذشته به واسطه رکود در بازار ، اجرای سامانه ها و مسدود شدن حساب بانکی بسیاری از طلا فروشان و ضرر وزیان ناشی از مسدودی حساب ها ، اتحادیه طلاوجواهر بندرعباس 30 درخواست ابطال مجوز داشت.

۱۴۰۳ شنبه ۱۸ فروردين
279
درخواست ابطال مجوز 30 طلافروشی در بندرعباس

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ؛ محمد اقتصادی ، رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس بیان داشت: اگر سامانه جامع تجارت اجرایی شود بسیاری از طلافروشی ها در کشور جمع می کنند و سازندگان و تولیدکنندگان بزرگ در کشور نمی مانند.

وی افزود: مسئولین بایستی با اصلاح ایرادات سامانه جامع تجارت زمینه آرامش صنف طلا و جواهر را فراهم کنند.

اقتصادی تصریح کرد: در سال گذشته  به دلیل تورم شدید و کاهش درآمد و توان خرید مردم جامعه، صنف طلا و جواهر شاهد رکود بسیاری بود و بازار خرید و فروش سکه و طلا بسیار کساد بود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته به واسطه رکود در بازار، نوسان شدید قیمت طلا، افزایش قیمت ها، اجرای سامانه های مالیاتی و مسدود شدن حساب بانکی بسیاری از طلا فروشان و ضرر وزیان ناشی از مسدودی حساب ها اتحادیه بندرعباس 30 درخواست ابطال مجوز داشت.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر عباس با بیان اینکه ایام عید و تعطیلات نوروز 1403 نیز با ایام ماه مبارک رمضان متقارن بود و بازار چندان رونقی نداشت گفت: اگر در سال جدید قرار باشد تورم و نوسان قیمت ها ادامه داشته باشد وضعیت بازار در سال جدید نیز بدتر از سال 1402 خواهد بود.

ضرورت حذف رسته دست دوم فروشی طلا و جواهر از سامانه صدور مجوزها

اقتصادی در ادامه یکی از معضلات صنف طلا و جواهر را فروش طلای دست دوم عنوان کرد و بیان داشت: فروش طلای دست دوم روی کاهش تولید کارگاه های تولید طلا تاثیر دارد که ضروری است رسته دست دوم فروشی از سامانه صدور مجوز ها حذف شود.

وی با اشاره به اینکه در فروش طلای دست دوم به جز اجرت تمام موارد دیگر از جمله نرخ روز طلا، مالیات، سود 7 درصد از خریدار دریافت می شود به خریداران طلا توصیه کرد طلای دست دوم نخرند.

اقتصادی در ادامه گفت: بهترین زمان رونق بازار در بندر عباس زمان برداشت محصولات کشاورزی و همچنین در شهریور ماه فصل میگو و ماهیگیری است.

طلاهای خلیجی در بندرعباس

علاقه زنان بندر عباس به طلاهای زرد و سنگین وزن

وی خاطر نشان کرد: از قدیم الایام زنان بندرعباس بیشتر به خرید طلاهای زرد سنتی، هندی و خلیجی و سنگین وزن علاقه داشته اند و اکنون نیز زنان بندر عباس علاوه بر طلاهای هندی و خلیجی و سنتی به گردنبندهای بزرگ ، خفتبند ، رو لباسی های بزرگ و النگو علاقه دارند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس اظهار داشت: زنان بندرعباس بیشتر طلای زرد می پسندند و 90 درصد کارهای ویترین مغازه های طلافروشی در بندرعباس طلای زرد رنگ است.

اقتصادی با بیان اینکه  بازار بندرعباس از قدیم به شکل تجمعی بوده و میدان 17 شهریور و چهار راه مرادی از اماکنی است که سال های سال است طلافروشان در آنجا فعالیت دارند  اظهار داشت: اکنون نیز اغلب طلا فروشان شهر در میدان 17 شهریور، چهارراه مرادی، پاساژ ستاره شهر و ستاره جنوب فعالیت دارند.

70 درصد طلافروشان بندرعباس یزدی هستند

وی خاطر نشان کرد: اولین طلا فروشان در بندر عباس یزدی بودند و در حال حاضر نیز 70 درصد طلافروشان بندرعباس یزدی هستند و تنها 20 درصد طلا فروشان استان بومی بوده و 10 درصد از طلافروشان بندر عباس از شهر های دیگر آمده اند.

رییس اتحادیه صنف طلاوجواهر بندرعباس ادامه داد: در حال حاضر عمده طلای مورد نیاز بندر عباس از شهرهای یزد، اصفهان، تهران و مشهد تامین می شود و 250 واحد خرده فروشی طلا، 20 واحد سکه و آب شده فروشی و 10 واحد تعمیرات طلا در این شهر فعالیت دارند و متاسفانه هیچ کارگاه تولیدی در بندر عباس فعالیت ندارد.

اقتصادی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس در سال 1363 تشکیل شده و  انتخابات هیات مدیره فعلی اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس در آذر ماه 1402 برگزار شده است بیان داشت: در این انتخابات محمد صادقی به عنوان (رئیس اتحادیه)، حاج کاظم فرهنگ دوست(نایب رئیس اول)، فرزاد فرزین (نائب رئیس دوم) اصغر اقتصادی (خزانه دار)، محسن مختاری(دبیر)، سید مهدی میر جلیلی به عنوان (بازرس) اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس انتخاب شدند.