باقر وثوق رحیمی

چکیده

باید سیلی از استاد بخوری تا کار یاد بگیری

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۷ فروردين
177
باقر وثوق رحیمی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ باقر وثوق رحیمی ، عضو هیات مدیره و خزانه دار اتحادیه طلاوجواهر تهران اظهار داشت: وجود پیشکسوتان و بزرگ تر ها و در اختیار گذاشتن تجربیاتشان برای راهنمایی و مشاوره درمعاملات بازار این هنر صنعت ایرانی تا 90 درصد بیمه و تضمین گر است.

وی افزود: سلامت کاری و کسب و کار درست را ازرازهای موفقیت و ماندگاری نام بسیاری از بزرگان عرصه طلا و جواهر عنوان کرد و بیان داشت: مردمی بودن و به دنبال رفع مشکلات مردم بودن می تواند در دراز مدت نام افزاد را ماندگار کند.

باقر وثوق رحیمی تصریح کرد: ابن نصیر از جمله بزرگان و پیشکسوتان عرصه و طلا و جواهر بازار تهران بود که در حد ایشان کم داریم که عمر 40 تا 50 ساله شغلی خود را سالم و سلامت طی کرده باشند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تهران در بیان مقایسه بازار های طلا و متفاوت بودن مصنوعات شهرها گفت: هر شهرستان به اندازه توانایی خود می تواند در کار ساخت طلا موفق باشد و نمی توان شهرهای کوچک را با تهران مقایسه کرد مثلا  در شهر های بزرگ مثل اصفهان بیشتر کارهایی مانند الگو ساخته می شود و برخی شهر ها مثل یزد طلا های خاص یزد و زنجیر ساخته می شود و در تهران بیشتر کارهای لوکس و جواهرات به روز ساخته می شود.

وی در بیان چگونگی ورود خود به عرصه طلا و جواهر گفت: از سال 55 به طور رسمی کار خود را با فروشدگی طلا در مغازه پدری در میدان خراسان آغاز کرده است و پس از آن در شهر ری مغازه ای خریده و در شهر ری شغل ویترین داری و فروشندگی طلا را ادامه داده تا سال 73 که به بازار تهران آمده و به کار بنکداری طلا مشغول شده است.

حاج صادق کلهر، حاج رضا کلهر از اقوام وی و حاج خلیلی رحیمی پسر عموی وی از فروشندگان طلا در آن زمان بودند ومرحوم محمد مهدی رحیمی عموی وی نیز اولین رئیس اتحادیه شهر ری بوده است که به صورت فامیلی در در شغل طلا فروشی فعالیت داشتند.

باقر وثوق رحیمی از ابتدا به دلیل اینکه پدرش مغازه طلا فروشی داشته علاقمند به ویترین داری بوده و پس از اتمام دوره سربازی در مغازه پدر مشغول به کار شده تا آغاز جنگ تحمیلی دو بار ، برای بار اول به مدت 6 ماه و بار دوم 45 روز به جبهه می رود و پس از بازگشت وقتی برای خود مغازه مستقل می خرد با اینکه تجربه کار در مغازه پدر را داشت ولی به دلیل اینکه در بازار کار نکرده بود به توصیه پدر دو سال زیر نظر حاج ابراهیم ریاضی کار می کند و از تجربیات و مشاوره های این پیشکسوت بهره می برد تا اینکه دو مغازه در همان خیابان شهرری خریداری می کند و برادر بزرگترش نیز حاج صادق (که اکنون در خیابان حکیم هاشمی بنکدار است) مغازه ای در آن خیابان می خرند و راسته را از آن خود می کنند.

نقش آفرینان هنر صنعت اصیل ایرانی/ سیدعلی گلدان ساز

 از دوران کودکی خود به یاد دارد که با حیدر خان والیبالیست باشگاه پاس، حسین تهرانی پاسور تیم ملی والیبال ایران و فریبرز قریبیان و مسعود کیمیایی و ستار و .. هم محله ای بوده است و در دبستان موسوی  واقع در خیابان آبشار که مدیر آن پسر آیت الله شاه آبادی بوده است درس خوانده  است و دوران دبیرستان را در دبیرستان های اقبال و دبیرستان صفوی در حوالی امامزاده یحیی سپری کرده و زیاد اهل درس خواندن نبوده و بیشتر به دنبال بازی و ورزش بوده و درس ها را در حد ناپلئونی پاس می کرده است و بیشتر با همکلاس ها در باشگاه ورزشی اقبال ورزش و والیبال بازی می کردند و مرحوم تختی را یکبار از فاصله 100 متری در سالن 7 تیر  در 8 سالگی دیده و 12الی13 سالگی با دوستان خود برای تماشای فیلم های آن زمان که بیشتر فیلم های هرکولی، رومی، جنگی  و ماسیست بود به سینمای های رامسر واقع در خیابان ری و سینماهای کوچه ملی لاله زار می رفتند.

در زمان اکران فیلم قیصر کلاس هشتم یا نهم بوده است که اولین سانس های اکران فیلم با یکی از اقوام در سینما جنب پمپ بنزین میدان خراسان به تماشا می نشیند و فردای آن روز در مدرسه با شور و ذوق آن را برای همکلاس ها تعریف می کند و وقتی با همکلاس ها برای بار دوم به تماشا می روند با شلوغی رو برو می شوند که جای سوزن انداختن نبوده ولی با این حال 10 تا 15 بار فیلم را تماشا کرده است.

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید

انتهای پیام/